Rädda Röcknerska huset!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Röcknerska huset!.
|
Gäst |
#12014-11-27 14:02Släpper kommunen denna byggnad för rivning, då går skam på torra land. Ingenting är längre "heligt" i denna stad. |
|
| |
|
Gäst |
#22014-11-27 17:36Under våra årliga rundresor har vi konstaterat att det i Sveriges avlånga land finns många städer som har vinnlagt sig om att bevara äldre bebyggelse i stället för att riva och bygga nytt. Fantastiska byggnader och minnesmärken som fungerar utmärkt även i modern stadsmiljö. Tyvärr har inte den insikten och viljan funnits i Luleå, där rivningsivern fått råda alldeles för länge. Gammal arkitektur står i en klass för sig när man jämför med dagens nybyggnationer. Bevara det fina huset! |
|
| |
|
Gäst |
#32014-11-28 23:13Historielöshet är inget att eftersträva. När huset är borta så är det... Borta! |
|
| |
|
lelle |
#4 Röcknerska2014-11-30 10:50Har vi råd med allt annat som är värt att sattsa pengar på i denna kommun, då har vi skattebetalare även några kronor över för att rädda ett av dom äldsta husen från att falla, för att ngn vill åt tomtmarken. |
|
| |
|
Gäst |
#52014-12-02 08:54Se Luleå hembygdsförenings yttrande samt utredningen från Norrbottens museum |
|
| |
|
Konrad |
#62014-12-02 12:50Varför ska det vara kvar?
bort med det gamla in med det nya. |
|
| |
|
Gäst |
#72014-12-29 12:55Detta är en gammal släktgård, min farmor hette Emma Röckner och farfar Eduard Grahn. Jag har många dokument från 1780-talet ang. bygget av Röcknerska gården. /Birgit Grahn |
|
| |
|
Gäst |
#82016-08-24 19:31låt detta gamla hus få stå kvar, ett sista minne från forna dar! |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.