Rädda kollektivtrafiken i Båstad kommun
Kontakta namninsamlingens skapare
Grevie är beläget centralt på Bjäre och därför skall det också vara centrum för resandet på halvön.
Ingen räls - gärna miljösmarta bussar
Jag tror inte på tåg från Förslöv/Grevie till Båstad. Det kommer ju gå tåg från Förslöv till Båstad via tunneln! Ett sådant beslut kommer bara försena en planerad nedläggning. Det kan aldrig bli ekonomiskt försvarbart. Däremot måste man satsa på en bättre busstrafik. Gärna elbussar, modell mindre. Varför inte matarbussar som cirkulerar dygnet runt? Och en app där man kan se var bussen befinner sig!
Re: Ingen räls - gärna miljösmarta bussar
Kombinerad trafik
De snabba tågen kommer inte att stanna i Förslöv. Pågatågen är inte planerade att gå vidare till båstad än, då det kräver nya tågset, för 70 miljoner, som skånetrafiken inte har..
Dessutom skulle de hamna på Båstad nya station som inte går in i Båstad. Sen måste man ta buss från den in till Båstad.
Kortaste restiden är buss från grevie in till Båstad, tyvärr.
Bussarna är mer flexibla, och små miljövänliga bussar med flexibla tider borde fungera.
Men jag tror en stor kostnad ligger på lönerna. Väl värt att undersöka. Ett nytt system där alla de bussar som används i området inklusive skolbussar skulle vara intressant att utreda. Dags för nya tankar utanför lådan kanske?
Re:
Utöka busstrafiken på Västra och Södra Bjäre Torekov-Vejbystrand-Änngelholm.
Låt linje 506 vara kvar.
Hälsningar
Ingela Bernhold
Ingen dator
Det behövs många namn om det ska bli kraft bakom., så det vore också bra. Listorna kan ju sedan sändas samtidigt.
Tunnelrädsla
Många kommer aldrig att åka genom åsen med tåg. Det blir bilen!
Buss 506
Då all kollektivtrafik är nedlagd utanför tätorterna. Så kommer inte någon vilja flytta hit, då man är beroende av bil vilket inte många har snart råd med att ha...pga av ökade bensinpriser...Jag ska flytta ifrån denna usla kommun som bara tänker på turister ska ha det bra (!).Allt är koncentrerat nere i Båstad om man vill ha tillgång till kultur o nöje...OCH här går inte några bussar som man kan ta sej ner till huvudorten, man får först ta bilen till Förslöv och sen bussen...Det går smidigare och fortare att ta bilen till Ängelholm.
| This discussion has been closed. |
varför järnväg när vi har E:6?