Rädda den personliga assistansen!
Kontakta namninsamlingens skapare
Inget företag eller privatperson kan väl sköta en budget månad för månad?? Långsiktighet krävs! Vad kostar inte nya förslag rent administrativt ..?! Av alla dumma förslag är detta det mest farliga - detta medför ren kollaps i systemet.
Jag är lillasyster till en gravt utvecklingsstörd tjej och jag vill att hon ska kunna åka på utflykter tillsammans med sina assistenter. Det blir en stor påfrestning för mina föräldrar och mig om de ska behöva ta hand om henne dygnet runt.
Nu kommer tyvärr dessa personer som har assistenter att bli ännu mer utstuderade och ännu mer utsatta än vad de redan är idag.
Den administration som idag är för familjer med större behov innebär en oerhörd börda. Detta kommer att innebära ännu mer administration för redan pressade familjer.
Med vänlig hälsning Anny Otterstein Aadnekvam
Låt mig få gråta över den katastrofala utvecklingen av assistansreformen, so sad!
74
Alla andra som utför tjänster eller arbetar i Sverige får betalt i efterhand. Inte assistansbolag! En helt rimlig reform i och med det utspridda fusket! Förslaget handlar ju inte om att försämra assistansen utan att ge rätt pengar till rätt individer...
| This discussion has been closed. |