ÖrbyBP
Kontakta namninsamlingens skapare
Gäst#26 Apr 21, 2016, 12:18
för att stötta idrotten i stockholm
Gäst#27 Apr 21, 2016, 15:17
Mina barnbarn bor i Örby och tränar mycket fotboll.
Gäst#28 Apr 22, 2016, 18:03
Jag är uppvuxen i Örby.
Flyttade tillbaka hit för 6 år sen.
Fotbollsplanen är lika undermålig nu som när jag växte upp (född 1979). Ingen av mina barn spelar fotboll men som sagt Örby BP är under all kritik.
Flyttade tillbaka hit för 6 år sen.
Fotbollsplanen är lika undermålig nu som när jag växte upp (född 1979). Ingen av mina barn spelar fotboll men som sagt Örby BP är under all kritik.
Åsa#29 Apr 26, 2016, 20:13
Från Kemikalieinspektionen:
...Eftersom kunskaperna om exponering och upptag är otillräckliga avråder Kemikalieinspektionen från att använda gummigranulat framställda av återvunna bildäck som kan innehåll t.ex. HA-oljor (s.k. SBR-gummi). KemI rekommenderar istället att man använder granulat som inte är tillverkade av nermalda, kasserade bildäck, utan istället använda sig av specialmaterial, t.ex. naturgummi.Det finns i dagsläget inget svenskt regelverk som styr vilken typ av fyllnadsmedel som bör användas i konstgräsplaner och lekplatser.
= något att ha i åtanke i kontakten med Stockholms stad.
Gäst#30 Jun 05, 2016, 04:39
Jag bor i le by och ser verkligen behovet av rekreaktionsytor fri barnen. Politikerna ser Örby som ett villaområde men det finns många som bor i och också som är beroende av parker och ytor för utomhuslek. jag har ett barn som spelar fotboll så jag vet att tränarna får jaga på vettiga tider.
| This discussion has been closed. |