Nej till sämre kvalité i förskolan!
Kontakta namninsamlingens skapare
Större barngrupper
Jag är Förskollärare sedan 1988. Har sett grupper förändras och känt min och barnens arbetsmiljö förändras. ( inte bara till det bättre) Det finns sällan tid till ro numera. Barn behöver sin familj,att inte känna sig bortvald i familjen.
Och framförallt när de fått ett syskon att konkurrera med.
De timmar föräldrar lediga har idag att tillgå på förskolan är redan mer än tillräckligt
Föräldrar idag vågar inte tro på sin egen föräldrarkompetens och blir i och med fler timmar på förskolan än mer osäkra!!!
Re:
Samma här, jag är också kock på förskola men jobbar några timmar i barngrupp. Jag har tidigare arbetat som förskollärare men valde att lämna det yrket (kunde inte lämna helt eftersom jag fortfarande jobbar på förskola men som kock :) )för jag orkade inte med allt helt enkelt, maktlösheten.. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om vad som är fel i förskolan men jag antar att vi alla ser samma sak..
För att jag är barnskötare som har jobbat inom förskolan (i Stockholms innerstad) och blivit totalt utbränd efter bara några år p.g.a. redan nu omöjliga arbetsförhållanden och omänskliga krav på personalen. Stressigare och slitigare jobb får man leta efter och dessutom med så låga löner! Tyvärr har jag redan fått nog och vill aldrig mer tillbaks till förskolan, varken den kommula eller privata, om det inte sker en stor förbättring av arbetsvillkoren! Mindre barngrupper, mer personal, utbildad personal och högre löner är nödvändigt för allas skull, för att möjliggöra säkerhet, trygghet, god omsorg och pedagogisk kvalitet i verksamheten samt god hälsa, motivation, ork och arbetsglädje hos personalen. Det är förutsättningar för att ö.h.t. kunna följa läroplanen ordentligt. Sådana har iallafall inte funnits på de ställen jag har jobbat på.
Hävdar att barn behöver sina föräldrar med.
| This discussion has been closed. |