Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
det är fan inte att skräpa ner naturen det är ju lika mycket som skräpas ner i tyskland där det finns två av världens största kärnkraftverk och det pryr sig folk inte ett piss om för fan!!!!!!!!!!!!!!!!!
men det om djuren kan jag förstå
Re: ...
fyrverkerier på Valborg? på vilket olagligt ställe blir dom inköpta? fyrverkerier får bara säljas till nyår om jag inte har fel för mig.
Barn som plågar djur ska ha obligatorisk praktik på en veterinärsklinik.
Re:
Ja jag tycker vi ska sluta med smällare!!! Finns ingen nytta med dom!!!
Och det är bara tragiskt alltihopa hur många är det inte som skadas av fyrverkerier varje år.. Och till vilken anlidning ska man smälla smällare?? Ela upp pengar?!?!?!
Använd såna där fina tysta lyktor som man skickar upp istället, otroligt effektfullt om alla gör det!!!
Re: Re: ...
#857: - Re: ... du har fel , dom säljs även då eller gjorde vad jag kan minnas
Re:
#860: the sumo man - hade vela se dig hålla i en raket då den exploderar , pucko . bli träffad å hålla 2 olika saker , å du hade nog tur . tur dom förbjöd thunderking . är ju som vanlig raket för fan. folk blir skadade , dödade av chock granater , hur farlig är fan inte en vanlig smällare ? lol är ju som kasta krig på stan med handgranater.
Om de nu måste sälja fyrverkerier så tycker jag att de ska säljas 1-2 timmar innan tolv slaget och de minsta raketerna och de minsta bomberna borde tas bort ur sortimentet + att en polis borde vara närvarande under den tiden fyrverkerier säljs. och langningen av fyrverkerier eventuellt stoppas om en polis finns närvarande. Och jag vet att det är flera som har tillverkat egna bomber för att använda vid nyår bla i gottsunda/uppsala där jag bor. det borde även vara ransonering på fyrverkerier
lol
| This discussion has been closed. |
...