Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
Hoppas regeringen fattar ett förnuftigt beslut!! För alla djur och rädda människors skull!!
Det BÖR vara en självklarhet för ALLA människor som anser att djur har rätt att leva att skriva på denna Petition. Kan absolut INTE förstå varför smällare kan vara tillåtna. De är fruktansvärda och ställer till mycket skada för både djur OCH människor!!! Förbjud dessa omgående!
Jane Malmgren
This comment has been removed by the person who wrote it.
Usch ta bort raketer och skicka upp Thai ballonger istället mycket lugnare och finare.
Om man nu måste ha smällare så håll er till större evenemang dit folk kan åka och samlas och slippa skada varandra.
,
Det är inte bara djur som blir rädda när det är smälleritider, tänk de människor som kommer till Sverige som är krigsskadade, eller människor med dåligt hjärta, har tinnitus, eller bara är skotträdd...Så det är inte bara djur som är rädda när det smäller....Men jag förstår vad du menar....Mammas hundar (new foundland och golden retriver) kryper upp i knät på henne när det börjar smälla...Håller också med dig om att det är ett vansinne att mängder av människor och djur lider bara för att andra människor ska ha kul och njuta av lite färger på himlen...Jag hatar inte fyrverkerier, jag hatar just att det finns människor som inte respekterar och inte kan hantera fyrverkerierna och att det smälls en hel vecka innan själva nyår och en vecka efteråt...Där jag bor råder det stor brist på respekt för grannar och deras intgritet och vid tillsägelse blir de hotfulla så till viss del anser jag att smällare ska förbjudas och att kommunerna sköter avfyrandet av fyrverkerier, att det sker under kontrollerade former och under en viss tid.
inte lättlöst
Fyfan!
Vår Cherry blandrastik vågade inte bajsa på två dygn och ej heller på den plats i skogen som hon brukar göra ifr sig, för varje gång hon skulle sätta sig så small det ifr en raket el smällare så fruktansvärt högt att hon blev så rädd så hon vägrade gå ut... Hon har dessutom nst. skakat sönder är annars en trygg och trevlig hund,, när det inte smäller el. man hör skott... Dessutom kostar detta både natur,miljö och trygghet ett fruktansvärt stort pris förutom att många människor och djur kunde fått både mat och vård för dessa onödiga utkomster och tänk på dessa människor som genomlidit krigets fasor med alla de ljud och krigsminnen som ligger kvar i sinnet.. jag har sett och vårdat en ung kvinna som satt i duschen hela nätterna för att undkomma ljud av hårda smällare och för att komma ifr känslan av att blivit våldtagen i samband med krig... Jag säger bara TÄNK TILL! .begriper man inte detta ja då är man ingen god medmänniska el. djurvän. LÄGG PENGARNA PÅ NGT. BÄTTRE::: el NGT. biobesök el god mat till dej själv då...om du inte kan komma på ngt. annat än att förstöra för djur och natur plus dina medmänniskor som inte mår bra utav de höga ljuden... Hälsningar ifr Cherry och Janes matte och husse/ Gittan
| This discussion has been closed. |