Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Det är ju redan 18 årsgräns, men vad hjälper det när föräldrar och äldre kompisar köper åt de yngre. Och ja, hundägarna håller nog redan sina hundar inne på nyårsaftonskvällen. Men om du inte visste det, så måste en hund gå ut och göra sina behov några gånger per dag. Det smäller ju flera veckor, både före och efter nyår. Nä, så nuvarande lagstiftning är inte tillräcklig.
Re: Förbjud husdjur
#1503: Djurvännen - Förbjud husdjur
men alla uteliggar djuren, djuren i naturen...vem skyddar dom.?
Re:
vi kanske kan samla in pengar till dessa två firmor varjeår om dom slutar helt enkelt att sälja sitt skit
Re: Man kan inte förbjuda allt man inte gillar.
#57: Gustav - Man kan inte förbjuda allt man inte gillar.
tack Gustav för ditt råd vet du någon bra teknik som funkar på kossor?
Re:
håller fullständigt med det är ju mycke roligare med smällare och raketer som låter pang och glittrar
Re: RF
Jaha du, så hela denna dag ska vi hålla våra djur inomhus? Ställer du upp och tvättar mattor och golv dagen efter då? För jag hade iallafall gjort på mig om jag inte hade fått göra mina behov under en hel dag, tänk efter innan du skriver något du inte förstår.
Re:
skulle vara trevligt om det efterföljdes bara :) men nog är det bra att den lagen finns nu gäller det bara att folk ringer & myndighet tar det allvarligt när det inte efterföljs kvar :)
I går hände det som inte får hända ( ska behöva hända )
Min fru var ute med hund och barnvagn när några killar i 13års åldern skjuter av en smällare i närheten.
Hunden får panik och välter vagnen.
Ska en baby behöva riskera livet för att dessa kriminella ungdomar ska få skjuta i tid och otid?
Det är för många ungdomar som är respekt lösa och tydligen utan uppfostran.
Varit i kontakt med polisen, de sa att det är olaglig men de tänker inte göra något.
Så nu måste regeringen ändra på lagen!!!
Tack för mig!
Fängelsestraff på minst ett år för dom som blir avslöjade att utföra handlingar som skadar djur eller (människor), vid hantering av smällare eller raketer.
Människorna
| This discussion has been closed. |
Re: Förbjud husdjur
#1503: Djurvännen - Förbjud husdjur