Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
#1473: Houdini - Re: Re: Re: Re: Ämne
Sorry - det gör jag inte. Den är numera till för affärsmännen, och har alldeles glömt sitt ursprungliga budskap, så jag hoppar jul. Och påsk. Och midsommarsupandet med.
Du säger ingenstans det jag citerar, men uppenbart är det din mening, eftersom du skriver att det inte kan förändras. Eller har jag missförstått dig? Kan det trots allt förändras?
Ia
Vi fann ingen annan utväg än att avsluta detta lidande.
Mitt hjärta gick sönder den dagen....Tänker på dig älskling ♥
This comment has been removed by the person who wrote it.
dåligt varje gång det ska smällas
raketer! Tycker att man ist kan skänka
pengarna som skulle köpas smällare för,
kunde bli Stadsmissionens Nyårsklapp :)
Ina
Re: Re: Re: Ämne
Förresten - du glömde ju svara på punkt b, som jag tycker är jätteintressant. Eller tänkte du kanske inte riktigt hela vägen när du skrev det förra inlägget?
Re: Re: Re: Re: Ämne
Förresten - Du kanske missar att jag inte argumenterar för/mot djur-ägare? säger inget om det i huvetaget, men håller faktiskt med den som sa att det är upp till dig som djurägare att få djuret att känna sig tryckt.... kan du inte det kanske du inte ska ha djur....
Och jag säger fortfarande inte att ingenting kan förändras... allt förendras hela tiden och det står nog du och din blåa poletik störstadels av....
Det är helt underbart att någon tar tag i situationen. Vi är många som är upprörda men få som gör något konstruktivt. En stor eloge till dig Veronika och ditt engagemang. / Lotta
Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
#1486: Houdini - Re: Re: Re: Re: Ämne
...och du svarar fortfarande inte på hur jag skall få min hund att känna sig trygg när vi möter någon som kastar smällare på oss...fega inte ur nu, kom igen med ett svar! Håller du med vem-det-nu-var om att det är mitt ansvar, så måste du också kunna förklara hur det skall gå till. Eller är det mest luft du har att komma med?
Intressant att du sätter den blå färgen på mig...jag har alltid trott att solidaritet med de utsatta var ett honnörsord på andra sidan skalan, men det ordet har blivit rätt omodernt, så du förstår kanske inte vad det betyder? Skall jag förklara?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
#1488: - Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
Om folk kastar mot er kanske ni inte ska vara bland folk med eller gå imot folk som har fyrverkerier... förstår du inte detta är det ditt problem..
ja tack, snälla förklara för mig
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
#1490: Houdini - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
Då uppstår förstås problem när det sker då jag närmar mig min egen port - vet du, jag tror inte det är så meningsfullt att förklara ord som solidaritet och empati, för du har uppenbarligen inte mognat tillräckligt för att tillgodogöra dig sådant - vare sig i ord eller handling. Ta du och väx upp, så kanske det går att föra en mogen diskussion med dig om några år. Det var roligt så länge det varade, men nu ids jag inte längre öda tid på dig.
Re: Re: RF
Jag läste vad en annan hade skrivit. Som sa att vi skulle föbjuda. Jag har inte läst det om själva saken i det hela. Jag har aldrig påstått att det har stått där heller, utan skrev bara till andra som skrivit att man ska förbjuda det att det tycker jag inte! Men det hade faktiskt varit en bra sak att göra det. För djuren,mäniskorna, klimatet... Jag vet att det smäller mer än en dag, fast det är olagligt. Ännu en gång skyller jag på föräldrarna.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
#1493: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ämne
Måste kännas moget och väldigt tufft att säga hur man ska förklara och när jag ber om det så kommer dessa ord...
Vänligen säg inte saker om du inte kan stå för det.
Men tack, ha nu en fortsatt trevlig falsk kväll
Re:
Det var i ett av malmös värsta ställen. Synd om pojken ja. Men dom är galna där. I MALMÖ! Händer det inte där händer det inte någon annanstans.
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |