Bort med Cesar Millan från svensk tv!
Kontakta namninsamlingens skapare
Re: Hmmmmmmm
Det handlar väl inte dessa människor som skriver under inte bara själva lider av att se programmet, jag med flera vill inte att Cesar Millans metoder och låtsaspedagogik visas på tv så att Sveriges hundägare börjar sköta sina djur enligt hans principer eftersom det skadar våra bästa fyrbenta vänner! Skriver under för hundarnas skull så inte deras matte eller husse ska behandla dem som Cesar gör vilket sprids och förespråkas genom att tv visar upp det. Tänk ett steg längre.
Jag har alltid varit en djurvän och efter vad man läste i artikeln, så ska detta inte visas i svensk tv.
Intressant också med klipp som tagits bort från Youtube där han verkligen är elak!
Nej bort med honom och fram för metoder som bygger på kontakt och tillit!
När man tränar hund så bör man utgå från hur en hund fungerar för att få ett bra och bestående resultat. Om man tränar hund efter hur en människa fungerar eller som i fallet med Cesar Milan hur man tror att en hund fungerar, så når man aldrig hållbara resultat och stressar hunden oerhört i processen. Nästa som sedan ska ta över (många av oss hundproblemutredare) får vi en oerhört nervös och stressad hund som vi ska hjälpa, efter att husse och matte "tränat som de sett på tv".
I Sverige har vi en lång historia av god hundhållning och promenader i naturen. Detta håller på att förstöras av de komersiella tv-program som sänds. Hundar ska man inte längre leva i samförstånd med, utan de ska kväsas till underkastelse i bästa Cesar Milan stil! Väldigt illa, och otroligt skadligt för våra hundar! / Anna Knutson, ägare Hundens daghem, Kalmar
Jag är instruktör. Tyvärr möter jag hundägare som tittat på hundprogrammen i TV. Dom har i sin okunnskap trott att man tränar/ fostrar hundar som bl.a C.M visar. Dom har fått mer och mer problem med sina hundar. Deras sittuation blir ohållbar. Mattar och hussar känner sig olyckliga och tycker stt hundägandet är jobbigt. Hundarna är ännu mer olyckliga , otrygga och relationen är helt galen!
Undra hur många " misslyckade" hundägare och hundar " TV" har på sitt samvete?
Det är så jäkla tokigt att man väljer att använda dessa " hundcoacher" istället för att visa förebyggande hundträning med e.x Eva Bodfäldt !!!
TV-foljet skyller på att det inte blir någon bra TV om man visar förebyggande hundträning. Önskar att TV folket följde med mig när jag träffar dessa olyckliga och lurade hundögare - inte för att göra något tv program, utan för att FÖRSTÅ vilken skada dom faktiskt gör!!! TV - folket måste börja ta sitt ansvar. Bort med alla kortigeringstränings hundciacher från TV !!!
| This discussion has been closed. |
För att de metoder han använder strider mot Svensk Djurskyddslag. Den säger att djur ska behandlas väl..... De metoder han bl a använder är våld, slag och sparkar vilket självklart inget djur ska behöva utstå.