Återinför Tjänstemannaansvaret enligt Finsk modell!
Kontakta namninsamlingens skapare
En hårt drabbad
Tjänstemän bör inte ha ansvarsfrihet.
Re:
Har du drabbats?
Söker enskilda som haft ärenden där tjänsteman Ann Christine Gullans varit involverad. Förbereder talan i tre (3) fall mot henne och de tjänstemän, som samverkar med henne. Uppropet rör såväl ärenden inom Socialförvaltningen Enskede-Årsta-Vantör och tidigare Socialförvaltningar där dessa tjänstemän arbetat.
Syftet är att drabbade enskilda ska erhålla kompensation från staten, att tjänstemännens personliga ansvar ska granskas och för att få en helhetsbild, hur många enskilda drabbats av felaktiga myndighetsbeslut. Där samma tjänstemän samverkat för att sätta rådande författning ur spel.
Kontakt: [email protected] Hemsida: toxylawfirm.se. Se "Track record" för syn av tidigare fall. #659: -
Jag anmälde det hela till Kammarkollegiet, men det hela avslogs.
Tjänstemannen har brutit mot flera lagar. Men det har uppenbarligen inte någon betydelse.
Sverige är ett tjänstemannavälde och de håller varandra om ryggen om man anmäler.
MIg veterligen så har vi tjänstemannaansvar i Sverige, men det utnyttjas ej pga svågerpolitik.
Dom enda som är undantagna tjänstemannaansvaret är dom mest skyldiga, dvs folkvalda tjänstemän.
Dom befriade sig själva från allt ansvar 1974 under ledning av Palme. Förövrigt samma år som det beslutades om att Sverige skulle bli mångkulturellt om jag inte missminner mig.
Sedan godtog inte en handläggare på Försäkringskassan A.F :s erkännande om fel, utan la all skuld på mig.
Nu ligger mitt ärende hos förvaltningsrätten.
Har haft 18 månaders helvete pga. detta. :, (
Re:
Vem skulle vilja jobba som socialsekreterare med 25000 i månaden och själv vara personligt ansvarig- inte jag i alla fall. Det skulle nog vara svårt att rekrytera folk som är villiga att jobba under nuvarande resurser och anställningsvillkor ....
| This discussion has been closed. |