Ambulansen kvar i Norra värmland.
Kontakta namninsamlingens skapare
Behövde ambulans för några dagar sedan till min mamma, det skulle ta 1 timme innan de kunde komma, vi fick ta i bilen själva istället.
Ambulansen kvar !!
Tar man bort ambulansen räddas färre liv. Detta är en enkel ekvation kan man tycka. Under en pågående hjärtinfarkt sätter man sig knappast bakom ratten och kör till akuten, menar jag. Att en människa i beslutsfattande position föreslår att ambulanssjukvården skall inskränkas på detta sätt innebär således att han/hon föreslår att fler människor ska avlida. Ett genomförande av förslaget borde alltså betraktas som en kriminell handling!
Allvarligt talat politiker! Det finns gränser att hålla sig inom, framför allt för er som har fått uppdraget/förtroendet att fatta beslut i allmänhetens namn. Ni har fått era uppdrag för att se till människors väl och ve - inte för att se till att människor far illa! Den politiker som bidrar till att driva igenom förslaget kommer faktiskt att ha andras liv på sitt samvete - liv som MED ambulans hade gått att rädda. TÄNK EFTER INNAN NI GÅR FÖR LÅNGT!
Re: JAG HÅLLER HELT OCH FULT MED DIG EVA.
Re: Re: JAG HÅLLER HELT OCH HÅLLET MED DIG EVA.
Re: Helt rätt, Eva, håller med dej till punkt å pricka :-)
Jag har stått i mejlkontakt med herr Nyvall som ansvarar för beslutet. Han menar att det inte går att rekrytera personal till ambulansen i Likenäs p g a ändrade arbetstider m m. Min reflektion är att Norra Klarälvdalen har allt som behövs för ett bra liv. Bostäder, Djur o natur, Alla varor och tjänster går att köpa här eller beställa så tar affärerna hem, Vintertid är vi bland de mest tätbefolkade delarna av Värmland utanför Karlstad, listan kan göras längre...
- VARFÖR KAN MAN INTE REKRYTERA PERSONAL???
Jag har f ö nyligen sålt mitt föräldrahem i Sysslebäck till en ambulanssjuksköterska, så Nyvalls centralistiska funderingar överensstämmer inte med verkligheten.
Lars-Gunnar Johnson
Exilsysslebäcking som tror på "Dalen"
ambulansen kvar i likenäs
| This discussion has been closed. |