Ambulansen kvar i Norra värmland.

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Ambulansen kvar i Norra värmland..


Gäst

#26

2013-08-22 11:55

Nu får de väl skärpa sig, Vi vill ha Ambulansen kvar.

Gäst

#27

2013-08-22 15:03

Skriv på, för norra Värmlands bevarande!!

Gäst

#28 Re: Detta handlar INTE om en besparing. Det blir dyrare.

2013-08-22 17:11


Gäst

#29

2013-08-22 17:18

Ja men självklart! naturligtvis ska vi ha kvar ambulanseb kvar i Norra Värmland!!!!!!!
Sarah

#30

2013-08-22 18:28

Under turistsäsongen ökar antalet personer som vistas här med många tusen. När ska styrande politiker sluta se till antalet bofasta och fatta beslut därefter. Verkligheten ser ju helt annan ut. Många transporter med bl.a. frakturer sker under vintersäsong och behovet av ambulans är stort. Tidsaspekten är absolut avgörande om du får en stroke eller hjärtproblem. Till Långflon är det långt från Torsby. Vad hände med alla människors lika värde och rättighet till likvärdig vård? En kommun eller landsting har skyldighet att behandla alla kommun/landstingsinvånare lika enligt lag. Jag tycker inte att de gör det om detta förslag går igenom.

Gäst

#31

2013-08-22 18:55

Behövde ambulans för några dagar sedan till min mamma, det skulle ta 1 timme innan de kunde komma, vi fick ta i bilen själva istället.

Buzz

#32 Ambulansen kvar !!

2013-08-22 20:18

Allt ska naggas = tänja på, ta en bit service här och en bit där. Detta är inte rätt mot oss, som bor norr om Deje !!!

Gäst

#33

2013-08-23 06:10

Sakta men säkert försöker de "ta död" på landsbygden och på oss som kämpar med jobb och långa resor. Vansinne!!

Gäst

#34

2013-08-23 10:10

Nu är det dags att de "landsbygdsdödande" politiska partierna avslöjas ! Vilka är de, som ligger bakom detta helidiotiska förslag ??? Vilka är de, som skjuter på vår ambulans ?
Eva i Uppsala - med rötter i Sysslebäck

#35

2013-08-23 14:32

Vi har ambulans för att liv ska räddas.
Tar man bort ambulansen räddas färre liv. Detta är en enkel ekvation kan man tycka. Under en pågående hjärtinfarkt sätter man sig knappast bakom ratten och kör till akuten, menar jag. Att en människa i beslutsfattande position föreslår att ambulanssjukvården skall inskränkas på detta sätt innebär således att han/hon föreslår att fler människor ska avlida. Ett genomförande av förslaget borde alltså betraktas som en kriminell handling!

Allvarligt talat politiker! Det finns gränser att hålla sig inom, framför allt för er som har fått uppdraget/förtroendet att fatta beslut i allmänhetens namn. Ni har fått era uppdrag för att se till människors väl och ve - inte för att se till att människor far illa! Den politiker som bidrar till att driva igenom förslaget kommer faktiskt att ha andras liv på sitt samvete - liv som MED ambulans hade gått att rädda. TÄNK EFTER INNAN NI GÅR FÖR LÅNGT!

Gäst

#36

2013-08-23 17:32

Hur kan det komma sig att vi ska spara in på på ambulanser också? Räcker det inte att vi inte får vara sjuka?Bara för att vi bor lite utanför större städer,ger oss inte mindre chans att bli sjuka någon gång. Men detta sätt är nog ett sätt att framtvinga en snabbare död för landsbygden! Ta och tänk om ni som tycker att ni bestämmer om andras liv och död,när ni minst anar det så sitter ni snart där själv! Det vi behöver är,människor i styrande position,som känner och verkar därefter. Mvh Micke

Gäst

#37 Re: JAG HÅLLER HELT OCH FULT MED DIG EVA.

2013-08-23 19:49


Gäst

#38 Re: Re: JAG HÅLLER HELT OCH HÅLLET MED DIG EVA.

2013-08-23 19:51


Gäst

#39

2013-08-23 20:20

Som landsbygdsbo måste man alltid kämpa för vår överlevnad,var gick det snett?

Gäst

#40

2013-08-25 08:45

Det klart att ambulansen måste få va kvar i norra Värmland!! Ta bort nån i storstäderna om ni måste ta bort nån, det finns ju fler där...

Gäst

#41

2013-08-27 10:57

Tillsammans med Socialdemokraternas o LO-fackens namninsamling i våras så hoppas vi detta tydligt talar om vad vi tycker om Allianspartiernas förslag i Landstinget i Värmland.

Gäst

#42

2013-08-27 17:14

JAG HAR NÄRA ANHÖRIG SOM ÄR TILL ÅREN SKALL DOM DÖ INNAN AMBULANSEN KOMMER FRÅN TORSBY LÅT DEN VARA KVAR
Bosse

#43 Re: Helt rätt, Eva, håller med dej till punkt å pricka :-)

2013-08-27 22:48


Gäst

#44

2013-09-04 23:31

Sett reklamen under våren ang tiden då det gäller vård vid en stroke tex och då räknas tiden, lika vid hjärtstopp.. Jag behöver inte skriva mer då alla med någon sj.vårds utbildning fattar vad jag menar. Avveckla/ ändra rutiner för ambulansen i Likenäs är ungefär som att säja till befolkningen där uppe att "Vi skiter i om ni dör på vägen" Nej norra Värmland ska ha bra sjukvård under hela året och inte bara under rally crossen i Höljes då den verkar fungera utmärkt.

Gäst

#45

2013-09-05 10:53

Jag har stått i mejlkontakt med herr Nyvall som ansvarar för beslutet. Han menar att det inte går att rekrytera personal till ambulansen i Likenäs p g a ändrade arbetstider m m. Min reflektion är att Norra Klarälvdalen har allt som behövs för ett bra liv. Bostäder, Djur o natur, Alla varor och tjänster går att köpa här eller beställa så tar affärerna hem, Vintertid är vi bland de mest tätbefolkade delarna av Värmland utanför Karlstad, listan kan göras längre...
- VARFÖR KAN MAN INTE REKRYTERA PERSONAL???
Jag har f ö nyligen sålt mitt föräldrahem i Sysslebäck till en ambulanssjuksköterska, så Nyvalls centralistiska funderingar överensstämmer inte med verkligheten.

Lars-Gunnar Johnson
Exilsysslebäcking som tror på "Dalen"

Albert

#46 ambulansen kvar i likenäs

2013-09-24 16:56

Kan inte förstå att man alltid skall utarma glesbygden.Stäng akuten en dag för de som bor nära, skall ni få se att det blir reaktion. Turistnäringen borde var på tårna för att behålla ambulansen man har många tillresta både somma och vinter