64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.
Kontakta namninsamlingens skapare
Här får vi inte ta %en för lätt heller.
Oavsett om du arbetat upp dig till höginkomsttagare gäller inte riktigt 64.7℅ utan blivande fattigdom även för d som har mycket bra inkomst..
Hoppas d som tjänar hyfsat e smarta med sitt sparande.
Jo för Visst finns det såklart ett tak oxå.
Ingen ska få va lite rik. Så e d ju.
Försäkringskassan: Du som har en inkomst.
Det finns dock en maxgräns som gör att du inte kan få mer än 17 914 kronor per månad före skatt oavsett din tidigare inkomst.
Nu vill jag göra min röst hörd. //Pia.
jag sitter i ruiistol och jag får inga pengar av försäkringskassan och alla läkare och seger att jag inte ska arbeta och det har varit uttredning på alla plan men nej det har av slag på allt och jag har 9 barn det inte lätt att det ska gå runt med mat och hyra man har väll räkningar vi med som alla andra .kan man inte betala då har man kommit i kronefogden hur i hälvete ska man försörja sej barn ska ha kläder skor uttflyker med skolan hur fan ska man göra.Man får sega till på skolan att man har inte pengar till allt sen kommer hjulen ja då har man ingen mat eller hjulklappar till barnen jag skulle se att dom på försäkringskassan och i rejeringen skulle leva på det en anna lever på
Vill tacka er....kram Pia
Eller är det uträknat att ju snabbare dessa människor försvinner desto snabbare blir Sveriges politiker av med problemet...
Även vi friska och heltidsarbetande måste säga ifrån när systemet sparkar på dem som redan ligger! Jag avstår GÄRNA några skattekronor till sjuka och handikappade! Det är grupper som lider tillräckligt ändå! <3
Det är inte humant att ersättningen skall ligga på en nivå som gör att människor mister hus och hem samt inte kan äta sig mätta. Gå till socialen för många är mycket nedvärderande och speciellt som de ofta inte får den hjälp de borde.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Den är för låg
Skulle ligga nära vad man tjänar eller mimelön
Har en svår kronisk sjukdom och kämpar, denna månad blev jag utförsäkrad igen och jag får inte hjälp nånstans. Enligt socialnämnden har jag för hög inkomst av försäkringskassan 10 000 kr i månaden, och efter alla räkningar har jag 2000 kr kvar. Min räkning till tandläkaren kommer kosta över 5000 kr så jag var tvungen att avstå. Detta under senaste åren, ledde mig till total enskildes med samhället, familj och vänner. Depression, som är ohållbar. Kämpar varge dag med att hålla gnistan kvar, som jag helt ärligt förlorat många gånger. För många gånger. Som många andra. Jag är tyvärr inte ensam!
Tack för att ni kämpar och försöker ändra detta. Verkligen ett stort tack.
Mvh
| This discussion has been closed. |
Självklart att skriva under detta. Agerar vi tillsammans kanske politikerna tar det till sig