64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.
Kontakta namninsamlingens skapare
Hade inte en aning om att jag har rätt till 64,7 % i sjukersättning då FK nollade mig....??? Jag hade en SGI på 265000 och fick ut till att börja med för 5 årsedan 107000 i årsinkomst... nu ligger den på 140" och det är inte heller 64,7% på 265000...Och misstänker att min SGI hade idag varit en del högre... Fattar ingenting?
Jag är utförsäkrad av Försäkringskassan trots flera sjukdomar, psykiska och fysiska, som förhindrar mig att arbeta. Har tre st läkare som intygar min oförmåga att arbeta. Försäkringskassan hänvisar till paragraferna som våra politiker bestämt. Handläggare på F-k har inte någon kunskap om sjukdomar, och borde inte kunna fatta ödesdigra beslut om den sjuke. Läkares kompetens borde väga tyngre än en handläggares som har en ekonomisk kompitens. Att vara sjuk och bli utförsäkrad från försäkringen, strider mot mänskliga rättigheter. Har i detta nu tappat lusten med livet. Sjuk ensamstående mamma utan inkomst. Mitt barn på 11 år, är ett fattigt barn (Barn fattigdom) i Sverige 2016
Reumatiker sedan 6 års åldern idag 52 där sviterna på lederna. Tagit ut sin rätt ochjobbat tills för 5 år sedan men kastade in handuken pga benbrott och operationer där med mycket sjukskriven. De kom till en punkt hur mycket man ska komma igen.
. Kraften finns inte där men Tycker att jag gjort mitt. Inom arbetslivet. Jag skulle velat jobba men sviterna efter alla år och operationer.. inte nog med att sjukersättning existensminimum dessutom ifrågasatt om mjag behöver handikappersättning de är ju till merkostnader de höll de på att dra in men överklagade fick minsta möjliga.
Har tidigare i nästan 30 år haft fast jobb och dubbla jobb, varit med i fack och betalt för olika sjukförsäkringar har även haft privata sjukförsäkringar vilket inte hjälpt mig någonting utan lever nu under existensminimum för att jag blev sjuk (vilket inte varit ett val).
Är nu 54 år utan möjlighet att påverka min inkomst och mår dåligt när jag tänker på min framtid....
En stor KRAM och TACK till er starka människor som orkat ta tag i detta trots er sjukdom
Re: Maggan
Jag är utbränd för andra gången, som jag har fått en hjärnskada av samt har fått kroniska sjukdomar såsom diabetes med högt blodtryck. Jag har kollapsat, fick epilepsi anfall och var medvetslös i ett dygn och var nära att dö. Vid ett annat tillfälle fick jag panik ångest och var nära att hamna i koma pga att inte Försäkringskassan skickade pengar till mig. Jag är beroende av att kunna köpa mat annars går sockret ner för lågt och jag riskerar varje dag att dö. Jag får behålla ca 3500-3900 kr efter att hyran är betald. Av det ska jag betala mat, tele, internet, bussbiljetter till läkarvård samt läkarvård. Jag har inte så att jag kan det. Jag går back varje månad med flera tusen. Jag står snart på gatan. Då kommer jag definitivt att dö men det är väl bra för regeringen. Ett problem mindre för Sverige resonerar väl politikerna.
Försäkringskassan och kronofogden bidrar till att utmattningssyressade blir ännu sjukare, istället för att medverka till att göra oss friskare.
Detta är helt sinnessjukt. Jag är 63 år och jag går i pension om 1 1/2 år och får då Max 9000 kr i brutto.
Varför över huvud taget dra skatt på oss när vi ändå måste söka bidrag från sociala.
Är det meningen att jag ska arbeta när jag är så pass sjuk? Vad är detta för liv?
jag ger upp snart. Vi ska ändå dö till slut.
Det enda man klarar av är att köpa mat eller att svälta.
Säg nej till folkförrädarnas förräderi!
| This discussion has been closed. |

Äntligen!
Sedan jag tvingats leva på existens minimum, och inser att det så kommer att förbli pga saker jag drabbats av, har jag bara mått sämre och sämre.
Höj ersättningsnivån till en nivå som går att betala boende och leva på! Är man sjuk och inte kan arbeta ska man inte leva på bidrag och allmosor resten av livet, inte i ett land med fungerande välfärdsystem.