64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.
Kontakta namninsamlingens skapare
Att leva med värk pga överfall och med lidandet som påföljd har påverkat mig samt fru och mina , barns möjligheter till ett liv som andra tar som en självklarhet.Våra
Sociala liv , hälsan och psykiska mående har också blivit påverkade,
samt begränsade.!
Att varje dag oroa sig om pengarna ska räcka är frustrerande .
Jag vet att det finns de som har det ännu värre !
Att behöva skämmas för att en inte har råd att köpa det alla andra kan till familjen är nog det mest jobbiga förutom att klara av att orka med livet varje dag .
En dag i taget är mitt motto , kanske kan denna petition kan påverka så att ingen ska hamna beroendeställning till staten banker läkare kuratorer sjukhus mfl längre fram i Sveriges historia.
Med vänlig hälsning, Arne
Re:
Ja man blir verkligen i beroende ställning.
jag har ingen att be om hjälp.
Att behöva låna av vänner känns inte bra.
det ska ju betalar tillbaks nästa månad och så är ekorr hjulet igång.
Håller helt och hållet med! Är själv sjukskriven och vet hur mycket man måste slåss och hur mycket man förlorar. Att vara sjuk och samtidigt ska slåss för att överleva, kan omöjligt hela någon. Det är inget önske eller någon dröm att bli sjuk och vara tvungen att vara sjukskriven. Jag vill ha mitt gamla jag tillbaka och leva "normalt" men tyvärr bestämmer inte jag över min sjukdom, men det verkar det offentliga göra, så mitt krav är! Gör mig frisk!!! Så jag kan leva upp till alla krav som ni ställer!!
Hälsningar en som inte själv valde sin sjukdom/diagnos
| This discussion has been closed. |
Förnedringen är total. Mitt liv är ovärdigt och att leva i vanmakt kan göra vem som helst galen, farlig ... självmord vilket jag själv funderar mycket på.