542
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition 542.
|
Gäst |
#12012-09-14 10:56Hur ska man annars ta sig till knytpunkten (tågen) i hässleholm utan att behöva åka runt i hela kommunen? |
|
| |
|
Palm |
#22012-09-14 15:35Jag bor i Hjärsås och gick i skolan i Hässleholm. Redan från början var det svårt för mig att komma till Hässleholm för att jag först var tvungen att ta Taxi till Knislinge och sen ta buss till Hässleholm. Och hade jag sovmorgon så var det inte säkert att det fanns någon annan buss eller Taxi som funka.. Om dom ändrar detta så blir det bara ännu jobbigare för oss i Hjärsås/Hylta/Värestorp/Immeln att ta oss till hässleholm för vi kommer vara tvungna att byta 2-3 gånger. |
|
| |
|
Utflyttad |
#3 Utflyttade2012-09-15 11:04Det finns de, som jag, som har flyttat ifrån kommunen, men som kan tänka sig att hälsa på ibland... =) Tåget går till Hässleholm och därefter är det stopp.. Om bussen försvinner, hur ska jag ta mig från tåget till Östra Göinge kommun? Då måste jag förlita mig på att någon kör och hämtar oss. |
|
| |
|
Gäst |
#4 Re: Utflyttade2013-08-16 13:45Håller med om detta, .då jag är i samma sits som dig i detta. |
|
| |
|
Gäst |
#52013-08-17 01:21Varför vill Broby ha det bäst? Varför ta bort en fungerande simhall? Varför göra Knislinge sämre än vad det redan är? Varför bildar inte Knislinge bara en egen kommun, om detta skulle kunna förbättra levnadsvillkoren & trivseln i denna mysiga lilla byn? / Sascha Olsson |
|
| |
|
Gäst |
#62013-08-25 06:27Det jag har allra svårast att förstå är den här allt-eller-inget-idén, det borde fungera utmärkt att låta några bussar per dag köra den nuvarande sträckan och några bussar den sträckan som Skånetrafiken vill ändra till i december. Det pratas om tidsvinsten för de som pendlar från t ex Broby, men det är ingen som pratar om tidsförlusten för de som pendlar från Knislingehållet, inte minst de som bor på sträckan Knislinge - Norra Sandby. Hur ska de göra när sträckningen av bussens färdväg ändras? Det är en högst legitim fråga som fortfarande väntar på ett svar! |
|
| |
|
Åsa Ernstsson |
#72013-08-26 17:53Det är för oss i Gumlösa helt ofattbart hur Skånetrafiken tänker. De tänker i varje fall inte på oss som bor längs sträckan Knislinge - Norra Sandby... Vi som hoppar på i Råröd har sen en mil till närmsta tåg eller buss. Se gärna dagens insändare i Norra Skåne. Tidningen kommer även till Gumlösa Kyrka imorgon den 27/8 kl 16.30 för att göra ett större reportage. Väl mött! |
|
| |
|
Gäst |
#82013-09-20 06:09SKÄRP ER BESLUTSFATTARE!!! |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.