Vi vägrar nedläggning av Mälarstrandskolan!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi vägrar nedläggning av Mälarstrandskolan!.


Gäst

#1

2014-05-07 19:21

bästa skolan jobba upp 12 ig på ett år!

Gäst

#2

2014-05-07 19:41

Bevara den skola som ungdomar har möjligheten att få den bästa hjälpen som man kan tänka sig för att nå sin framtid och sina mål, lärarna är fantastiska !!!!

Bevara mälarstrand skolan !!!!!

Gäst

#3

2014-05-08 13:06

Vansinne att tro att denna skolform inte behövs!

Gäst

#4

2014-05-08 22:19

Denna skola gav mig en inviduell uppfattning om hur man kan bli undervisad på, att intresset för hur du blir undervisad på spelar roll, stort tack till Marco som gav oss en morot att få vara i garaget och pula med mopparna om vi va duktiga i klasserna
Jonna

#5

2014-05-09 13:10

Mälarstrand behövs, det spelar ingen roll hur många nya fina stora skolor som öppnas för såna som mig. Det kommer aldrig funka. Vi som har gått och går på Mälarstrand behöver små grupper, där lärarna har tid att lägga ner på oss. Vi behöver den tryggheten för att klara av skolgången. Och varför lägga ner någonting som bevisligen fungerar? Och som någon nämnde här ovanför, extra stor guldstjärna till Marco som alltid fick lektionerna att bli intressanta, till och med så intressanta att jag lyckades få till ett mvg, och dessutom lät killarna pilla med mopparna när de skött sig! Kan de stora skolorna erbjuda allt det vi fick..? Skulle inte tro det.

Gäst

#6

2014-05-09 15:49

har hört att skolan ska stängas ner bara för den skolan har inte den behörigheten som krävs för att egentligen va sån special skola, typ som den är för stor och det finns inte så många special lärare som finns till hands och sånt... men de skulle vart bra om den stängdes men öppnas på nytt nån annan stans som kommunen accepterar.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-05-09 16:22



Gäst

#8

2014-05-10 23:21

när de som arbetar med elever i mälarstrandskolan har lyckats med en modell som fungerar för att hjälpa de barn och ungdomar, som har lättare att bli störda i större klasser och som har vissa koncentrationssvårigheter, då ska det slås sönder av politiker och tjänstemän som inte har en aning om vad det handlar om. varför? vad får de för vinst av detta?
gäst

#9

2014-05-13 07:14

Jag tycker att denna skola ska vara kvar. När inte andra skolor kan eller inte vill hjälpa elever med koncentrationssvårigheter och andra problem utan tar på sig skyddslappar och inte har resurser för det. Det är många skolor här i Västerås som inte har dessa resurser de ungdomar som går i dessa skolor vet innerst inne att de aldrig kommer att få den hjälp de behöver. Alla människor är unika och alla kan med rätt hjälp få upp sitt självförtroende och sin förmåga att inse att de kan allt om man får rätt hjälp och stöd. Ni politiker som sitter i denna stad som nu har fått veta att Västerår ligger på 229 plats som sämst. Att då inte kan eller vill se till att ungdomar kommer någonstans här är helt fel. Ska vi flytta till Stockholm för att få den hjälpen som behövs. Ge alla en ny chans att få uppleva att kunna komma in på sina gymnasium och inse jag kan. Fyy på er som sitter som kommunalpolitiker idag
Buttan

#10

2014-05-15 19:33

Mälarstrandsskolan gör ett fantastiskt arbete med de ungdomar som av 1000 och 1 orsaker, inte ryms i den traditionella skolan. Vad blir alternativet för dessa, ofta redan utsatta ungdomar? Alla lika, alla olika... Den här resursen behövs, för att ge de här ungdomarna NÅN chans, att få ta del av det som vi tar för självklart? Räkna, läsa, skriva....i en vanlig skolklass, har de inte en chans, varken kompetens el resurserna finns. Vem tar risken att förlora, de här ungdomarna? Den risken är överhängande, i just den här gruppen. De behöver lugnet och tryggheten, som finns på Mälarstrandsskolan.

Gäst

#11

2014-05-16 07:50

Utan skolan hade jag absolut inte vart där jag är idag , hade förmodligen varit kriminell och syssla med droger men Mälaröarna hjälpte mig med att komma in på gymnasium och tillgång till en utbildning som ledde till jobb , att stänga denna skola kommer få konsekvenser längre fram i tiden mvh marcus

Gäst

#12

2014-05-16 13:02

Jag gick in i väggen när jag gick i åttonde klass och betygen tröt. Bytte sedan skola till Mälarstrandsskolan och det blev min räddning. Här fick jag den hjälp jag behövde och fick stöd från fina lärare för att orka med grundskolan och ta mig vidare till gymnasiet.
Idag kan jag titulera mig arkitekt, vilket inte hade varit möjligt utan det fina stöd jag fick som 15 åring.
Jag tror även att jag kan tala för de andra eleverna som gick på skolan, hur viktig den personliga kontakten mellan elever och lärare var och som endast är möjlig genom mindre grupper och engagerade lärare. Man blir sedd och uppmärksammad. Låt skolan vara kvar, för vissa är den livsavgörande.

Gäst

#13

2014-05-27 15:02

Nedläggning av Mälarstrandskolan är ett BROTT mot Barnkonvetionen....

"Artikel 12–15
Barnet har rätt att uttrycka sin mening i alla frågor som berör det. När domstolar och myndigheter behandlar fall som rör barnet ska barnet höras och barnets intresse komma i första rummet. Barnets rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet ska respekteras."