STOPPA SD-FORUM PÅ SVT

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition STOPPA SD-FORUM PÅ SVT.

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 13:51


Gunnel Gomér

#52 Re: Mer öppenhet

2014-01-07 13:55

#42: Kim - Mer öppenhet

Det finns en vidöppen debatt om invandring Kim.

På SVT Debatt finns nästan dagligen nya artiklar kring detta. Det är faktiskt så att även om SVT-artiklarna handlar om blommor eller matematikundervisning eller jordbrukspolitik...så förvandlas diskussionen till en fråga om invandring...vanligen uttryckt som inlägg om våldtäkter, brottsliget eller påfestningar på Sveriges ekonomi.

Ingen vill "stoppa" debatt. Vi som gjort detta upprop vi att ALLA slags röster ska få lov att tala. Yttrandefrihet för alla...i ett mänskligt samtalsklimat...det är målet.

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 14:01


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 14:07


Gunnel Gomér

#55 Re: Re: Re: Mer öppenhet

2014-01-07 14:09

#53: Kim - Re: Re: Mer öppenhet

Men Kim...Det är inte "få" artiklar kring invandring på SVT Debatt. Det är tvärtom många. Alltför många i mitt tycke, flera i veckan. Det finns ju andra politiska frågor som borde diskuteras också:-)

Jag har häckat på SVT Debatt i sju år, de senaste 4 åren rätt intensivt. Jag har deltagit i hundratals debatter kring invandring på SVT. Det är alltså inte sant att debatten förtrycks.

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#56 Re: Re: Re: Mer öppenhet

2014-01-07 15:35

#50: Kim - Re: Re: Mer öppenhet

Där är vi helt eniga, Kim. Gunilla Gomér, har svarat här tidigare, har berättat (i min grupp)om hur SVTdebattforum tidigare var en ren fröjd för att de lade resurser, tid och ansvar på att stötta fram konstruktiva debatter. Det är alldeles möjligt att kunna samspråka över alla gränser om vilja och ansvarstagande finns. Det tror jag!

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 15:38


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 15:50


Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-01-07 16:24


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 21:59



Gäst

#61 Ninon

2014-01-07 22:57

Tack för denna högintressanta info NBT! Uppställningen uppskattas enormt!

Gäst

#62

2014-01-08 00:55

SD forum på SVT låter som totalt Vansinne. Gamla Skinnskallar som fått luft.Bort med brun unken luft från SVT nu!
Gunnel Gomér

#63 Re: Interaktiv Säkerhet styr kommentarsfälten

2014-01-08 14:19

#60: NoBoyToy - Interaktiv Säkerhet styr kommentarsfälten

Jag vill bara förstärka din information om att företaget IS prompt plockar bort alla inlägg som informerar om eller kritiserar företaget. Så är det, helt tydligt. Trots att sådan mediakritik kan vara helt på sin plats i en given debatt.

Men just nu måste vi välja våra strider. Just nu handlar det om att få SVT att TA ANSVAR för debattklimatet på sina forum. En metod jag förespråkar är att SVT säger upp kontraktet med IS och anställer egna moderatorer med högre kompetens, mer arbetstid per debattråd och ett tydligt publicistiskt/demokratiskt ansvarstagande.

När SVT klarat av detta, kvarstår den principiella frågan om outscoring av publicistiskt ansvar till privata företag. Flertalet större media köper tjänsterna av IS, vilket ger företaget en monopolliknande ställning. Det är ett demokratiproblem I SIG! Men jag tycker att vi ska ta en debatt i taget.

Roligt att se dig här NoBoyToy:-)

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#64 Re: Re: Interaktiv Säkerhet styr kommentarsfälten

2014-01-08 21:51

#63: Gunnel Gomér - Re: Interaktiv Säkerhet styr kommentarsfälten

Bra Gunnel och ni andra. Ni har massor av viktig kunskap och jag tror det är bra att det visas upp bland kommentarer. Så gör kommentarsfunktionen nytta. Att sprida ytterligare information till de som skriver på!

(Trollen åker dock ut denna gång, eller hur?)

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#65 Re:

2014-01-08 21:52

#62: -

Exakt. Vi vill ha lite frisk luft!!! :-) (Det andra borde höra till historien till!)


Gäst

#66

2014-01-08 23:05

Må denna petition fyllas snabbt!

Gäst

#67 Ninon

2014-01-09 00:21

Tack kära "guest"! Vi hoppas att de som skrivit på lägger på ett litet extra kol och värvar fler likasinnade! Och vi ber om ursäkt för anonnserna. Kostar en massa pund att bli av med dem så strunta i dem bara. Det pris vi än så länge måste betala för att kunna göra detta!

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-09 05:26


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-09 09:42


Gunnel Gomér

#70 Re:

2014-01-09 11:01

#68: Ashley P. -

Hej Ashley!

Jag har varit snart sju år på SVT Debatt - med viloperioder emellan naturligtvis. De senaste fyra åren har jag debatterat i eget namn, i offentlg identitet i möte med tusentals anonyma. Det var bättre förr...ja...men långt ifrån någon ryggdunkande idyll. Det var hett och stridigt då också. Men SVTs forum hade inte kidnappats av skrivbordskrigare från SD och övrig extremhöger på den tiden. Modereringen från SVTs journalister var aktiv, kunnig...och de raderade sällan några inlägg. Många olika röster fick komma till tals.

De senaste åren har mest handlat om en territoriell strid om kommentarsfälten. SD (och på senare tid nynazister) har arbetat för att dominera debattrådarna och för att jaga iväg oliktänkande. Samtalsklimatet är otäckt!

Det är orimligt att Sveriges Television utvecklats till en lokalavdelning till Avpixlat och de andra rasistiska hatsajterna. Vi debattörer har påpekat snedheten länge. Nu har vi svart på vitt-fakta som visar att 50-80% av inläggen skrivs av debattörer från extremhögern. Det är debattörer som avskyr kvinnor som tar plats lika mycket som de avskyr muslimer.

Inför valrörelsen vill vi som driver denna petition att Sveriges största debattsajt ska bereda plats för äkta politisk dialog...och se till att människor som yttrar sig inte utsätts för näthat, hot och systematisk stalking.

Är du med på det?


Gäst

#71

2014-01-09 15:03

SD sprider hat. Mot muslimer, mot kvinnor, mot meningsmotståndare etc. Och under skyddet av anonymitet har de fått göra det fritt alltför länge. Dags att sätta stopp för det nu!

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-09 15:15


Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#73 Re:

2014-01-09 15:51

#71: -

Jepp! Jag håller helt med! Tack för din påskrift!

åke andersson

#74 Re: Re: Re:

2014-01-09 16:33

#15: Siv Adermalm - Re: Re:

Droppe för droppe urholkar vi den patriarkala stenen så att vi slutligen hamnar på likvärdig och jämlik nivå.

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#75 Re: Re: Re: Re:

2014-01-09 16:38

#74: åke andersson - Re: Re: Re:

Precis Åke. Så fint skrivet! (y)