STOPPA SD-FORUM PÅ SVT

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition STOPPA SD-FORUM PÅ SVT.


Gäst

#1

2014-01-06 16:57

Tycker det är ett bra innehåll - rakt på sak, lagom långt. Har skrivit på Shedlights blogg om peititionen och uppropet - hoppas hon snart kommer in och publicerar det.

Vad sägs om att vi skriver om petitionen på SR:s forum? Det finns en tråd där under rubriken "Den bästa debatten 2013".

Jag åtar mig att göra ett inlägg om "Den sämsta . . . med anledning av vanskötseln av SVTD.

CJG



Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#2 Re:

2014-01-06 17:03

#1: -

Tummen upp! Bravo och tack för att du är med! :-)

 

Katarina

#3 Re:

2014-01-06 18:08

#1: -

Bra förslag!

 

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-06 20:28


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-06 20:42



Gäst

#6

2014-01-06 20:52

Jag är kvinna, jag skriver under på grund av att mina medsystrar skall kunna gå säkra. SD skall inte få ta över detta landet.
Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#7 Re:

2014-01-06 21:18

#6: -

Tack "gäst".  Du har en röst och den räknas och gör nytta ska du veta! :-)

 


Gäst

#8

2014-01-06 21:31

Stoppa hatkampanj och krigspropaganda mot rätten att följa sin egen religion. Inte en jävla chans att SD ska använda demokratiska plattformar för att motarbeta de. SVT får finansiera liknande initiativ ur egen ficka. PUNKT! MORRRRRR!!!!

Katarina
Gäst

#9 Re:

2014-01-06 21:32

#6: -

Tack. Det värmer! Och det gör skilnad. Droppe för droppe ur folkhavet.

Kim

#10 Ha, inga ljushuvuden

2014-01-07 00:01

hi hi, försöka stoppa demokrati går ju..

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-01-07 04:37


Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-01-07 04:39


Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#13 Re: Ha, inga ljushuvuden

2014-01-07 04:41

#10: Kim - Ha, inga ljushuvuden

Nä, Kim de är lite dumma faktiskt! :-)

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#14 Re:

2014-01-07 04:43

#8: -

Exakt!

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#15 Re: Re:

2014-01-07 04:44

#9: Katarina - Re:

Visst är det så. Vi är droppar som kan göra skillnad när vi går samman och det är fint!

Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#16

2014-01-07 04:47

P.S. Tog bort två poster för att jag inte loggat in när jag svarade och det stod "gäst" vid mina svar. Ville bara att ni klart skulle se att det var jag (Siv Adermalm) som svarat! :-)
Biologisk hon

#17 Kvinnor?

2014-01-07 05:24

"Kvinnor som för fram feministiska, antirasistiska eller vänsteråsikter hotas, trakasseras, kränks och blir till och med hackade av andra debattörer i SVT:s forum. Kvinnor i min facebookgrupp vittnar om förföljelser och hot som fått dem att fly forumet och vidta åtgärder för att skydda sig själva och sina närstående."

Vaddå kvinnor? Är inte kön en social konstruktion?
Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#18 Re: Kvinnor?

2014-01-07 05:45

#17: Biologisk hon - Kvinnor?

"Biologisk hon". Har ingen aning men jag vet att det är ett jävla otyg att inte ha sin fulla Människorätt bara för att man har fel anordning där nere! Att födas till kvinna är att ständigt vara "den andre".

DET måste vi ändra på och vi måste kräva vår rätt att få yttra oss utan hat, hot och sexuella trakasserier!

Biologisk hon

#19 Ändra?

2014-01-07 06:07

Ändra på vad? Känner du att du har "fel anordning där nere"? Synd om dig då... Måste vara svårt att leva om man inte godkänner den som man är :D
Visst, om du kräver så, börja uttala dig utan hat, hot och sexuella trakasserier. Det blir bra så.

Jag är i alla fall väldigt nöjd med att vara född som kvinna, har en helt rätt anordning där nere, och är precis lika värdefull som människa som männen i min omgivning.
Kanske dags, kära feminister, att se verkliga problem där de finns, till exempel hur era systrar behandlas i sharia-länder?
Siv Adermalm
Ansvarig för denna petition

#20 Re: Ändra?

2014-01-07 06:21

#19: Biologisk hon - Ändra?

Jag är också nöjd med själva anordningen. Det som stör mig är att jag inter ses som fullvärdig människa på grund av den där anordningen. Vi har levt i ett patriarkat i tusentals år, kära medsyster!

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 07:48


Katarina

#22 Troll

2014-01-07 08:09

Det är givet att trollen måste komma in här och jävlas också Siv för att det stör de att kvinnor vill ha demokratiska rättigheter och känna oss trygga i det offentliga samtalet. Låt deras klotter stå kvar som ett ett exempel på det som denna petition går ut på. Men blir det för intensivt råder jag dig till att radera dem. Det här är inget "SD-debatt forum". Utan ett motstånd mot dessa människor med agendan att tysta kvinnor med härskartekniker som t.e.x förlöjligande och rena lögner som den här ovan. Sjas troll off with you to Trolltown, SVT-debatt varifrån du utgått och där du hör hemma. Om du inte tänker vara soldidarisk mot halva befolkningen och skriva på förstås... :)
Norberg

#23 Missar målet, tyvärr

2014-01-07 08:27

Ett lovvärt initiativ, men jag hittar några felaktigheter som gör att jag inte kan skriva under. Det som det handlar om, som Researchgruppen grävt fram, är inte att de som skriver debattartiklarna är kopplade till Avpixlat, utan det är kommentatorerna det handlar om. Detta har man kunnat få fram eftersom både Avpixlat och SVT Debatt använder sig av systemet Disqus i kommentarsfunktionen. Att "minst hälften av debattinläggen härrör från debattörer som också skriver på den ökända (rasistisk, främlingsfientlig och högerextrem) bloggen Avpixlat" stämmer alltså inte. Tack och lov...
Katarina

#24

2014-01-07 09:06

Hej Norberg

Bra med konstruktiv kritik! Men...
Så här skriver Avkodat "2011 och 2012 kunde Avpixlatskribenterna utgöra över 90% av kommentarerna på vissa av SVT Debatts artiklar ". Du kan lugnt skriva på. Nu är det ännu värre sedan den lilla gruppen kvinnor som varit aktiva där under 2013 bojkottar på forumet efter vad de fått utstå.Flera trådar är uppe i över 90 % främlingsfientliga och misogyner. De har bytt nick nästan samtliga av researchgruppens avslöjande. Det är alltså betydlig FLER nu än "minst femtio procent av kommentarerna! Du kan ju gå in och läsa de senaste trådarna själv om du inte tror mig även om IS haft några dagar av ständiga anmälningar på sig att rensa upp lite. Väldigt otäckt! Du kan också notera diskrepanse på antal raderingar och de kommenetera som står kvar och räkna efter hur många aktiva kvinnliga debattörer du kan hitta som inet stödjer SD där. OBS. Var bredd på att man tar nick med "kvinnlig" klang , de kan du säker lätt upptäcka. Et tag använde man en påhittad "Christina Andersson" som var olika skribenter varje dag och hade en avatar med en stilig blondin. Denna fejkperson var en mekanisk populistfloskelmaskin och svarade aldrig på några inlägg.

EN debattsida måste vara medveten och vaksam mot sådant missbruk. Likaså att det är samma skribenter som använder en massa olika konton och ibland iscensätter diskussioner med sig SJÄLVA för att lura moderator och andra att det rör sig om olika personer. Om inte modererings företaget Interaktiv Säkerhet är skickliga nog att hantera forumet tekniskt bör man nog vända sig till någon som kan För debattkaparana är steget före.



Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-01-07 09:20