Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!


Gäst

#601

2013-12-26 12:05

Jag har skrivit på! Gör ni det med?
Blom

#602 Ekonomin först.

2013-12-27 03:32

Om du knappt har pengar till räkningar, men du kan mata ditt djur? Om kronofogden tar ditt djur så försvinner ett stor utgift.

Gäst

#603

2013-12-27 21:50

Helt oacceptabelt ;(

Gäst

#604

2014-01-01 11:29

Är det någon som vetat detta?

Gäst

#605

2014-01-01 13:42

Sällskapsdjur är ju familjemedlemmar, som barn i familjen. Det kan vara en persons bästa vän. Man svälter hellre själv än man låter sitt barn eller djur göra det. Förstår inte vad det har blivit för människor som bestämmer i det här landet längre. Vilket trauma för djuret att ryckas upp från sin ägare och omplaceras till vem som helst. Så otroligt grymt för både ägare och djur.

Gäst

#606

2014-02-02 18:38

Helt horribelt. som att komma och ta någons barn och sälja på auktion.

Gäst

#607

2014-02-05 14:27

Betala era skulder istället så behöver KFM inte plocka bort djuret

Gäst

#608

2014-02-05 14:34

De allra flesta djur klarar alldeles utmärkt att omplaceras. Det är djurägarens egoism som gör att man inte vill ge bort sitt husdjur. Har sett tillräckligt djur som farit illa eftersom djurägaren inte hade pengar att ta hand om sina djur men inte inser det.

Gäst

#609

2014-02-05 14:41

Avlivning är alltid ett alternativ när man inte har råd. Annars är det väl bättre att veta om att djuret lever och man har fått lite pengar att betala skulden med.

Gäst

#610

2014-02-05 14:42

Djur och barn är väl inte samma sak
Nome Nescus

#611 Re: Re:

2014-03-03 11:06

#70: Monica - Re:

Denna Carina Green har jag varit i kontakt med tidigare - helt vidrig knubbig liten mindervärdskomplex kvinna som hittat sin plats i en myndighet för att kunna få utlopp för sina egna frustrationer - fyyyy f**!

 

Natti

#612 Re: Ärendet!

2014-03-06 11:21

#35: - Ärendet!

heyye  denne her opslag skulle du ligge ud over alt .. even sikke den på eng til olika lande med låt alle se hur och hvordan dette forgår .. det er over makt tyvrig af folks aktiver . hör sig bare inte til i et Eu land som Sv .. fy fanen


Gäst

#613

2014-03-06 11:41

Sjukt att behöva sälja en familjemedlem :-(
natti

#614 Re: jaa så så er alle sådan ud i från dit udsavn

2014-03-06 11:44

#608: -

fy fanen sikke en indstillining att have . kan höre att du er i ledtogt med myndigehden selv och djur for dig inte har nogen alls privoitet . djur har fölser och er kanon nemme at placere ud . men vi ser inte deres tanke deres savn  og det er jo bare djur .. så vem fanden bryder sig om det .. andet dom som elsker deres liv , och inte har gjort fejl . men oxå disse bliver groft mishandler af system .. http://forystablogg.wordpress.com/2014/01/28/djurforbud/


Gäst

#615

2014-03-06 11:54

Skamligt, ta pengar av våra politiker istället som försnillar våra skattepengar istället. Dem vågar ingen ge sig på. Skäms!

Gäst

#616

2014-03-06 12:43

Hur i hela friden kan man gå in och ta djur som utmätning. Det är som att ta en annan familjemedlem t.ex barnen. Skärpning i lagstiftningen omedelbart!!!!

Gäst

#617

2014-03-06 16:25

Det ska inte vara möjligt att utsätta djuren på detta sätt..man ska inte kunna värdera djuren i kronor och ören.Och absolut inte säljas på blocket

Gäst

#618

2014-03-07 11:57

det ska inte räknas pengar på husdjur

Gäst

#619

2014-03-07 19:57

Du får dem väll ge sig!!!

Gäst

#620

2014-03-08 08:52

Fy sjutton vad hemskt!! Det borde jämföras med att ta familjens eller personens barn!!! Det är ju en familje medlem :-( Detta kan inte få fortgå. Gud vet vart dessa djur hamnar , blir mat, slaktas eller misshandlas?? Upp till kamp för att förhindra detta. NU!!!!!!

Gäst

#621

2014-03-08 19:21

Sällskapsdjur är också familjemedlemmar likväl som adoptivbarn,vem skulle komma på tanken i Sverige att handla med dessa.
En som skyddar alla djur stora som små

#622 KOF ÄR TOTALT SJUKA I HUVUDET

2014-03-15 22:13

Jag blir fly förbandag när jag läser detta så sjukt. Ska dom ta barnen också och sälja på aktion detta får inte
fort gå fy f_n. NU STOPPAR VI DETTA FY SKÄMS. NI SKULLE BARA VÅGA FÖRSÖKA TA MIN ÄLSKLING. DÅ VET JAG VAD JAG GÖR.
w
Gäst

#623

2014-04-29 04:03

Kronofogdens roll i svenska samhället bör utredas-dom gör hur dom vill med statens goda minne-Kronofogden ligger bakom otroligt många tragedier-omöjliga att tala med-bemyndigade med byråkratiskt känslokallt beteende-kronofogdarna är oftast riktiga svin som intimt samarbetar med skatteverket och dom här sviniga inkassobolagen med sina ockerräntor-alla ligger dom i samma säng om nätterna och jolmar sig

Fogden sålde mitt hus-med löfte om att det skulle säljas åtminstonde till marknadsvärdet

Det gick för 80.000-ingen köpte på första aktionen-därför så dumpade dom det på andra-marknadsvärde 400.000-fy fan säger jag bara-helt klart en kriminell handlig-såna här svin har ingen plats i ett mänskligt samhälle

En sak bör man komma ihåg:Kronofogden är statens förlängda arm-och hur fan kan dom hitta folk som vill bli fogdar-jo det är lätt att hitta svin-man följer bara STANKEN

Och att dom även nu ger sig på djuren är ju ett moraliskt nytt lågvattenmärke som definitvt bör stoppas-mycket bra upprop detta-vi måste värna om djurens liv-skydda dom från dom som är helt utan moral-vem fan ger sig på oskyldiga djur-äventyrar deras framtid-dom är ju här för att vara våra bästa vänner i nöd och onöd-dom begär endast lite kärlek tillbaka

Actioner bör inledas där man står i en ring runt dessa förvarslösa djur-ju mer folk desto bättre-kronofogdar är ljusskygga individer som hatar offentlighetens ljus-alltid likadant med statens hantlangare-visas deras smutsiga byk upp i offentlighetens ljus så drar dom ofta fegt öronen till sig-mod kommer alltid att vinna över feghet- som är designad moraliska orättvisor


Gäst

#624

2014-05-11 07:10

Det snackas mycket om betala era skulder så slipper ni detta-många av oss håller på och betalar av våra skulder så gott vi kan-detta räcker ändå inte-rätt som det är höjer fogden beloppet-ang skuldsaneringen-den nu existerande så är den helt fel-den är baserad på att man skall leva som ett socialfall i hela 5 år-så fort du får en mindre utgift-oförutsedd så rasar skuldsneringskorthuset-den här skuldsaneringen är totalt utdaterad-nästan så den är antik-och försöka tala med fogden ang en mänsklig sanering av sina skulder kan man glömma-dom går bara in och tar allt-skiter fullständigt i din personliga historia-där har vi byråkratin som är utom kontroll-som fått eget liv i sin omänsklighet-dvs man går in och tar djur åxå-om det nu skulle finnas det vanvård av djur(brist på mat pga dålig ekonomi) så bör inte fogden sköta omhändertagandet(säger inte att det gäller i dessa fallen som tagits upp här)-men sånt förekommer)-utan det borde finnas som i usa tex en ambulerande grupp som verkligen kör ut och undersöker förhållanden-talar med ägarna

Gäst

#625

2014-06-02 20:59

Hjärtlöst