Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Sluta avliva katter med mina skattepengar! / Uppdateringar / SVT Västnytt; Artikel om Namninsamlingen / Kommentarer


Gäst

#1

2013-09-06 00:13

Jag har lagt till er namninsamling på varenda grupp på facebook, där man pratar om djur och katter!!! Jag hoppas verkligen att namnen ska öka nu, vet inte hur många grupper jag lagt till er på.. Säkert på en 30-40 grupper!!

Mvh Ann-Sofie Andersson

Gäst

#2

2013-09-06 17:03

Jag hade en diskussion idag med något katthem i Jämtland, dom ville inte dela min länk då dom inte hade några problem med Länsstyrelsen. Men jag tyckte dom kunde dela den länken ändå! =/

Jag undrar bara vilken Länsstryrelse som detta berör? Med namninsamlingen!

Mvh Ann-Sofie


Gäst

#3

2013-09-09 00:21

Varje katt är en individ med känslor,, precis som du och jag
//Hittekatter iFokus

#4 Re:

2013-09-10 17:51

#1: -

Tusen tack Ann-Sofie!

//Hittekatter iFokus

#5 Re:

2013-09-10 18:01

#2: -

Det är flertalet Länsstyrelser som jobbar på samma sätt, tyvärr bara ett fåtal som har ett gott samarbete med föreningar som inte vill avliva katter på det här sättet. Tyvärr finns det en hel del föreningar som samarbetar med Länsstyrelsen och inte har några som helst problem med att katter avlivas. De går på Länsstyrelsens linje helt enkelt och vill inte befatta sig med skygga katter.

Man kan säga att katthems-Sverige är indelat i 2 läger. No-kill som anser att inga friska katter ska avlivas och de som avlivar katter som är skygga eller svåra att omplacera. Misstänker att katthemmet du haft kontakt med inte var No-Kill utan tillhörde den andra kategorin. No-Kill rörelsen växer sig sakta men säkert starkare. Men det tar tid innan katters rätt till liv är självklart, särkilt så länge katthem går myndigheternas ärenden.


Gäst

#6

2013-10-01 14:16

Det är för jävligt att våra skattepengar inte går till varje kommun som kan ge det till KKS mfl ideella organisationer som ser till katternas väl och räddar dom och inte avlivar dom hur som helst.
Måste bli en ändring
Lotta Panaritis
Tant Märtas Katthem



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...