BättreFörskolaISolna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition BättreFörskolaISolna.


Gäst

#51

2013-04-26 11:24

Jag är själv förskollärare på Kungsholmen och när jag nu har en egen dotter som snart ska börja förskolan i Solna, går jag runt på förskolevisningar i Solna. Jag blev helt förskräckt när jag såg miljön och bristen på stimulerande material för barnen och det verkar som att pedagogerna aldrig hört talas om läroplanen för förskolan. Det är under all kritik!!

Gäst

#52 Re:

2013-04-26 14:39

#41: Linda Järpenge -

Läroplanen reviderades 2010.....inte -11


Gäst

#53

2013-04-26 17:48

Om våra politiker ej kan tillgodose våra barns behov, då är det riktigt illa. Forskning och kunskap finns att tillgå för alla. Hoppas inner-ligt att kampen ger resultat. IJT

Gäst

#54

2013-05-01 08:39

Ut med partierna som styr i Solna dvs majoriteten. Uppdrag granskning visade hur de slösar bort våra skattepengar till privata företag. när s och fp styrde skar man också ner, lita inte på dem. Solna behöver en ny "regering" som sätter innevånarna före privata vinster. Borg är också en av de ansvariga: år för år minskar han kommunernas andel av svensk ekonomi. Statsbidragen till kommunerna ökar inte när höjda löner och priser fördyrar verksamheterna: smygåtstramning.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-05-04 19:48



Gäst

#56

2013-05-10 23:22

Barn är Sverige framtid, man ska tänka på dem mer!!

Gäst

#57

2013-05-18 19:46

Är så otroligt tacksam att det har tagits ett initiativ inom denna fråga! Barn är redan ett utsatt grupp. En glömd grupp, utan rättigheter och utan talan. Alltför länge har vuxna människor blundad för ansvaret för dessa små fantastiska individer som bär med sig framtiden. Är detta det arv vi ska lämna efter oss. En barnomsorg uppbyggd på kaos! Barnen lever redan i ett utsatt samhälle som nu har öppnat portar för så mycket fler svårigheter än vad vi själva hade när vi växte upp. Låt oss underlätta denna börda och se till att dom får en bra och trygg start i livet istället!

Gäst

#58 Hej alla!

2013-07-03 08:46

Vad har hänt sen demonstrationen? Hur har politiker och tjänstemän i Solna reagerat på detta, någon?!

Finns det något att rapportera så gör det gärna på detta forum också!