Jag är en GMO-fri bonde

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Jag är en GMO-fri bonde.


Gäst

#1

2013-03-04 19:41

Genmanipulerade växter och djur utgör en stor fara för allt levande. Köp bara ekologiska produkter.

Gäst

#2

2013-03-13 10:40

Jag tror inte på att rätten till frön och i förlängningen rätten till vår mat ska ligga hos några få stora multinationella kemibolag med Monsanto i framkant. Dessutom ökar dessa fröer som är skapade för att användas tillsammans med kemisk bekämpning på giftanvändningen i naturen. Ingen vet heller vad det i framtiden leder till när dessa "konstgjorda" växter blandar sig med både vilda o odlade släkten. Finns också belägg för att utrotningen av våra pollinerande insekter påskyndas av att växter som normalt inte avger gifter har ändrats för att bli giftiga. Det börjar också komma larmrapporter om att GMO i livsmedel kan leda till sjukliga förändringar hos människor. Så även i foder till djur.

Gäst

#3

2013-04-07 20:55

Har man den minsta känsla för jorden och naturen vill man inte smutsa ned den GMO.

Gäst

#4

2013-04-08 06:48

Det är bra att man gör så mycket som går för att stoppa eländet med GMO växter! Det är inget som behövs här på jorden utan har kommit till enbart som profit för stora giftbolag!

Gäst

#5

2013-05-15 10:50

100% nej till GMO och Monsanto !!!