Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Sluta avliva katter med mina skattepengar!.


Gäst

#76

2013-03-05 20:08

Fy hemska människor!! ge dom stackars katterna en chans till ett liv. Finns massor med människor som vill och kan ge dom ett liv med kärlek! Sluta döda oskyldiga katter!!

Gäst

#77

2013-03-05 20:16

Sluta avliva katterna! Det finns många som vill ge katterna ett tryggt hem.

Gäst

#78

2013-03-05 20:17

Hur ska man kunna höja statusen på katten som husdjur, när den av myndigheter behandlas som nåt slit-och-släng. Vad ger det för signaler?

Gäst

#79

2013-03-05 20:18

Jag är just nu stödhem till två katter. De kom helt vettskrämda till mig i mitten av okt. Båda katterna har blivit helt underbara! Jag lyfter han som var mest rädd i början helt utan problem. Han är den mest kelsjuka katt jag kännt! Hon är lite mer försiktig så jag kan inte lyfta henne ännu men det är inte så långt bort. När hon kommer till mig är hon väldigt kelsjuk och hon är en riktig dam. Båda sover ibland hos mig på natten och båda älskar att leka! Lek och vänlighet och respekt har gjort att de kom så här långt på mindre än fyra månader. Han var sån här redan inom två månader.

De kommer bli fantastiskta huskatter till den som adopterar dem. Jag avskyr tanken på att de på en annan del av landet slentriant blivit avlivade bara för att någon människa struntat i sitt ansvar för deras släkting!

Jag vill att mina skattepengar ska gå till att ge dessa katter en riktig chans!
Jessica Jonsson

Gäst

#80

2013-03-05 20:38

Einfach unglaublich wie herzlos mit Tieren umgegangen wird. Das muss sofort aufhören.

Gäst

#81

2013-03-05 20:46

Finns inte ord när man får reda på nåt så fruktansvärt och jag som har tagit hand om många kissar som har behövt kärlek,mat,omvårdnad och ett hem de trivs i. Fy för myndigheter som inta sköter sitt jobb och gör det som är rätt!

Gäst

#82

2013-03-05 22:51

Hur groteskt som helst!!! Det är dags att sätta ner foten och stoppa denna hemska djursynen. SLUTA!!!!!

Gäst

#83

2013-03-05 23:01

Hoppas verkligen att skattepengarna kan gå till att rädda och hjälpa katterna istället. Dom har sitt liv som är lika värt att leva som oss människor.
Vad är vi som kan avsluta ett oskyldigt liv utan att försöka?

Gäst

#84

2013-03-05 23:24

Självklart att jag skriver under!Detta måste få ett slut.

Gäst

#85

2013-03-05 23:25

Ingen har rätt att bestämma över ett annat liv - lev och låt leva!
Jag har dessutom hört via säkra källor att avlivning av dessa djur är vanligt förekommande om man inte kan erbjuda plats på dessa s.k katthem. Avskyvärt!

Gäst

#86

2013-03-05 23:45

det är bortom min förmåga att förstå hur man har denna rättighet, nu får det va slut!!

Gäst

#87

2013-03-06 09:11

Jag kan inte förstå varför de dödas , ta hellre hand om katterna och sterilisera dem.

Gäst

#88

2013-03-06 10:45

Alla katter har rätt till ett bra liv

Gäst

#89

2013-03-06 11:04

Fy fan för Länstyrelsen! Vad är det för folk som sitter o fattar såna barbariska beslut.Såna vill vi defenetivt inte ha!!Empatilösa idioter....

Gäst

#90

2013-03-06 11:29

Sluta använda människors skattepengar till något groteskt och omänskligt!!!!

Gäst

#91

2013-03-06 11:45

Sluta genast avrätta katter med mina skattepengar, dessa skattepengar bör gå till katthem som gör vad staten inte gör.

Gäst

#92

2013-03-06 13:22

Svar till #85. Dessa "s.k katthem" som du kallar dem har i regel fullbelagt och ca 200 katter var på kö. Katthemmen drivs av enbart ideell verksamhet, d.v.s människor som offrar sin egen fritid, sina egna pengar på att ta hand om katter som andra inte vill ha. De gör så gott de kan och ska inte skyllas på det här eländet. Det är Länsstyrelsen som har i uppdrag (troligen av regeringen) att döda så många hemlösa katter som möjligt. Det är de som inte bryr sig - inte katthemmen som gör så gott de kan.

Gäst

#93

2013-03-06 13:38

Katten har för låg status, man kan få en katt för en krona, därav problemet med sommarkatter, detta är ingen ursäkt utan en förklaring. Så visst finns det för mycket vilda katter, men det får ändå inte ske avlivningar av detta slaget hur som helst. Gör som jag, säg till alla att inte skaffa sommarkatt som man sedan tror skall leva på möss året runt, ser eller hör jag någon som gör detta så får vederbörande höra vad jag tycker om detta. Höj kattens status genom att endast sälja dom för minst 500.-

Gäst

#94

2013-03-06 14:12

Hemlösa katter behöver hjälp och den hjälpen består inte av döden. Har själv en viltfödd katt som fungerar alldeles utmärkt och har stor glädje av livet.

Gäst

#95

2013-03-06 15:27

För mig är det en självklarhet att skriva på, varför ska man mörda tusentals friska katter då det finns alternativ, detta är fullkomligt obegripligt för mig. Vad är ni som fattar sådana beslut för förebilder, den värsta sortens enligt mig.

Gäst

#96

2013-03-06 16:11

Tycker att detta är hemskt borde inte få hända. Har skrivit på och delat. (Har själv katt)

Gäst

#97

2013-03-06 16:25

Det är inte rimligt att avliva friska katter för att de är lite blyga! Vi är många som kan ta hand om dom och få dem att lita på att det finns goda människor. Vi har själva hjälpt många katter och vet att det går. Vi har en alldeles egen som varit en blyg liten kisse, men nu sover den på min arm varje natt! Så avliva inte blyga katter för det finns hopp för varje katt!

Gäst

#98

2013-03-06 18:09

aaaaaaaa sluta vara mördare!!!

Gäst

#99

2013-03-06 18:46

Gud vad sorgligt och det gör mig så arg! Det är dax att börja fokusera på det viktiga! Nämligen ta hand om de djur som lider hos sina ägare! Jaga dom idioterna, inte katthem och liknande som gör det jobb som ägarna inte gör - TAR ETT ANSVAR FÖR DESSA VARELSER SOM INTE VALT SITT LIV.

Skulle ägarna ta sitt ansvar skulle det inte finnas hemlösa och hungriga katter, varken på katthem eller ute i kylan. Jaga Zoo som missköter sina djur, finns ett antal och hjälp katthemmen att kunna hjälpa ännu fler katter!

Sandra med hjärta och moral

#100 Hemska handlingar! Ett arbete utan moral och ouppfostrade individer utan hjärta :(

2013-03-06 18:52

Ps. Ni som har detta jobb, vad är ni för människor och vad har ni fått för uppfostran?! Hoppas ni vänder på det hela och ställer er frågan: "Är det jag gör rätt och i sådant fall varför?". Detta kallas moral och är viktig för vårt samhälle. Jag skulle aldrig kunna leva ett liv som er, men kanske är det där skillnaden finns. I hjärtat och uppfostran?



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...