Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Sluta avliva katter med mina skattepengar!.


Gäst

#226

2013-04-02 15:17

Visa att du bryr dig! Skriv under!!'

Gäst

#227

2013-04-02 19:21

!!
mle

#228 Kattor

2013-04-03 00:08

Det är ju bättre att staten ger ett bidrag till veterinärer så att man kan sterilisera sin katt..det är ju faktiskt ganska dyrt samt att alla katter ska märkas, med chip....

Gäst

#229

2013-04-03 09:30

De är inte katternas fel att de är som de är. De skall inte behöva betala med sina liv. Döda problemet inte katterna.De vill leva.

Gäst

#230

2013-04-03 16:18

sluta avliva katter, det är kommuner, landets ansvar att hjälpa oss ideella personer att bekosta kastrering så inte fler föds till ett lidande i stället för att betla kommunjägare.
Karin

#231 Kastrera, Id-märk och Registrera

2013-04-03 16:36

Det som är riktigt riktigt riktigt dåligt är att det är ENKELT att ordna en lag om att alla katter ute på egen tass ska vara kastrerade och att alla katter ska vara id-märkta och registrerade. ENKELT. Så varför ska det vara så SVÅRT då för politiker att göra detta?
Dessutom kan kommuner införa egna regler i sin kommun liksom städer gjort i Tyskland, i väntan på en nationell lagstiftning. Det är också ENKELT. Egentligen.

Gäst

#232

2013-04-03 17:07

Varför ska dessa katter få betala med sina liv för det vi människor orsakar!Våra skattepengar går till för att vi ska kunna ha det bra här i Sverige men varför ska vi inte kunna använda dessa skattepengar på att ge dessa djur en chans att få leva varför ska de användas till att ta liv.Gör vi så mot människorna,NEJ!!!!!Dessa katter har inte bett det livet de lever det har vi människor sett till att det blivit så.Samtidigt som vi har orsakat deras hemlöshet ska vi då ta deras liv.Var är det logiska i det hela?Mycket ska vi göra för människor men vi glömmer att dessa djur har också ett liv att leva precis som oss.Ska vi inte då använda också våra skattepengar för att ta människors liv.Till och med en människa som är en mördare, misshandlare o.s.v får en jäkla chans att leva vidare och de är verkligen elaka och onda men ändå låter vi de komma tillbaka till samhället som ingenting , det använder ni gärna mina skattepengar till men dessa katter har inte gjort ett enda fel eller ont och de ska vi avlivas. Fortfarande var är det logiska i detta?... Skygga eller ej så har katterna rätt till att få en chans att få en familj...ge de en chans till ett liv trots allt är det vårt fel som människa att de är hemlösa,ska vi inte rätta till det istället genom att ge de ett hem.Det tycker jag mina skattepengar ska gå till,till nåt fint och givmild som ett hem och kärlek.Det är vi skyldiga de!
Hittekatter iFokus

#233 Tack för att ni skriver under!

2013-04-03 17:41

För en liten stund sedan gick vi upp i över 4000 underskrifter. Det är inte alls illa! Vi behöver dock bli ännu flera! Fortsätt att dela till vänner och bekanta! Glöm inte att aktivera din underskrift via din email annars syns den inte.

Gäst

#234

2013-04-03 20:28

Det måste bli ett slut på detta dödande av katter!

Gäst

#235

2013-04-03 20:56

Chipmärkt familjekatt avlivad , skjuten till döds och dumpad i skogen. För att rädda fler katter skriv på!!

Gäst

#236

2013-04-03 21:02

Så Fruktansvärt! Och, Skrämmande! Har de inte skyldighet, att kontrollera märkningar, som alla andra??
Vi som Älskar våra katter, gör ju ALLT, för att visa, att de är Älskade! Därför, följer vi ju de rekommendationer vi får, från både Djurskydd, och övriga!!
SKÄMS, ni som Skjuter, skoningslöst, utan att först ta reda på, om det är en Familjemedlem!!!
Inatt, kanske det ligger ett barn och gråter, otröstligt, för att ni är Kall Hjärtade!!
Fy för er!!

Gäst

#237

2013-04-04 01:01

Det här är vansinnigt! Min katt är både en ute och innekatt. Skulle den skjutas för att den vistas ute ibland? Hon är både kastrerad och chipmärkt.
Vad blir näst? Våra barn? De är också familjemedlemmar!

Gäst

#238

2013-04-04 09:11

Jag vill absolut inte att katter skjuts av någon överhuvudtaget och speciellt inte för skattepengar. Det finns mycket bättre lösningar.

Gäst

#239

2013-04-04 09:58

Inga oskyldiga djur ska avlivas utan en chans till ett gott liv!

Gäst

#240

2013-04-04 09:58

Hej! Ja, detta sätt att avliva friska katter år rent förfärligt, skrämmande och omoraliskt. De som utför detta borde inte få ha sina yrken kvar. tycker Ullamila

Gäst

#241

2013-04-04 10:03

Detta är ett brott mot djurskyddslagen och borde straffas!!!

Gäst

#242

2013-04-04 12:47

Sluta mörda katter!

Gäst

#243

2013-04-04 12:50

Sluta dödandet!

Gäst

#244

2013-04-04 14:07

Det ska förbjudas att avliva katter på detta vis.Skandal

Gäst

#245

2013-04-04 15:50

Vad har katten gjort för styggt nä det e människan som tror att de ska vara ensamma på detta jordklot.
Djuren är det bästa för människan och de ska man va rädd om

Gäst

#246

2013-04-04 16:19

Sluta skaffa sommarkatter. Kastrera dom om dom inte ska användas till avel. Dom ska ej vara gratis och inte lämna sin mamma före tolv veckor. Tänk er för innan ni skaffar katt. Dom är inga leksaker.

Gäst

#247

2013-04-04 16:35

Det är bra att någon gör något, men det skulle inte behövas det är inte ok att skjuta andras katter!

Gäst

#248

2013-04-04 17:09

Få slut på detta. Även katter har liv lika mycket som en människa!! Låt dom få leva!!

Gäst

#249

2013-04-04 17:32

Skriv på du med så vi får ett slut på detta!!
Katt och djurvän.

#250

2013-04-04 19:02

Det utförs alls inget seriöst djurskydd av Länstyrelse så länge dom inte kan ta till sig och lära av nutidens kunskap ang hemlösa katter. Det finns massor av människor i detta avlånga land som besitter stor kunskap om omhändertagandet av katterna och som gärna delar med sig av den kunskapen till er på LST.Vissa av er går även in på katthem och ber dem avliva ifall ni ser en katt ni tycker ser rädd ut, vad är detta ???Med ett sånt tillmötesgående hos djurvolentärer undrar jag starkt vad ni har för sorts utbildning.Mina skattepengar ska inte gå till sån idioti.Katthem uppstår p.g.a. att det är djurvänner som vill hjälpa djuren och därför omhändertar katter till hemmet. Ni borde vara införstådda med att dom katterna inte lider och kan lungt slappna av och ta er an djuren som lever i misär..



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...