FyrverkeriBegränsningar

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition FyrverkeriBegränsningar.

HOLD JERES FORPULEDE KÆFT MED JERES FORMYNDERI

#3601

2017-01-03 00:58

Igen igen igen skal flertallet indrette sig efter nogle højtråbende og navlepillende minoriteter. Hvad bliver det næste af jeres sindssyge idéer? Forbyde alkohol, tobak, gambling, ekstremsport? Forbyde biler, fordi mange mennesker og dyr kommer til skade samt at de forurener naturen? Mere frihed under ansvar, mindre forbud, tak. Stop dog med at smide skylden på raketter og tag dog ansvar for de dyr, som I ejer, i stedet for at fratage andres folk deres frihed, fordi I er nogle pisse uansvarlige ejere, der ikke kan håndtere dyr korrekt, og som står og tuder og skriger op om forbud, når det går galt (http://ekstrabladet.dk/nationen [slash] fyrvaerkeri-marie-louises-hund-doede-fordi-andre-skulle-more-sig [slash] 6475286). Det er jer, der burde have kørekort for at eje dyr, så I skal bevise, at I er ansvarlige nok til at passe på jeres dyr. Mange af jer svenskere er sgu da nogen nosseløse skvat.

..

#3602 Re:

2017-01-03 01:10

#3601: HOLD JERES FORPULEDE KÆFT MED JERES FORMYNDERI -  

 Når nu vi er i gang med forbud - skal vi ikke også forbyde at eje hund? Det er da synd og unaturligt for hunden, at den skal holdes i menneskeligt fangeskab. Hunde skider over det hele årets 365 dage på gader og stræder. De gør (skäller) hele tiden, og det skræmmer børn og ældre, der kunne risikere at få et hjerteanfald. Og de bider... nogle gange bider de folk til døde. Vi kunne spare menneskeheden mange lidelser ved at forbyde folk at eje hund. Eller forbyde at eje nogen dyr overhovedet. Eller forbyde alt udover at sidde i en lænestol fra fødsel til død.

Common sense

#3603 Vist

2017-01-03 10:15

Varför inte förbjuda alla aktiviteter som kan på något vis vara roligt. Det finns ett lättare sätt. Läs flygblad som alltid delas ut runt nyår om hur du skyddar dina djur från ljudet. Så som "ha inte hunden utomhus" och "ha hunden i ett rum där den känner sig trygg och ha en radio igång för att skapa ljud som överröstar fyrverkerierna". 

Nilla

#3604

2017-01-03 16:23

Datumen stämmer ju inte ?


Gäst

#3605

2017-01-04 11:27

Men visst är det märkligt att jakthundar inte är rädda för smällar?
Att de många djur blir rädda för smällar har väldigt ofta med ägarnas reaktion att göra. Man förstärker reaktionen genom sina handlingar och vips har man en smällrädd hund. 

Hans P
Gäst

#3606 Fyrverkeriet måste förbjudas

2017-01-06 14:36

Mycket bra initiativ. På tiden vi får bort detta elände.  De senaste åren har visat att ett förbud krävs. Nu när raketer användes som vapen under nyår på Möllevångstorget blev måtter rågat för mig. Undrar egentligen varför pyrotekniska produkter har kunnat användas av allmänheten utan någon som helst utbildning. Jag hopps så många som möjligt skriver på och att politikerna tar detta seriöst.

Hans P

#3607 Re: Re:

2017-01-06 14:46

#1819: Jess - Re:  

 Håller fullständigt med. 

Klas

#3608 Hörselskydd för hund

2017-01-08 09:09

Personligen köper jag inte fyrverkerier men jag störs inte heller av dessa då det vanligtvis bara skjuts fyrverkerier runt nyår. Om du har en skotträdd hund eller katt kan jag informera dig om att det finns hörselskydd för hundar och katter. https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/horselskydd-for-hundar.html


Gäst

#3609

2017-11-02 14:57

Varför? Jo för hunden jag hade
Var livrädd för minsta ljud av smällare.
Och man måste ju tänka både på
Tama och Vilda djur.Ska djur behöva
äta lugnande medel på grund av Fyrverkerieri Smällar ?? Det kan ju
T.O.M. Dö av rädsla, de är trotts allt en Familjemedlem som man Älskar lika
Mycket som sina anhöriga.
SÅ SÄTT STOPP FÖR ALLT SOM HAR MED FYRVERKERI OCH SMÄLLARE NU MEDANS TIDER ÄR .
Med vänlig hälsning, FRÅN EN VILLKORSLÖS DJURVÄN

Gäst

#3610 Re:

2018-12-28 09:11

alla kan hantera smällare/fyverkerier! det är en stubin o rikta den uppåt. inte svårare än så. vad ger er rätt att vilja förbjuda något som är en tradition?! så narcisistisk kan man inte va. sen kan ni linda in de i vilka fina argument ni vill.. men det handlar i slutändan om att NI vill tvinga andra till att göra som NI vill.


Gäst

#3611 Re:

2018-12-28 09:13

#3609: -  

så alla i hela sverige ska rätta sig efter din hund?

min katt gillar inte hundar! hur löser vi det problemet?


Gäst

#3612

2018-12-28 09:17

hur kan en liten grupp få förstöra för så många människor? vad vill ni förbjuda efter detta? mopeder? bilar? leksaker?


Gäst

#3613 Re: Vist

2018-12-28 09:21

#3603: Common sense - Vist 

en sak i taget, det kommer.

Nej, för det är bättre att alla andra ska rätta sig efter vad jag vill.