FyrverkeriBegränsningar
Kontakta namninsamlingens skapare
Jag har en hund som är livrädd för fyrverkerier.
Han vill inte gå ut såna kvällar.
Re:
Ja det vore ju helt underbart om det ginge att genomföra, för min del kan man vara utan alla dessa raketer o smällare.....men det är nog omöjligt, fast då tycker jag att dom kunde sköta det på en vuxenivå, som att enbart säljas till föreningar under kontrollerade former, och att dom sen skjuter på en allmän ofarlig plats, dit folk kan gå eller man ser ju ändå fast man står långt bort...och det enbart vid tolvslaget........
Då har man tid att förbereda sina fyrbenta vänner......istället att det smäller o låter långt före o långt efter nyår och påsk.....
Medicinering till hundar t ex skall ju tas en viss tid före, och då funkar det ju inte om det smäller i både tid o otid....de kan ju inte gå drogade i flera dagar heller.....nä fy fan!!! Har en hund som är extremt skotträdd, och har haft två förut, så en vet hur de lider....
Har en hund som är jätterädd för smällarna. Det börjar ju redan en vecka innan nyår och fortsätter flera veckor efter. Jag får dra och bära ut henne så att hon kan göra sina behov, men hon gör dom knappt ändå:/ står bara och stirrar upp i himlen efter raketer...och när vi är inomhus ligger hon och flämtar och skakar och söker skydd hos mig och sin husse. Det är inte klokt att det ska behöva vara så. Man lider verkligen med djuren och mår dåligt av att se hur dåligt dom mår. Usch o fy :(
önskar alla ett gott nytt år 2015
För att få något sånt hör att fungera så häller det att grannar mm ställer upp och självklart anmäler sina grannar om inte de kan hålla sig till reglerna!!! Jag hade inte tvekat gör har man sett en skräckslagen människa/barn eller våra djur och man har något vett och sans så ger man helt klart f-n i skjutandet!!!
| This discussion has been closed. |
ljuslycktor
Varför inte övergå till ljusballonger finns miljövänliga utan.farligt matrial!!!!