FyrverkeriBegränsningar
Kontakta namninsamlingens skapare
Jättebra
Tack för att ni engagerar.
Nu får det vara nog!
Begränsa ÅTMINSTONDE skjutandet....
SLUTA sälja fyrverkerier
Re:
Varenda fotbollsmatch?
Källa på det...
Säsongen 2013 såg jag alla utom 7 matcher på plats (av totalt närmare 50).
Såg pyroteknik på vår läktare EN gång, EN gång på nästan 50 matcher.
Det spelas flera tusen matcher i Sverige varje säsong och det rapporteras om det i media max 10 gånger..
Sluta tro på allt som kvällspressen skriver, dom lever på att göra en höna av en fjäder och sälja lösnummer.
Förbudet mot smällare fungerar inte hellre och därför borde försäljningen av dessa produkter helt förbjudas. Istället kan upplevelsen erbjudas av kommuner eller företag med utbildning och kunskap om handhavande, som ansvarar för avskjutande av produkterna, samt för att de inte kommer i orätta händer.
Absolut inga undantag som t.e.x. vid bröllop m.m. Folk kan fira sina dagar UTAN raketer.
Tyvärr så ges det lov vid dessa firande. Så vad har då förbudet för användning ?
I mitt område vimlar det av barn i 10-12års åldern sena kvällar som är ute och smäller smällare, stora som små. Många gånger utanför mina barns fönster, vi har tröttnat. Vill sätta HELT stopp för allt som har med fyrverkerier att göra för allmänheten. Brandkår och polis kan anordna något på etc valborg och nyår. INTE ANNARS!! Vill sova om nätterna!
//trött 3barnsmamma
Re:
Läste om en katt från utlandet som några barn hade haft kul med och satt en smällare i baken på :( VIDRIGT! vad gör vissa föräldrar idag undrar man?
| This discussion has been closed. |