FyrverkeriBegränsningar

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition FyrverkeriBegränsningar.


Gäst

#176

2013-10-05 16:27

Som i så många andra länder i Europa borde det vara förbjudet för allmänheten att använda fyrverkerier. Kostnaderna för kommunerna och den enskilde individen och är stora, för att inte tala om lidandet för djuren. Staten borde ta sitt ansvar och utfärda ett förbud omedelbart.

Gäst

#177

2013-10-05 19:37

Mitt fulla stöd för begränsningar av detta elände!

Gäst

#178

2013-10-05 19:40

Blir så ledsen varje nyår & jag ser våra söta
katter springa & gömma sig & se helt skräckslagna ut.
Och mina föräldrars hund ligger bakom toaletten & skakar.
Detta måste ha ett slut.
Inget fel på fyrverkerier, men det ska vara under kontrollerande
förhållanden & på speciella platser.
Snälla skänk en tanke till våra små fyrbenta vänner.
Djur har också känslor...

Gäst

#179

2013-10-06 22:44

Tänk på våra djur ute i naturen oxå,, de har ingen som kan ge dom värme o kärlek när de behöver det, när det brakar loss !!!
Fyrbenta tassarna

#180 Blixtar o dunder....

2013-10-06 22:51

Så många som har blivit skadade under årens gång, så borde vårt land. Sverige föregå med en god sak som att förbjuda detta, många människor och djur blir så rädda att många går det illa för !!! Så vakna nu SVERIGE och inför en enda bra lagstiftning.. Förbjud detta, Tack på förhand. Gina och chiqita (vovven) och alla mina fyrbenta kissemissar som är 3 st.
Lina

#181 Re:

2013-10-07 15:52

#1: -

Jag håller med. MEN Umeå kommun (eller vem det nu är som anordnar det) har ju så stora fyrverkerier i centrum så det syns o hör över halva staden, och håller på länge, det måste ju skapa stor ångest hos alla djur som befinner sig i centrumområdet och även utanför. Sådant bör också begränsas!


Gäst

#182

2013-10-07 17:54

Skatt på eländet. självklart skrev jag på,med vänlig hälsning Britt.

Gäst

#183

2013-10-07 20:09

Väx upp! Det finns DVD-skivor som ska hjälpa skotträdda hundar! Om ni låter eran hund vara skotträdd utan att göra något åt saken så är det erat fel, vilket betyder: Ni är djurplågarna!

Fegt att gnälla på fyrverkerier när ni är så lata att ni inte ens kan lära eran hund att bli skottvan! Dessutom, smällare? Inte har det funnits några smällare i Sverige på flera år! Dom förbjöds, kommer inte ni ihåg det? Miniraketer, fontäner, tårtor och vanliga raketer är INTE smällare! Smällare är fyrverkeripjäser som är avsedda att endast avge en mycket stark knall!

Och ni låter som om det skjuts varje dag hela året... snälla, det är 4-5 dagar om året. Är det värt att gnälla om det?

Typiskt Svensson, alltid ska man ha något att gnälla på!

Och om miljön: Kan garantera att Sveriges alla bilar och fabriker släpper ut MYCKET mer skit än vad fyrverkerier gör! Och endast professionella fyrverkeripjäser kan innehålla bly! Så klaga inte på det heller!

Gäst

#184

2013-10-07 23:30

Pyrotekniska artiklar bör, likt ammunition, endast säljas under licens och med restriktioner.
Varje år skadas människor av fyrverkeriartiklar, allmänheten störs i tid och otid, bränder uppstår och djur far illa på grund av rädsla.
Problemen överväger dramatiskt det så kallade nöjet!
Alternativet torde vara att förbjuda fyrverkeripjäser för allmänt bruk!
Roger Högman

#185 Re:

2013-10-07 23:43

#183: -

Väx upp?

DVD-skivor??

Lättja och feghet???

Svensson och gnälla????

Inlägget är ett exempellöst bevis på bristande insikt och erfarenhet.

Grundlöst "tyckande" fyller absolut inget syfte!

Väx upp!


Gäst

#186

2013-10-08 06:51

Jag har hundar som mår mycket dåligt av smällandet vid och runt omkring nyår. Det borde förbjudas helt. Det värsta är att det finns ungar som tycker det är roligt att skrämma både folk och hundar med smällarna. Det finns nog inga föräldrar till dessa barn som har förstånd säga till dem.

Gäst

#187

2013-10-08 06:58

Det sägs att smällarna upphörde för flera år sedan. Det må kanske vara så men det väsande ljud som fyrverkerierna avger som sedan följs av en smäll och ett starkt ljussken är inte mycket bättre. Det finns platser där ungarna börjar med fyrverkerier 1 vecka innan Jul och fortsätter in i halva Januari. Det känns som en evighet. Förbjud allt vad fyrverkerier heter.

Gäst

#188

2013-10-08 10:55

Inte en dag för tidigt att man uppmärksammar allt onödigt lidande fyrverkerier orsakar våra djur år efter år.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-10-08 10:57



Gäst

#190

2013-10-08 17:58

The right to do something does not mean that doing it is right. “Today more than ever before life must be characterized by a sense of Universal Responsibility, not only nation to nation and human to human, but also human to other forms of life.”—His Holiness the Dalai Lama
Animalrights International

#191

2013-10-08 18:02

“Today more than ever before life must be characterized by a sense of Universal Responsibility, not only nation to nation and human to human, but also human to other forms of life.”—His Holiness the Dalai Lama
Animalrights International

#192 Re:

2013-10-08 18:04

#183: -

“Today more than ever before life must be
characterized by a sense of Universal Responsibility, not only nation to nation
and human to human, but also human to other forms of life.”—His Holiness the
Dalai Lama


Gäst

#193

2013-10-08 18:19

Jag tycker synd om natur/djur och människor som varit med om krig när det kommer till fyrverkerierna. Det borde skötas av kommunen, folk kan ändå uppleva årets fyrverkerier och så...

Gäst

#194

2013-10-09 10:02

Fyrverkerier är olidliga för alla skotträdda människor och djur!

Gäst

#195

2013-10-09 19:40

År jätteglad för detta initiativ då vi haft flera hundar genom åren som mått otroligt dåligt vid fyrverkerihelger. Bodde tidigare i stor stad, nu på landet sedan några år och där lider även hästar, kor mm. Tack !

Gäst

#196

2013-10-11 18:04

Mina hundar är skottfasta, men min katt är jätterädd!
Det händer var nyårsafton att hundar sliter sig och flyr i panik för livet. Detta är inte ok, tänk på alla vilda djur!

Gäst

#197

2013-10-14 16:34

Allt för djuren!

Gäst

#198

2013-10-15 11:35

Har i hela mitt liv ogillat fyrverkerier, och tycker detta är en jättebra grej , har dessutom en hund ,

Gäst

#199

2013-10-15 15:33

Det räcker med fyrverkerier på Nyårsafton.

Gäst

#200

2013-10-16 08:54

Jag hoppas att politikerna fattar ett beslut om att förbjuda all fyrverkeri! För allas skull!Där vi bor börjar dom flera veckor innan och håller på flera veckor efter nyår.Det är hemskt!!