Vi är emot negativ exploatering av Odensala

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi är emot negativ exploatering av Odensala.


Gäst

#26

2013-02-24 10:49

Jag protesterar mot Östersunds kommuns planer till utbyggnad och öppnande av bussgata för genomfartsväg i Odensala. Hur kan Östersunds kommun medvetet förstöra ett utav Östersunds finaste och för Östersundsborna närmaste friluftsområde? Det borde finnas andra platser att bebygga utan att förstöra befintliga och omtyckta ströv- och friluftsområden.

Gäst

#27

2013-03-11 16:30

DOM KAN VÄL BYGGA DÄR FÄNGELSEFLOPPEN SKULLE BLI DÅ HAR DOM ANSLUTNINGSVÄG TILL E14 KLAR DET ÄR NOG MED TRAFIK PÅ LILLSJÖVÄGEN JAG RÄKNADE I SOMMRAS MELLAN 1200-1230 23 BILAR I KORSNINGEN TJÄDERV.-LILLSJÖV.
Aron

#28 Jag välkomnar alla odensalabor till framtiden!

2013-09-24 22:07

Skärp er! Är det inte bra med en större befolkning i Odensala? Det blir bättre vägar, kortare restider och kortare sträckor till centrum och andra stadsdelar. Mer service! Och ni! Naturen räcker till! Jag lovar. Som någon annan skrev - Jämtland har massor av natur!
Richard

#29 Re: Jag välkomnar alla odensalabor till framtiden!

2014-01-31 09:19

#28: Aron - Jag välkomnar alla odensalabor till framtiden!

Nej, jag håller inte med dig. Den tätortsnära naturen som finns i Odensala med skidspår, stigar och dylikt finns det inget överflöd av. Områdets karaktär utgörs till stor del av att det är lite biltrafik (få bilvägar) och natur in på knuten.

Givetvis förstår jag att inte all natur kommer att exploateras men översiktsplanen är luddig och pekar ut hela området med natur. Det kommer säkert bli tydligare i den kommande fördjupade översiktsplanen. Emellertid är jag orolig för att kommuen som vanligt vill exploatera i allt väsentlig och utan med någon integrering av grönområden. Tror inte kommunen har kompetens för att uppnå en balans mellan exploatering och bevarande i området. Tyvärr.