Ja tack till minskning av invandring

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Ja tack till minskning av invandring.

Gnaget

#1

2013-01-08 18:55

Ett mycket bra och välformulerat brev, som bara är ett måste att skriva under. mvh Johnny
Margarida

#2 Re:

2013-01-08 19:13

#1: Gnaget -

Tack Johnny för ditt bidrag. Vårt land är vårt ansvar :)


Gäst

#3

2013-01-08 19:40

Rädda nationen! Gör din plikt o skriv på denna petition.

Gäst

#4

2013-01-08 20:03

ja ett måste att bevara sverige svenskt då mår sverige bättre
Monique

#5

2013-01-08 20:49

Bra förslag sålänge det är rätt orsak. :)

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2013-01-08 21:12


oroligmamma

#7

2013-01-08 21:47

Vi kan inte ta hit flera som ska få mera pengar bidrag leva på våra skattepengar ,få mera pension än dom Svenskar som slitet i alla sina dagar och dom ska inte behöva göra ett hand tag mera än å bara leva på bidrag!och bygga upp slott för våra pengar när vi själva inte har råd bo kvar här i Sverige för att alla Invandrare ska bo här! Jag ber alla Svenskar skriva på detta och förstå innse att vi måste göra en stor förändring nu, Kriget väntar oss snart å det är inte långt dit Tänker på mina barn ,barn barn kommer jag väl aldrig få för det krävs och överleva här i Sverige! Och det klarar inte våra barn å barnbarn för det finns inga pengar kvar snart ! Nej STOPPA INVANDRINGEN
oroligmamma

#8 Re:

2013-01-08 22:07

#1: Gnaget -

Håller med dej  tummen upp (Y)

Towe

#9 Stoppa Islamiseringen i Sverige vi är en fredfull och kristen nation!

2013-01-08 22:52

Nu får Islamiseringen av Sverige vara över om dom inte VILL anpassa sig är det lika långt hem som det var hit, vi ska inte tolerera att dom vill förändra ett land som inte har haft krig i över 200 år och nu är det så mycket våld att ingen reagerar.
Realisten

#10

2013-01-08 23:47

Av någon underlig anledning har regeringen och flera andra partier aldrig redovisat fullständigt vad det eg kostar i skattepengar för varje flykting att "skolas in" i det svenska samhället.

Låt säga att att det kommer en flykting hit vars besparingar gått åt på vägen hit och som kanske inte har några släktingar som ev kan hjälpa till med försörjningen. Då ska personen ha någonstans att bo, detta måste betalas. Sedan måste försörjningsstöd till, detta måste betalas. Personen behöver lära sig att behärska språket, lära sig grundläggande om lagar och regler, samt kultur, detta måste betalas. Personen ska ha ett jobb eller sysselsättning, detta måste administreras och betalas. Allting kostar pengar idag och någon måste alltid betala till slut.

Jag kan inte tänka mig att det skulle räcka med ett år för en flykting under nämnda betingelser. Det tar säkert mer för en del innan de kommit in i det svenska samhället och börjar betala skatt till staten.

Nu har jag inte koll på exakt hur många som kommer hit varje år, men anta att det rör sig om 100 000 personer/år. Med enkel matematik kan de flesta räkna ut att det rör sig om ansenliga summor varje år. Vem är det som får betala detta i slutändan, jo skattebetalare och våra pensionärer som dessutom kommer få arbeta längre än till 65 för att få det att gå ihop. Trots detta finns det folk som anser att vi ska öppna upp ännu mer pga att arbetskraft brist inom vissa yrken. Detta är rent idiotiskt och korkat! Svensk industri är i kris och vi har en ungdomsarbetslöshet som är skyhög och den allmänna arbetslösheten börjar också skena iväg. Att då komma med sådana här korkade förslag som inte har en gnutta av sunt förnuft i grund och botten är skrämmande. Sverige gräver sin egen grav och det är då fasen ingenting som vi som landsmän vill vara stolta över direkt!

Dessutom har regeringen tidigare fått ett klart och tydligt besked från EU att vi öppnar upp för mycket och vad gör svenska regeringen då. Argumenterar EMOT!
Jag är inte mycket för EU eg, men detta är en riktig iaktagelse från EU:s sida.
Antingen räddar man våra landsmän eller så kommer hela befolkningen falla i fattiga spillror snarare än man tror. Svårare än så är det inte. Ekvationen kommer inte gå ihop.
Zanno

#11

2013-01-09 00:38

Hoppas att många fler kommer att skriva under på detta.
Stålsvensken

#12

2013-01-09 00:50

Vi måste på allvar ta hand om folket inom våra egna gränser NU. Integrationspolitiken funkar ju inte. Sittande regering tar ändå in fler och fler. Utan att ha en fungerande integrationspolitik! Detta kostar offantligt mycket ur statskassan genom olika sätt att lösa på tillfälliga sätt. Vi har undermålig äldrevård. Dåliga resultat i grundskolor. Sjukvården går på knäna. Folk utförsäkrade som behöver vård. Arbetslöshet på lver 8%. Samhället går mer och mer baklänges. Vi måste bromsa tillförseln av fler och strukturera upp Sverige till ett stabilt fungerande välfärdsland som det en gång var och vi vill visa omvärlden att vi fortfarande är. Innan vi kan tänka på att återigen kunna ta in fler vi behov. Och skärpa lagarna mellan invandrare, verkliga flyktingar, anhörig invandringen, och även illegala invandrare. Se över vad nuvarande statistik visar och kommande resultat av vad invandringen hittills. Dom som redan kommit sen många år tillbaka fram till nu måste kunna fö bli uppföljda med sin SFI och integration och inte bara mottagna och bortglömda. TÄNK RÄTT. TÄNK OM. TA LÄRDOM!
Stålsvensken

#13 Re: Realisten

2013-01-09 00:59

#10: Realisten -  

 

Har eu sagt till svenska regeringen att vi öppnat för mycket??? Ede ngn som bet var man får tag i uppgift om detta. Är mycket angelägen att ta tag och lyfta fram detta isåfall. Tacksam om hjälp!
Spider

#14

2013-01-09 00:59

Jag har egentligen inget emot invandring, men nu tycker jag det har blivit för mycket, Inte meningen att vi som redan bor i landet ska bli socialt och ekonomiskt lidande, politikerna tycks ju totalt tappat omdömet och förståndet och borde avsättas.

Gäst

#15

2013-01-09 01:09

Perfekt, men kommer det att hjälpa när nästan 90% av befolkningen verkar ha en annan åsikt?
Vill du gifta dig med mig?

#16 Re:

2013-01-09 01:34

#15: -

Sesam, öppna dig! Är det Ola?


Gäst

#17

2013-01-09 01:54

Viktigt för oss alla att denna massinvandring stryps innan det blir ett fullständigt kaos med islamiseringen av Sverige.

Gäst

#18

2013-01-09 02:59

Varför får min farfar som jobbat i 60år mindre pengar en X Y invandrare som kommer till Sverige?
Vattuman

#19 Invandringen

2013-01-09 03:34

Allt måste göras med en viss avvägning, och det finns flera faktorer att ta hänsyn till.
I grunden bör god vård och omsorg samt utbildning prioriteras samt en god arbetsmarknad och bra resurser till densamma stå högt! Att t ex som arbetssökande med en blygsam ersättning, då som ensamstående t ex ej ha möjlighet under kort tid erhålla bostadsbidrag är helt sjukt fel!
Då finns "inga" pengar!? Pensionen höjs med ett mycket "blygsamt" belopp!! Behöver man skriva mer??
No kidding

#20 Re: Noll logik

2013-01-09 07:44

#15: - Att påstå att 90% inte skulle vara av samma åsikt är lögn, bara för att samtliga inte är öppna om vad de tycker så kan du inte utgå ifrån en sådan bisarr slutsats baserat på ingenting.

 


Gäst

#21

2013-01-09 09:43

Något liknande har jag tyckt över 10års tid (ser inte ens det så kallade humana i denna vansinnighet) och mitt förslag stäng av helt i 2-4 mandatperioder under tiden reformera och minska kappan på dessa gigantiskt stora tröga kostbara myndigheter och verk samt se över vilka och vilken mängd vi kan ta emot, Wille Forsberg Nyköping
Beb

#22 **

2013-01-09 10:46

Vi måste få ett stopp nu , Sverige kan ens inte
Hjälpa våra egna som behöver hjälp,
Det är dags att vakna upp och öppna ögonen
Och se att det här inte funkar... Eller vi vi ha krig
I Sverige för det kommer det snart att bli om det
Inte händer något.
För jag har ledsnat för länge sen,
En invandrare som sitter hemma hela dagarna
Har fan bättre betalt än mig som jobbar och bara
Där kan man se hur fel det är . Förhelvete ta och
Vakna upp nu
Rahbek

#23

2013-01-09 11:30

Det här är av stor vikt att det uppdagas och sprids vidare så mycket som möjligt.
Tintinikongo

#24

2013-01-09 15:14

Utmärkt initiativ. Dagens massinvandring saknar stöd hos majoriteten av folket.
Thomas

#25

2013-01-09 16:24

Behövs verkligen fler underskrifter.