Låt Lisa komma hem!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Lisa komma hem!.


Gäst

#551

2013-07-02 14:20

Låt Lisa komma hem, bort från en mördare!

Gäst

#552

2013-07-02 16:59

Lycka till

Gäst

#553

2013-07-03 16:20

Vi är tacksamma för initiativet till denna petition!

Gäst

#554

2013-07-03 16:45

Socialen måste sluta att stjäla våra barn och barnbarn.

Gäst

#555

2013-07-03 18:38

Hur kan man göra så mot barn. Finns det ingen utbildning för de som arbetar inom socialen. Vems intresse sätter de i första rum??

Gäst

#556

2013-07-03 21:13

Låt Lisa komma hem till sin mormor och morfar som älskar henne!!

Gäst

#557 Ytterligare skandal inom Socialtjänsten...

2013-07-04 02:04

Sonens halvsyskon har en mamma som avlossat ett skott med sin älgstudare i sin bostad med närvaro av sina barn. MEN kvinnan har tidigare arbetat inom Socialtjänsten, fick trots detta behålla både sina barn och vapnet (utan annan vuxen i hemmet)!! Hon har vid upprepade tillfällen varit redlöst berusad inför barnen. Socialtjänsten i Farsta känner till det hela, men håller henne bakom ryggen!!

 

Socialtjänsten kan i princip ödelägga livet för vilken barnfamilj som helst!!! Rekommenderar att ni läser artikeln av advokaterna Peter Althin och Anton Strand i Aftonbladet genom att googla på (Althin +Strand Socialtjänsten).

 

 

Nicole

#558 Re:

2013-07-04 07:03

#13: Emigerar snart -

Jag tror att vi till en början måste sluta tro att vi i Sverige är så duktiga och bra, lite självgoda. Kontentan blir att vi tror att någon annan , i detta fall staten skall lösa våra problem, istället för att bry oss mer om varandra , ställa öppna frågor och erbjuda hjälp . It takes a village to raise a kid sägs det och jag tror att vi i Sverige förlorat lite av vi känslan.


Gäst

#559

2013-07-04 09:58

Det är dags för mänskligheten att vinna nu

Gäst

#560

2013-07-04 13:15

De som har beslutat i detta ärende bör aldrig mer få arbeta med levande varelser!

Gäst

#561

2013-07-05 12:54

Man ska ju absolut inte låta den som slår ihjäl sitt barns mamma få ha vårdnaden detta är fullständigt förkastligt.Begår man ett så grovt och fruktansvärt brott kan man inte överhuvudtaget vara lämplig som förälder eller få ha något som helst inflytande över det stackars barnets liv.Låt Lisa få komma hem till sin mormor och morfar.
Conny Jakobsson
Gäst

#562 Låt Sunt förnuft råda, barnets bästa ska alltid värnas.

2013-07-06 08:30

Med den information jag fått så låter det helt orimligt att ta barnet från en trygg miljö och omplacera henne bland nya ansikten. Om jag förstått rätt så var morföräldrarna inte negativ till att barnet hade kontakt med den biologiska fadern men under kontrollerade former. Men fadern har tydligt visat att han inte är lämplig som vårdnadshavare. Att döda en annan människa oavsett hur man mår är att gå många steg för långt!


Gäst

#563

2013-07-06 10:42

Så grymma en del människor är! De, som borde veta bäst, är vissa fall sämst. Barnets bästa borde vara, att få behålla sina morföräldrar, som hon känner. Det var mycket grymt, att flytta henne till okända människor. Det kommer att sätta sår i henne för all framtid.

Gäst

#564

2013-07-06 11:13

Dags för en förändring i lagarna. En STOOOOR förändring.

Gäst

#565

2013-07-06 13:27

Som fem barns mamma och fyra barns farmor och mormor tycker jag att det är viktigt att barn får leva och bo hos sina nära och kära. Jag har själv bott hos mormor och morfar när mamma inte klarade av det och det var jätte bra.

Gäst

#566

2013-07-06 23:14

Omänsklig agerande, är det så det kommer att bli om jag och min man dör i en trafikolycka, det klart att mina barn ska tas hand om av deras moster, faster eller deras mormor ,farmor…Lägg inte er i, och säg inte att det är för deras bästa för då blir jag arg :( jag kommer att spöka hos er ) . Mina bars bästa och deras trygghet och som Lisas trygghet , är hos där dem känner sig hemma ( sina släktingar) för de påminner mest om deras far och mor INTE av främmande människor fyyyyyy va orolig jag blr.

Gäst

#567

2013-07-08 19:14

I detta land ska vi a barnets bästa först ! Men när soss gör så här kan man ju undra ..

Gäst

#568

2013-07-11 10:39

men så klart att lilla lisa ska måste få komma hem dit där hon vuxit upp å var hon har sina rötter.jag hoppas så innerligt att hennes mormor å morfar får henne hem dit där hon hör hemma.botkyrka sos har jag själv såååå bra vetskap om,dom e skit!!!!!!en sån här liten flicka,hur kan man innom sosialtjänsten där man borde tänka på barnets bästa å trygghet....slita henne bort från hennes trygghet å det hem där hon har byggt upp sina rötter????är det här att tänka på barnets bästa??låt denna lilla tjej få komma hem!!

Gäst

#569

2013-07-11 18:50

Låt barnet komma hem till sina riktiga föräldrar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gäst

#570

2013-07-11 22:51

så klart tösa ska hem till de sina ,och dit räknas INTE äcklet som är hennes far ..han finns inte i mina ögon .och hur kan han då ta hand om ett barn .mkt konstigt ..släpp flickan loss till ett bra umgänge ..

Gäst

#571

2013-07-12 03:00

Sverige har mest anmälningar till barnkonventionen o mänskliga rättigheter,hoppas det blir snart bakläxa,innan fler liv blir förstörda,vad är det för människor som tror sig öva makt,hjälpa är deras uppgift,o snacka inte om resurser!!!!!!!!!!

Gäst

#572

2013-07-14 12:30

Bara psykisk sjuka och utvecklingsstörda människor
kan döda en annan person.

Gäst

#573

2013-07-27 12:17

Överklaga till Förvaltningsrätten i det länet det gäller.
Vi kan närsom begära våra barn och våra djur tillbaka i Förvaltningsrätten.
Prata med politikerna som har veto i detta dvs dom kan begära att barn placeras hos den dom tycker barnet ska vara...Använd hemförsäkringens rättsskydd,,se till att ni har försäkring som täcker rätts skydd,,Anlita den baästa barn advokat som finns,,En finn i Helsingborg och heter Sussanne Ljungkvist Allmänna advokat Byrån..Lycka till nu...mormor är familj och mormor och morfar eller farfar och farmor är en av dom viktigaste i familjers liv,,,och skulle mitt barn barn tas av myndighet så skulle jag inte tveka Jag skulle göra som ni kämpa för min enda unge som är mitt kött och blod,,,och våra socialkontor runt om i Sverige har fått för sig att vissa mammor och pappor inte kan vara föräldrar,,mamma o pappa går bra,,,men som förälder duger inte vissa,,så mormor och morfar ska då ha hjälp om inte mamma o pappa finns för sitt barn...det finns dom på social kontoren som kör barn till skolan så det kan dom få göra social kontoret hjälpa barnen att komma till skolan och låta mammor pappor och mormor och dom i familjen som engagerar i sin släkt....inte alls konstigt många faller ut skolan när icke släkt får för sig att leka mamma pappa barn
Anonym

#574

2013-07-29 08:11

Vad får er att tro att de är ett jourhem? Så vitt jag vet så har dom varit familjehem väldigt länge nu, flickan är lycklig och mår bra. Hon har en skön semester nu, ta de ni med istället

Gäst

#575 Re: Aldrig slutar kampen

2013-07-29 18:27

#574: Anonym -

I era vildaste drömmar kan ni drömma om att vi som kämpar för Lisa kommer att ta semester från kampen om Lisa. Det har blivit mycket jobb gjort under den här sommaren.  Ha en skön semester jourhemmet/familjehemmet eller vad ni nu är,  det kommer att bli en intressant höst.

Låt Lisa komma hem!