Låt Lisa komma hem!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Lisa komma hem!.


Gäst

#1

2013-01-08 12:59

HUR TÄNKER DOM. STACKARS LISA, SJÄLVKLART SKA HON HEM TILL SITT RIKTIGA HEM.NI MÅSTE LYCKAS.
Missy 77

#2

2013-01-08 13:17

Låt Lisa få komma hem där hon känner trygghet och värme till dom som älskar och saknar henne.

Gäst

#3 Re:

2013-01-08 13:41

#2: Missy 77 -

Tack, det hoppas jag också!


Gäst

#4 Re:

2013-01-08 13:42

#1: -

Tack, det får vi hoppas ock tro!

kattullis

#5

2013-01-08 14:36

Man flyttar inte ett litet barn från en trygg miljö till helt främmande människor :( Usch...jag ryser när jag tänker på hur ledsen och vilsen hon måste känna sig nu :( Hur tänker socialen när dom dom gör så här? Inte på barnets bästa i alla fall...sorgligt :(
Sassa

#6

2013-01-08 17:09

Håller med!
Malmis

#7

2013-01-08 17:49

Jag har mycket jag skulle vilja säga men det viktigaste är, hur kan detta få lov att hända?? Hur kan någon ha denna makt att flytta på barn på detta sättet, det är inga leksaker utan barn med känslor i kroppen jag lider så det gör ont i mig hur det känns för den stackars flickan och många andra som tas likadant!! Sen finns det fall där det är nödvändigt men då ska det göras riktigt nogranna utredningar innan sånt här får ske och det är hemskt ändå eftersom det är ändå oerhört traumatiskt för ett barn att dras ifrån alla sina rötter...hoppas att detta snart får ett slut!!
Mirijam Johansson
Ansvarig för denna petition

#8 Re:

2013-01-08 18:32

#1: -

Det får vi hoppas och tro - Dela gärna på facebook och gå med i facebookgruppen för Lisa http://www.facebook.com/groups/418739021528825/

Mirijam Johansson
Ansvarig för denna petition

#9 Re:

2013-01-08 18:33

#7: Malmis -

Ja det är hemskt, nu får vi hoppas och tro att media och namninsamlingen hjälper Lisa . <3

Dela gärna på facebook och gå med i facebookgruppen för Lisa http://www.facebook.com/groups/418739021528825/

Mirijam Johansson
Ansvarig för denna petition

#10 Re:

2013-01-08 18:34

#5: kattullis -

Det är hemskt!

Dela gärna på facebook och gå med i facebookgruppen för Lisa http://www.facebook.com/groups/418739021528825/

?

#11 hämsk

2013-01-08 20:10

hämsk människa till man
Pop Mosho

#12

2013-01-08 23:03

Hur många gånger skall vi behöva skämmas över hur Svenska myndigheter behandlar barn?
Emigerar snart

#13

2013-01-09 04:05

Hur kan det komma sig att Sverige är det land i Europa med flest omhändertagna barn. Då är inte ens de sk SOL-ärendena inräknade = så kallade frivilligplaceringar.
Är vi inte de mest utbilade, bra lön, jämlika osv? Vi hämtar barnen tidigt, har fredagsmys osv Vad fan är det för fel på oss i Sverige? Kan inte de ansvariga politikerna svara för det?
Lägg gärna märke till att när socialtj verkligen hade behövts (som i detta tragiska dödsfall), eller t.ex det välkända Bobbyfallet så lyser de med sin TOTALA frånvaro. Sjuka skitland!
Mave

#14 Skandal

2013-01-09 14:17

Detta är fan skandal! Hon är hos hennes morföräldrar där hon är trygg och i säkerhet . Varför ska man sätta henne i fosterfamilj? Dessutom utan förvarning tar man bort henne?

Detta är inget annat än skandal och mannen ska sitta i fängelse för gott!
Jullan

#15

2013-01-09 14:35

Det är år 2013 och så här blir barn behandlade i vårt land. Jag skäms och önskar av hela mitt hjärta att denna lilla tjej får komma hem och stanna i den trygghet hon har och känner till.
Rosie

#16

2013-01-09 15:08

Att ta ett barn ifrån sin familj, där hon känner trygghet och får kärlek och värme är ett fruktansvärt brott. Ett litet barn som fått utstå det mest traumatiska av allt, att ha upplevt hur hennes mamma på ett brutalt och råbarkat sätt togs ifrån henne. Denna lilla flicka behöver lugn och ro i sitt liv, vilket hon fick hos sina morföräldrar som älskade henne och gav henne den trygghet hon så väl behövde. Att man då som myndighetsperson inte förstår vikten av att inte rubba detta barns livssituation utan helt utan grund utsätta det lilla barnet för ytterligare ett trauma är ofattbart. Det finns ingenting i detta beslut som grundar sig på att lilla Lisa ska få en bättre tillvaro, utan beslutet är taget på helt andra grunder. Det är ett maktövergrepp man härmed gjort sig skyldig till och mitt hopp står till att man på det skyndsammaste förstår vikten av vad detta beslut kan ställa till för ett litet oskyldigt barn som redan vid mycket unga år har sett sin egen mor bli mördad. Och därmed återbördar henne där hon hör hemma, hos sina morföräldrar och sin mors syskon. Det är skandal att man överhuvudtaget haft i åtanke att ingripa på detta sätt, än värre att man nu även låtit det ske.
Magnolia

#17

2013-01-10 00:02

Medmänskliga medborgare, mer makt & medinflytande till människor som bryr sig. Många kramar Miriam.
macyver

#18

2013-01-10 11:06

Tycker det är helt jävla sjukt hur dom hanterar såna här fall, det är som att backa typ 50 år i tiden, fruktansvärt dålig av soc att göra nåt sånt...
Shiva-Diva

#19

2013-01-10 16:09

Ni kommer ingen vart genom o vÄdja tilL er rÄtt. Motattack e d enda, anser jag. fÖrgör deras trovÄrdighet. Att dom gÖr nÅgot alLs fÖr barnens bÄsta. Detta e nÅgot som UNISEF, Centrum fÖr rÄttvisa, DO, ... vÄgrar svara pÅ. dÅ inser man tyngden pÅ o ha advokater som vÅgar gÅ mot staten.
- Punk i ryggmÄrgen, vÄgra anpassning
Tullingebo

#20

2013-01-11 12:59

Till och med jag fattar att det är bättre att morföräldrarna är hälsosammare för barnet än främlingar. Dessutom så får jourfamiljen extra pengar för att ta in barnet. Ge samma pengar till morföräldrarna istället om det är där skon klämmer. Om det var stökigt säg till dem att städa mera. För barnets skull så kan ni väl ge morföräldrarna att ändra på det som är fel innan ni bara blockar bort barnet. Socialtjänsten är till 70% bemannad av maktgalna IQ-befriade personer som tror sig veta bättre än flera psykologer och domstolen.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-01-11 17:44


lillen

#22

2013-01-12 04:19

är det inte bättre att morföräldrarna tar hand om henne.. hur tänker de eller vad tänker de med...
Mirijam Johansson
Ansvarig för denna petition

#23 Re:

2013-01-12 10:51

#16: Rosie -

Tack för det fina inlägget i debatten.

Låt oss kämpa för Lisa.

Gode Gud, Låt Lisa komma hem!

Annika Boqvist

#24 Lisa

2013-01-12 11:36

Att ställa upp för en medmänniska som har det svårt är både medmänskligt och kärleksfullt.
Så svårt ska det inte vara att skriva på och dela så att Lisa får komma hem. Fruktansvärt vad personer som besitter en viss makt kan förgöra en familj. Detta är ett riktigt maktmissbruk som socialsekreteraren håller på med. Att det går till så i Sverige är för mig helt ofattbart. Jag önskar verkligen att folk skriver under och att lisa får komma hem.

Gäst

#25

2013-01-13 01:33

DE flesta som arbetar på socialen är väldigt kompetenta, skam på den lilla klick som gör såhär! De skadar så många människor och gör det svårare för andra i ämbetet som vill hjälpa och nå fram.