Avkriminalisering

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avkriminalisering.


Gäst

#326

2014-05-30 15:11

Förbudet gör större skada än drogen själv.
sebastian

#327 Re:

2014-06-26 02:20

#5: -

ha du døljer sj namn :p


Gäst

#328

2014-06-26 02:26

#legaliZeit
Duane
Gäst

#329

2014-06-28 00:54

Legalisera cannabis varför? Jo legalisering av cannabis skulle minska kriminaliteten betydligt mer, kolla delstaten i Colorado.. Mindre brott sedan legalisering av Cannabis. Medicinsk marijuana något som jag anser väldigt bra, avkriminalisera cannabis.. Genom att legalisera Cannabis "drogen" kommer visa att mer och mer frid på jorden!

Gäst

#330

2014-06-30 11:51

Sänk brottsligheten och öka vår ekonomi, bara två av dom positiva sakerna med marijuana.

Gäst

#331

2014-07-06 09:17

En avkriminalisering av innehav för eget bruk kommer att frigöra stora resurser till att bekämpa riktiga brott.

Gäst

#332

2014-07-16 06:00

de bör va lagligt !!! då kan staten använda pengarna på sjukvård o skolor tro mig dom båda behöver det ;)
free will

#333 lagligt ska det va !!!

2014-07-16 06:03

lagligt ska de va ... man ska ha rätt att leva som man vill så länge det inte skadar andra ;)
slösa pengar på bättre saker istället än att skicka folk i fängelse för cannabis
Dennis s

#334 legalisering

2014-08-08 18:24

 bra initiativ men tror inte att detta kommer att fungera..pga politikernas vilja att styra våra liv...vi är ju inte  betrodda med att göra egna beslut


Gäst

#335 Re: Avkriminalisering

2014-09-14 09:34

#2: Kerio - Avkriminalisering 

 Tell that to the states man.

Sami Norstad Habeish Aka To Rare To Die
Gäst

#336 Botemedlet!

2014-09-15 15:46

Dags att stoppa all onödig trakassering, för konstapeln han vill ju bara få sin inkassering.

Dags för hjärnan att släppas fri, inga påfresstningar nej jag är stressfri.

Nu floppar dem sina investeringar, 1 miljon skattepengar i skeva etableringar.

Dags för cancern att försvinna, som fucking vanish min gås den ska brinna.

Fuck babylon mannen det är ett fucked upp system mannen vi på botten och dem uppe på toppen.

Dags att kasta pyramiden åt helvete för jag pallar inte med detta samvete.

MrGamer
Gäst

#337

2014-09-23 07:08

Som användare och före detta odlare så skriver jag gärna under. Odlade för medicinsk bruk då jag var gravt beroende av opiater, idag, tack vare cannabis, har jag vart ren i nästan ett år nu.


Gäst

#338

2014-11-13 02:10

galenskaper och spärra in folk och förstöra folks liv för något som ska hanteras av vården

Gäst

#339

2014-11-22 20:36

En avkriminalisering innebär inte att man kan sälja och beskatta cannabis, till det krävs en legalisering.


Gäst

#340

2014-11-23 09:51

Marijuana borde va en självklarhet som läkemedel i varje fall dvs läkar ordinerad medicin. jag menar hur mkt farliga droger! pushar inte läkarna ,som eöverdoseringsbara det är inte cannabis.dessutom kan jag köpa på en kväll 10 flaskor starksprit och en limpa cigg och verkligen förgifta sig. att inte legalisera marijuana som läkemedel e bara korkat.

Gäst

#341

2014-12-11 11:26

Det är dags Sverige! Alkohol är tom sämre än Cannabis, det svenska folket skulle må bra av att vara lite höga då och då :)

Gäst

#342

2014-12-15 17:08

Det är dags att kliva ur boxen.

Gäst

#343

2014-12-20 12:41

Växter, kryddväxter, har alltid används, för människans behov av näring, kryddning och medicin.
Alla medicinalväxter borde vara tillgängliga för alla och särskilt för de sjuka.
I detta fallet, så förväxlar man den medicinska varianten av Marijuana och droger.De handlar om andra substanser i från växten, som kan lindra många sjukdomstillstånd med smärtor, ADHD, Cancer, samt lindra många svåra autoimmuna tillstånd.
Inget av den medicinska varianten blir man "hög" av! Det handlar om styrka och blandningar, samt olika sorter av växten.

Gäst

#344

2014-12-20 15:08

Jag anser att det ska avkriminaliseras nu!

Gäst

#345

2015-01-14 13:36

nej behöver inte mer synlighet för denna Petition .Tycker det ska Avkriminaliseras

Gäst

#346

2015-01-22 09:06

Det är en mänsklig rättighet att få bruka marijuana!
lady haze

#347 Re: 420 Blaze it faggot

2015-01-22 20:29

#35: Daddy Kush - 420 Blaze it faggot 

 hahahahahahha du är komedi


Gäst

#348

2015-05-06 22:28

Det är på tiden!

jag är whiplashskadad sedan 15 år, haft ett helvete med mediciner och annat skit, det enda som hjälper riktigt bra är cannabis!

Gäst

#349

2015-06-04 19:12

För att jag tycker att det är inte mer drog än tobak,alkohol och många läkemedel är. Vill säga att mon syster försökte ta livet av sig sedan hon åt antidepressiv medicin mot sin lättare depression och läkare fortsätter att skriva ut den medicin i massor även att dem orsakar mer biverkningar än att dem ger någon nytta. Till slut blir man helt bunden (beroende) och kommer aldrig blir frisk igen. Har aldrig hört att någon dog eller försökte ta sitt liv för att rökte marijuana ,dessutom avkriminalisering gör att kriminaliteten minskar drastisk .För det är så många som tjänar miljoner på svart marknad av just marijuana. Och det är bara en växt ,ingen kemisk preparat och det visar sig har många,många goda egenskaper just på hälsan utan några som helst biverkningar.

Gäst

#350

2015-06-29 05:50

Jag tycker att cannabis ska avkriminaliseras i sverige dels för att jag av egna erfarenheter anser att människor hanterar sina val mera eftertänksamt vid brukande av cannabis än vid tillexempel brukande av alkohol, varför ska då något sådant vara olagligt för allmänheten när saker som har en myckar större negativ invärkan på både människors psykiska & fysiska mående är accepterat. Jag har då ALDRIG hört talas om någon som vid intagande av cannabis gått hem och slagit skiten ur sin fru helt oprovocerat men dock vid alkohol användning. Människor som röker cannabis får (oftast) inte oprovocerade tankar och idéer om att tex göra inbrott, gå ut och slåss, skadegörelse osv... chansen är mindre att både samhället och oskyldiga människor tar skada vid cannabis rökning än om folket skulle dricka. Jag har haft stora problematiska svårigheter sen jag föddes för att göra enkla saker som att tillexempel kunna beblanda mej med folk (för attjag varit folkskygg) men sedan jag började med cannabis så har diverse saker såsom grova ångestattacker, värk, depression, sömnsvårigheter,stress (något som jag inte kunnat hamdtera alls tidigare), att över huvudtakeget ta initiativet till att göra något med mitt liv har blivit sååå sjukt mycket lättare och det är jag tacksam över, vissa saker underlättar cannabis, och vissa svårigheter försvinner helt för mej. Det är bättre att ungdomarna för röka och muncha i någon soffa och se på film än att dom dricker alkohol och förstör alltifrån sammhället, anhörigas liv & slutligen sin egen framtid.