Avkriminalisering

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avkriminalisering.


Gäst

#251

2014-01-04 18:35

Cannabis dödar inte till skillnad från alkohol och tobak, och är inte en fara för andra. Det enda förbudet gör är att kriminalisera människor som inte skadar någon. Legalisera det nu!

Gäst

#252

2014-01-05 03:57

Brukar inte detta själv på något sätt men jag ser ändå gärna att samhället skall få välja...

Gäst

#253

2014-01-06 20:32

Tycker det är på tiden att regeringen ska sluta leka mamma och pappa.. sluta tro sig veta vad som är bäst för en individ, för det vet de verkligen inte!!! De kanske bör läsa på och plugga historik kring cannabis.. LET'S GO HERB!!! <3
kalla mig marley

#254 Re: Avkriminalisering

2014-01-07 00:00

#2: Kerio - Avkriminalise

snälla, vilka problem kommer att uppstå? folk som pratar om att tyngre droger skulle komma på tal har fel, självklart finns det vissa som fortfarande kommer tjacka och hålla på, men kriminaliseringen kan göra att sverige blir ett lugnare land med mindre brott osv.  en människa ska inte leva i en bur, och det är vetenskapligt bevisat att ingen dött av drogen cannabis. Jag struntar i om det är lagligt eller inte, ni kan aldrig, aldrig, aldrig, aldrig få mig att bli en av er.


Gäst

#255

2014-01-07 02:26

Legalizera och taxera som alkohol!

Gäst

#256

2014-01-07 12:26

Positiva: Du mår bra, du får aptit, du blir positiv om livet och för vissa är det en väckarklocka. Du sover gott om nätterna och slipper otäcka drömmar. Du har roligt under tiden och får ett sorts band med dem
Människorna du gör det med.

Negativa: Lat,missbruka det inte. Hindrar saker man vill göra om dagarna, missbruka det inte så sker det inte.

Övrigt! Ha kontroll över det, du kan bruka det men det är icke bra att missbruka det. Det är olika effekter på alla människor, vissa negativt direkt och vissa positivt. Prova dig fram, va inte rädd, det är absolut inte farligt. Övergå aldrig din budget p.g.a cannabis. Sköt dina saker om dagarna SEN kan du njuta. Be a nice human in this evil world!

Gäst

#257

2014-01-07 20:12

på tiden något händer
sebbe

#258 Re:

2014-01-07 21:59

#6: Rylie -

eexakt (y)


Gäst

#259

2014-01-08 02:44

Assume nothing, Question everything, Open your eyes, Challenge the opposition and start THINKING.

Gäst

#260

2014-01-08 14:07

Jag vill att cannabis ska avkriminaliseras och taxeras på grund utav att det finns många möjligheter via cannabis förutom att bruka/missbruka drogen så som medicin t.ex (Sativex för MS-Sjuka) vilket även är godkänt utav läkemedelsverket i svergie och även innehåller THC.. men tillbaka till frågan; avkriminalisering; det är en positiv bit med det hela är att dem som redan kränger gräs/hasch kan öppna en laglig butik istället och som ni o jag sa ovan TAXERA cannabiset och använd dem skattepengarna till Missbrukarvården/skolor/forskning om cannabis så att vårt land kan ta del av vetskapen angående cannabis då det är mycket mer än bara att missbruka drogen i sig, då jag skulle vilja vända på myntet och kolla på en annan sida som den vanliga svensson inte har en blekaste anning om då regeringen svartmålar allt som berör cannabis i fråga, då man kan utvinna plast, biobränsle, rep, kläder m.m hade vart bättre för miljön, billigare att ta fram.. bättre för oss bättre för dem??? kanske allt bara handlar om pengar? Monopol?? men käraste svenska regering kolla på Colorado dem sägs har tjänat drygt omkring en miljon dollar på en dag!!! visserligen så är usas befolkning mycket tätare än våran.. Men allt är möjligt.. pga även om cannabis blir avkriminaliserat/legaliserat eller inte så kommer cannabisrökarna fortfarande röka.. så istället för att kriga mot en planta och lägga ner miljonbelopp av den vanliga befolkningens skattepengar på någonting som ändå aldrig kommer försvinna in i tomma intet så hade det väl vart bättre att tjäna pengar på cannabis än att bara kasta massa pengar i sjön????... Mot en grönare framtid.

Gäst

#261 Re:

2014-01-08 14:12

#5: -

Så bara var du anonym själv. GLHF L2P n00b


Gäst

#262

2014-01-08 16:09

Jag tycker att cannabis skall avkriminalleseras, att alkohol och inte cannabis är lagligt förstår jag inte med tanke på skadan alkoholen skadar medens cannabisen helar. Så många bra och vänliga personer sitter hemma och gömmer sig bara för att de "röker på". Vem skadar de att man tar en spliff? de personer som brukar behöver inte vara kriminella. De flesta är helt "vanliga"människor. Kärlek skall spridas inte låsas in!
Peace and Love
Shibby
Peter Blombergsson vågar stå för min åsikt

#263 Barn, tonåringar & Droger

2014-01-08 19:35

Att vuxna ska få äta, dricka och röka vad dom vill är en självklarhet. Men vad gör vi för att lösa ungdommarnas spice bruk? I byarna häromkring i Jämtland finns det massor i varje högstadium och gymnasium. Däremot inte så mycket cannabis.
Att få dessa ungdommar att sluta med spice är lika omöjligt som att få oss vuxna att sluta ta olika preparat. Så min fråga blir självklar. Vill du att din tonåring röker spice eller cannabis. Eller tror ni att ni kan få dem drogfria? Alkohol verkar inte vara ett alternativt val för dessa personer. Jag möter många unga i mitt jobb och har en god insyn i deras liv och tänkande. Till mig säger dom att dom byter till cannabis så fort detta är möjligt för dem och att spice bara är ett dåligt alternativ som är billigt och enkalt att få tag på överallt och för vem som helst. Jag är givetvis för en åldersgräns på cb. Men är också realist och inser att det är en utopi att få dessa pojkar och flickor att hålla sig drogfria. Om de inte låses in konstant, Barn fängelser alltså. Och det är väl ingen vidare bra lösning. Bättre då är att ge dessa ett rökrum/odlingsrum i en stilla miljö i hemmet eller på byn där vuxet folk finns med och kan avdramatisera cannabis nyttjandet samtidigt som det ger dem en hobby att bygga vidare på, odling. Mina odlingar som ung gjorde mig till bonde som vuxen. Jag har nyttjat cb sedan jag var 13 och gör det ännu idag. Jobbar dubbelt för att finansiera bruket men önskar att kunna ta upp odlandet igen. Men vad gör vi med våra barn som inte kommer att sluta. Ska dom trakaseras eller stödjas? Vore mycket intressant att få andras synpunkter. Och försök att inte vara så anonyma, vågar ni verkligen inte stå för era åsikter med erat namn, mycket dåligt av er alla. Själv är jag nu lyckligt lottad som inte behöver bo i bakåtsträvarlandet längre. Aldrig mer en skattekrona till staten från mig.


Gäst

#264

2014-01-09 02:45

Finns nog bättre saker man kan lägga tid och pengar på än att jaga ofarliga personer.

Gäst

#265

2014-01-09 09:10

Kör På

Gäst

#266

2014-01-10 00:43

Dagens politik är naiv.

Gäst

#267

2014-01-10 14:41

Förändringens tid

Gäst

#268

2014-01-12 04:56

jag uppmanar alla rökare, flummare, stoners och potheads att stå upp för kampen om cannabis vare sig du använder cannabis för medicinskt syfte eller bara för att du älskar det alla förtjänar en puff puff pass!

sidan 9 inlägg 218 hittar ni mitt fulla inlägg
Mvh Samson Hietala
Red hot smasher

#269

2014-01-14 13:08

Vi borde göra samma sak med prostituering då samma argument i princip gäller där (förbud gör mer skada än nytta, oavsett vad poolitikernas köpta undersökningar visar, man kan göra saker på ett säkrare sätt om de är lagliga, man är mer benägen att söka hjälp om det är lagligt etc.).

Gäst

#270

2014-01-16 02:09

Är trött på att ta massa ADHD mediciner hela dagarna,
Vill heller inte röka hela dagarna men cannabis,
Ger mig sinnesro och lugn på kvällarna så jag kan somna.
Det är en mental bit så jag klarar av mina arbetsdagar.

Gäst

#271

2014-01-17 22:56

JAG VILL RÖKA GRÄSS MED POL_ISEN TERRES ANDERRSON And Jerm ofcourse andreas

Gäst

#272

2014-01-17 23:10

weed whants to be free också, indianerna använde olika sorts örter och växter för att bli frisk och det gör vi nu med i tablett form men varför complisera alt när man kan bara tända en
mistersmokealott

#273 facta

2014-01-17 23:19

folk säger att röka gräs förstör  järnan men vad folk inte vet är att det finns massvis med folk som är mycket smartare än folk som är nyktra hela sitt liv

dom ända som blir dumma av de är idioter som inte fattar att dom var så efterblivna till dom rökte, man kan säga att de visar vem man värkligen är.

att lägga andra dråger på gräss är de ända folk har att säga som låter som än anledning för att göra det olagligt.

min poäng är att bara för att sverige vill se bra ut för hela världen så måste dom inte trycka ner grejor som gräss bla

jag känner massa som kan röka och leva ett vanligt liv och där ja komme ifrån så gör alla det och det ända skillnaden imot sveriges befolkning är väll språket men dom är exact lika dant

 

a friend of weed is a friend indeed


Gäst

#274

2014-01-26 21:49

"Vill ha mer synlighet för denna petition?

Sponsorannonseringsutrymme för denna petition. Petitionen kommer att bli framhävd på annonsutrymmet i nederkant av denna sajt. Vi har många besökare varje dag, så detta är ett mycket effektivt och billigt sätt att erhålla mer uppmärksamhet för denna petitions räkning." <- är inte det här lite fel?
Blueice

#275 Legalisera!

2014-01-28 14:10

Legalisera och sätt en sträng åldersgräns och ge dom hårda straff som delar till mindre åriga. Har själv brukat till och från i ca 20år , lite mer o lite mindre i tider , och kan bara säga att jag mår bättre av att röka ibland än att dricka alkohol. Inte bara det att jag blir av med värk, blir mer positive o får mer positiv inställning till livet o mina med människor, sen har cannabis sina dåliga sidor med men av måttligt brukande röka tar ingen skada av . Du 20år och uppåt som inte testat prova på med något med erfarenhet, du kommer inte ångra dig. Eller så är det inget för dig men då vet du iaf. Själv väntar jag till 16:20 ;)