Bevara våra Lodjur - Stoppa licensjakten

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Bevara våra Lodjur - Stoppa licensjakten.

Helen

#51

2012-12-08 13:48

Hade ju varit helt ok om politikerna lyssnade på majoriteten av Sveriges befolkning, istället för den pyttelilla klick jägare och renägare tillhör.

Gäst

#52

2012-12-08 13:57

Vi MÅSTE värna om våra nordiska rovdjur. Det är ett kulturarv som folk levt med i alla tider, skulle inte vi då också klara det !
Smirre

#53

2012-12-08 14:08

Klart som tusan att man ställer upp för våra vilda djur! Är ju furry själv!

Tycker man kan skjuta dessa jägare som mördar våra rovdjur och ge dem som mat till rovdjuren!
Murr! =^.^=
ekl

#54

2012-12-08 14:10

Om man nu ska ut och skjuta, så ska man äta upp vad man dödat också.

Gäst

#55

2012-12-08 14:48

Ge fan i våra rovdjur!
Smirre

#56 lodjuren och jakten

2012-12-08 19:05

Klart man ställer upp för våra vilda djur!
Är furry själv ju!
Dessa avskum som skjuter lodjur, rävar, vargar osv skulle själva bli skjutna och man kunde ge deras kött som mat åt rovdjuren! =^.^=
Loanna

#57 Varför lodjursjakt???

2012-12-08 20:45

Finns det någon anledning att jaga och skjuta lodjuren? Nu finns det väl inte så många kvar?
Hathor

#58 Lodjur

2012-12-08 21:13

Fruktansvärt att någon bara tänker på att skada dessa underbara varelser. Hur fungerar människor. Vi får väl anpassa oss efter naturen regelverk, och inte tvärtom.

Gäst

#59

2012-12-09 01:10

SKALL DET VARA SÅ DJÄVLA SVÅRT ATT FATTA.... VI MÅSTE HA ALLA LEVANDE NU VARELSER MED OSS... ANNARS KAN DENNA VÄRLDEN DRA ÅT HELVETE...FÖR MILJÖN... FÖR ALLT... ALLA FINNS FÖR ATT DESSA SKALL FINNAS... ELLER HUR??? OCH ALLA JÄGARE MED LICENSER KAN DRA ÅT H E L V E T E ......!!!!!!
Felix

#60

2012-12-18 01:48

Jakt säsongen är INTE under parningsperioden. Tycker att ni borde fundera lite på hur vi ska få vårat kött, genom mass slakt eller jakt.

Gäst

#61

2012-12-30 13:11

Det finns ingen anledning till att jaga Lodjur, de enda inbillade anledningarna finns i huvudet på idioter som känner sig stora och starka när de dödar vilket bara är patetiskt.
Titti56

#62 Jakten På Varg Och Lodjur!

2013-01-10 22:05

LÅT BLI VÅRA VARGAR OCH LODJUR.. DET BEHÖVS INTE JAGAS FÖR PÄLS I DAG. DET FINNS ANNAT MAN KAN TA PÅ SIG... SÅSOM FUSKPÄLS.... ELLER VARMARE KLÄDER I LAGER PÅ LAGER....JAG ÄR STARKT EMOT DETTA!!!!!
Duffy Duck

#63

2013-01-16 16:02

Måste få ett slut på att en miniritet av befolkningen skall bestämma vilka vilda djur som ska få finnas i Sveriges fauna. Vi kan inte utrota allt som är ett hot mot oss människor, vi har olika hot beroende på var vi bor, vi vill skydda våra döttrar från våldtäkt, våra söner mot misshandel osv vi kan inte utrota dem som gör det, därför ska inte landsbygdsbefolkningen få utrota rovdjuren för att deras tamdjur är hotade!!!

Gäst

#64

2013-01-25 19:45

Lojakten är inget annat en en totalt onödig slakt!! Varför kan vi inte vårda vårt otroliga naturarv?? Finns inget att frukta från denna kisse , om man inte är jägare & är rädd att det ska bli mindre tilldelning på småvilt vid nästa jakt, tycker inte det håller som orsak till mord !!

Gäst

#65 Re:

2013-01-25 19:48

#60: Felix -

Ja men inte äter ni väl lodjur??

Duffy Duck

#66

2013-01-31 21:13

Dags för NVV Naturvårdsverket att byta namn så det passar deras syften och förehavanden bättre, nämligen AUV ArtUtrotningsVerket

Gäst

#67

2013-02-21 19:23

Apropå jakt på vilda djur fick detta mejl idag: - Längsta Titeln på New Amerikas bok om Sverige: ” Miserabelt värdelösa Sverige utan själ eller är det också så att Sverige sålde sin själ åt jäveln för länge sedan! Landet utan själ! handlar om den fasansfulla djurmisshandeln i ett land utan själ! Det är det som man kan läsa i titelns presentation. Boken är skriven av Nadaismens författarna. Det skrivs mycket om Sverige utomlands numera. Hemska Sverige. Ansvariga Politiker måste så småningom bli dömda och sitta sitt straff i måga år i landets fängelser.

Gäst

#68

2013-02-27 20:36

Det är däggdjuret/rovdjuret människan som är orsaken till alla problem och allt lidande på Jorden. Låt det medlevande vara i fred.

Gäst

#69

2013-02-27 21:35

Må vi kunna förändra däggdjuret/rovdjuret människans mentalitet och tänkande vilket är orsaken till allt lidande på Jorden. Se facebookgruppen: VI SOLENS BARN - FÖR EN VÄRLD UTAN GRÄNSER OCH RELIGIONER.

Gäst

#70

2013-02-27 21:54

99.9% av Sveriges befolkning har aldrig ens sett ett lodjur i det vilda! VARFÖR SKA DE DÖDAS???????????? STOPPA DETTA VANSINNE NU!

Gäst

#71

2013-11-06 14:18

låt djur leva. i ett liv utan djurplågeri

Gäst

#72

2014-01-16 17:07

Jag vet inte riktigt var Jag ska börja med att SPY galla över allt som har med jakt att göra, men... Jag kan väl börja med att säga vad det hela går ut på. Det handlar bl.a. om att dessa jägare (Jävla djurmördare) ursäkta ordvalet, men detta ämne gör Mig millt sagt förbannad, vill ha sitt älgkött ifred, att tamboskapsägare vill slippa att kosta på att sätta upp bättre stängsel runt sina häng, att människor som bor här i sk. glesbyggden går och inbillar sig att dom ska bli atakerade av t.ex. varg, lo och björn. Vilka är det då som påstår det och sprider sådana rykten... !? Jo, jägarpacket naturligtvis. Jag må vara 08 från grunden, men Jag har bott här uppe "i skogen" snart 14 år, varit ute i ödemarkerna runt om där Jag bor och försökt, med hjälp med kikare, försökt att se eller höra, eller hitta spår efter något annat än älg, rådjur, hare etc., men icke. Det närmaste Jag kommit ett vilt djur, i detta fall faktiskt ett lodjur, var för ca 12år sedan, några mil från Svartnäs i Dalarna, från ca 100 meter framför bilen korsar ett lodjur vägen Jag kom körande på. Jag hann se halva, innan det fösvann in i skogen. Jag stannade, stängde av motorn, klev ur bilen, gick till den sida av vägen där Jag tyckte Mig se att lo´n försvunnit i vegetationen, men icke, inte så mycket som ett knäpp, inte skymmt av något lodjur.
Ja, Jag skulle nog kunna skriva löpmetrar vad Jag anser om denna jakt, jägare och deras hundar, och dessa vilseledda och rädda människor, som lyssnar med stora öron, på jägarpacket, kungen inräknad.
Nej, det handlar om att fylla frysen med så mycket kött som möjligt, och att komma hemifrån , träffa likasinnade som man kan "festa med".Sedan måste det vara något annat som driver en människa att jaga, vilket i detta fall är, dödandet av något levande.HELT JÄVLA SJUKT. Vi här i Sverige, behöver inte jaga för att överleva och få mat för dagen.
Och så en sak till, till dom som tycker att Jag förmodligen är av kategorin, "VEGAN", men det är Jag inte. Jag känner Mig faktiskt "kluven" där, men det tillhör inte denna "avdelning" i debatten så att säga.
Behöver Jag tillägga, att Jag värnar om djurens fortsatta existens i det fria.

Hälsn. Anders Wisén , LINGHED, Dalarna.

Gäst

#73

2014-02-26 22:43

Jag tycker man ska sluta att jaga lodjur. Snart har vi inga vilda i vår natur.

Gäst

#74

2016-06-01 13:46

Top predators play a key role in maintaining any ecosystem. The lynx, apart from being a very beautiful creature, contributes to keeping a healthy balance between smaller mammals and producers.
rolf westerberg

#75 Re:

2017-12-13 17:47

#2: -