Utan assistans stannar livet!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Utan assistans stannar livet!.


Gäst

#76

2013-03-22 21:17

Självklart ska de som behöver hjälp ha det! Ta inte bort det enda som får dessa människor att kunna komma ut...

Gäst

#77

2013-04-02 13:11

Har man behov av assistans så ska man få den hjälpen man behöver! Det finns ingen som väljer att vara beroende av andra för att klara sig, men om sjukdom eller skada gör att man behöver hjälp för att komma upp och ut så ska man också få tillgång till den hjälpen. Alla har rätt till att komma ut när de vill och känna sig trygga trots sjukdom eller handikapp och där kan assistans spela en otroligt viktig roll!

Gäst

#78 Re:

2013-04-06 00:36

#7: -

Det ska väl vara en självklarhet att vi alla är lika värda?


Gäst

#79

2013-04-08 21:23

Behovet märks först när du inte har armar och ben som fungerar det är då du inser vilken nytta du har av en kropp som fungerar ASSISTANS ett måste för oss med funktionshinder

Gäst

#80

2013-04-14 21:45

Det är hemskt och avskyvärt att beröva någon som är i behov av assistans för att kunna ha ett drägligt liv just assistans hjälpen, skäms på er politiker... Undrar verkligen hur ni tänker och jag hoppas att ni en dag hamnar i en sådan sits där ni själva blir berövad den hjälp som ni om möjligt kommer vara i behov av i framtiden... Vet hut!

Gäst

#81

2013-04-15 01:56

För ett Sverige för alla.

Gäst

#82

2013-04-15 08:03

Det borde vara en självklarhet att personer som är i behov av assistans ska få det. Besluten får inte fattas godtyckligt av handläggare. Det ska inte bero på var man bor eller vilken handläggare man vår. Det ska vara behovet som styr, inte handläggarna.// Iréne

Gäst

#83

2013-04-15 10:02

Det har gått röta i folkhemmets syllstockar, husbockar i väggarna och nyliberalt mögel häckar i möblerna. Över dem som är beroende av folkhemmets skydd och trygghet rasar taket in. Var det detta landets röstberättigade ville få i utbyte för att de med jobb skulle få några hundringar lägre skatt?

Gäst

#84

2013-04-15 14:01

Viktigt att alla som behöver hjälp har rätt till den.
Alla är värda möjligheten att leva ett värdigt liv och
Förvekliga sina drömmar utifrån var och ens förutsättningar.

Gäst

#85

2013-04-15 14:45

Om bara beslutsfattarna insåg vilken betydelse personlig assistans har för oss som är i behov av densamma, och för de människor som har förmånen av att göra ett av de viktigaste jobben man kan utföra.

Gäst

#86

2013-04-15 15:10

Mkt angeläget - BRA initiativ!

Gäst

#87

2013-04-15 16:50

Så lätt är det tydligen att genomföra besparingar för människor som drabbas hårt, både i livskvalitet och ekonomiskt.

Gäst

#88

2013-04-16 08:49

Viktigt för alla!
Demokraten

#89 Re:

2013-04-21 13:14

#53: -

Persomligen brukar jag som pigg pensionär försöka gå ut med de som behöver "en liten skjuts".

Tyvärr har vår "käre landsfader" valt att lägga sjukvårdspengar på illegala (krimminella) individer som får allt fritt.

Den som följer lagen blir utan, om du behöver assistans så måste du vända dig till en "nyinflyttad entrepenör" som har en "broscha" som är läkare och utfördar intyg till den med rätt valör på betalningen. Du skall inte heller söka för under tjugo timmar, det blir automatiskt avslag av de "inflyttade utredarna".

Du skall söka för 24/7-365 dagar, med semestervikarier och specialbil. Doktor Ali Mohammads stämpel ger en god skjuts framåt. Helst två, då ser "utredarna" att du betalt för dig till deras landsmän. Mycket viktigt.

Såg för en vecka sen en med tydliga svenska problem som ville dra in rullstolen för en vän till mig. Han hade ringt mig i panik

att det var en från försäkringskassan där och skulle hämta rullstolen. När jag frågade varför och vem som skulle få den istället så kröp det fram att den skulle levereras till ett "baaaaaarn-boende" där en behövde en stol så hans två bröder kunde rulla honom.

Då ringde jag polisen och det kom två stycken, en vit svensk och en "mörk" kollega.

De sade att FKs representant hade rätt att omdisponera av FKs tilldelad matriel.

Bra, sade jag, får jag se FKs kvitto. Den från FK "skickade" nysvensken blev riktigt arg, särskilt när jag ringde till "beslutsfattaren" som förnekade att de skulle ta rullstolen. Han visste inget, sa han.

Då bad jag polismännen att ta upp en anmälan mot "FK-representanten" och till anmälan fogade jag mitt kvitto på min personligt inköpta rullstolen som altså tillhörde mig! Poliserna garvade och var tvungen att handboja den mycket ilskna FK-representanten.

Så lita INTE på "Försäkringskasse-personal".

Tyvärr måste en lagändring till för att få rätt personal som "assistans", inte heltid för familjemedlemmar.

Bra tänkt men fel utnyttjat. Jag gråter tillsammans med de svenskar som arbetat och betalt skatt men inte får "assistans" medan "nysvenskar" får miljoner, UTAN ATT VARA I BEHOV! Det är skamligt! Fast vi är ju nere i fjärdedelsägg nu?

Tacka (sparka) Reinfeldt i nästa val. Andra partier har Vård och Omsorg på sitt program, SD t.ex.

 


Gäst

#90

2013-04-27 09:22

Detta är grundtanken i vårat socialförsäkringssystem att ge alla oavsett funktionshinder eller sjukdom möjlighet att få leva ett så normalt liv som möjligt.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-04-27 20:36



Gäst

#92

2013-04-27 23:36

Utan assistans inget liv för min son!!!!

Gäst

#93

2013-05-06 12:17

Viktig fråga!

Gäst

#94

2013-05-13 08:00

Behöver man assistans skall det vara en SJÄLVKLARHET!!

Gäst

#95

2013-05-22 15:23

Instämmer till fullo. Magnus lönn
Karl-Olov Nordin
Falun

#96

2013-06-09 23:39

Ja jag tycker att man skall skriva under denna Uppmaning
Karl-Olov Nordin
Falun

#97 Ja det tycker jag med nu då

2013-06-09 23:49

#7: -

Ja detta tycker jag med nu då

Karl-Olov Nordin
Falun

#98 Ja det tycker jag med nu då

2013-06-09 23:49

Ja det tycker jag med nu då

Gäst

#99

2013-06-10 06:18

Stötta personer i behov av assistans att få behålla självbestämmande och livskvalitet. Främja olikhet och mångfald.
Lisa

#100 Re: Re:

2013-07-09 18:19

Försäkringskassan har aldrig förskrivit några hjälpmedel, det du skriver är ren och skär rasism och hör inte hemma bland oss som värna de svaga i samhället, ta ditt skitsnack nån annanstans tack!