Upphäv utförsäljningen av Karlshamns kommuns fastigheter på Tärnö!

Upphäv utförsäljningen av Karlshamns kommuns fastigheter på Tärnö! / Uppdateringar / Kejsarens nya kläder, tystnadskultur / Kommentarer

Gäst

2023-09-11 08:07

Nu är det så att politiker ofta byts ut och de är dessutom inte detaljinsatta. Vore bra om ovanstående diskussion om EU-bidrag verkligen kan substantieras och inte bara är illvilligt rykte (som jag själv hört i många, många år). Ska inte detta EU bidrag i så fall betalas tillbaks? Länsstyrelsen har väl koll? Noterbart, när man diskuterar vad Destination Tärnö gjort och inte gjort, är att kommunen utlovat försäljning av egendom som de delvis inte med säkerhet äger/har kontroll över. Detta har antagligen satt käppar i hjulet. Det för mig mest störande är 1. Anbudet lades ut vintertid (när folk inte på ett vettigt sätt kan se vad som lades ut) 2. Anbudstiden var väldigt kort 3. Kommunen har i princip skänkt bort en stor del av Tärnö. Köpeskillingen är löjligt låg. 4. Vissa intressenter måste varit tipsade i god tid före det att anbudet lades ut. Det ser man ju på de inlämnade anbudens utformning. 5. Kommunen tycks helt ha struntat i Karlenbergs verksamhet som betytt väldigt mycket för väldigt många. 6. BLT har på ett märkligt sätt favoriserat ett enskilt anbud. 7. Givet allt detta så har Malin & Co gjort ett imponerande jobb. Men som sagt kommunen har trampat helt fel från första början. Varför, varför, varför.....? Jag kan ha missuppfattat mycket men tillräckligt finns för att kommunen borde ta ett rejält spadtag i det hela. Kanske Destination Tärnö då fortsätter men med en moralisk/etisk/transparent bakgrund från kommunens sida som kan accepteras av flera. Slutsats: skriv på!

Gäst

2023-09-13 18:50

Jag stöttar detta till fullo. Delar till alla jag känner. Och förklara varför protesten pågår.

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...