Krav på slopat avtal om dygnsvila för vårdpersonal

Krav på slopat avtal om dygnsvila för vårdpersonal / Uppdateringar / uppdatering namnunderskrift för slopad dygnsvila / Kommentarer


Gäst

#1

2023-08-24 11:43

Fantastiskt bra skrivet. Tack❤️

Gäst

#2

2023-08-24 13:01

Mycket bra skrivet!👍🏼👌 Tack för att du engagerar dig!!

Gäst

#3

2023-08-24 13:05

Mycket bra sammanfattning! Vi som arbetar jour, och endast har arbetstid för halva natten, drabbas hårt av införandet av 11 timmars dygnsvila! Tack för ditt engagemang!

Gäst

#4

2023-08-24 15:03

Bra skrivet🙏 Håller fullständigt med dej

Gäst

#5

2023-08-24 16:40

Personligen anser jag att förändringen med införandet av 11 timmars dygnsvila försämrar på alla plan. Som du redan tagit upp så försämras tiden att umgås med sin familj samt att kunna pussla i sitt privatliv med att kunna göra byten etc. vid behov. Dessutom är det ett stort slag mot patientsäkerheten då INGEN som jobbat kvällen innan kan följa upp informationen dagen efter och riskerar att massor med information går förlorad/missas. Redan idag har vi svårt att hinna med och dokumentera på patienterna och när det skulle behövas som mest så kommer vi ha ännu mindre tid att göra bra journalföringar. Majoriteten av de som jobbar på min avdelning samt grannavdelning anser att det nya schema som kommer är en klar försämring av redan tuffa arbetsförhållanden som vi har. Många funderar på att sluta och söka andra former av arbete. För mig personligen är återhämtning den tiden jag kan umgås med min familj och friheten att kunna göra byten vid behov beroende på hur mitt privatliv ser ut för stunden. ALLT detta kommer vara omöjligt efter 1 oktober. Tack EU för att ni helt ovetande bestämmer om MIN personliga återhämtning och vad som är bäst för mig. Jobbat i 31 år inom samma bransch men risken är stor att detta blir mitt sista arbetsår tack vare den nya lagen om dygnsvila…/ Rikard skötare inom psykiatrin.

Gäst

#6

2023-08-24 18:24

Så bra skrivet 👍🏻💕

Anonymous

#7

2023-08-29 21:47

vårdpersonal vill ha tid med sin familj ej bara jobbet. Det är inte så lätt om man ska jobba t,ex 08.00-20.00 och sedan sova och ha 11 timmars vila. Skillnad om du t,ex börjar kl 09.00t,ex och slutar 09.00 dagen efter då du är helt fri hela dagen efter 09.00 o kan sova o ha tid med din familj o vila på dagen mm. Eftersom alla sover på natten o ej på dagen. Så hade jag kunnat jobba o tänka om jag hade jobbat inom de branscherna

Gäst

#8

2023-09-12 09:15

Amazing 👏



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...