Malmö mot illegala vapen och den organiserade brottslighet
Kontakta namninsamlingens skapare
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar
#18: arrangörerna - Re: Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar
Så här står det i inbjudan till manifestationen: "Nu får det fan räcka! Partipolitisk obunden manifestation mot illegala vapen och den organiserade brottsligheten." (min understrykning).
Men nu ändrar ni på syftet. Från manifestation mot illegala vapen och den organiserade brottsligheten till "krav på den nationella arenan".
Jag tyckte att det var ett lysande och djärvt initiativ att genom en folklig manifestation visa Malmös undre värld vilken avsky det finns mot deras verksamhet. Men nu vänder ni fokus och ansvar från de kriminella och siktar, precis som alla andra, in er på den politiska arenan.
Malmö har genom de sista 25 åren, utväcklat sig till en väldigt fin stad. Jag har bott utomlands i många år men kommer från Malmö. Har följt med och sett hur staden har utväcklats. Alltid rekommenderat ett besök till andra. Men sista tidens utväckling bekymrar mig mycket. När utrykningspersonal inte vågar köra in i vissa områden ( med risk för att bli angripna), är det något som är helt galet. Människor som skjuter på öppen gata i dagsljus, har ju passerat en del mentala spärrar. Detta eckalerar hela tiden. Det här måste myndigheterna vända och få resurser till. Det kräver troligtvis stor insats från flera håll.
Re:
Varför så mycket politisering o misstänksamhet???? Kan vi inte enas kring en så enkel sak "vi vill inte ha det så här med våld, skjutningar o kriminalitet i mö/ o för den del inte någonannanstans heller" men nu är det vi i Mö som är verkligen drabbade.... Detta kan inte vara bara kommunens ansvar...Mö ligger strategiskt nära "kontinenten" så bara det ökar risken för kriminella handlingar o detta måste vi få hjälp med på riksnivå. Om det skulle gagna Reepalu har vi väl i dagsläge inte råd att tänka på (bättre honom än kriminalitet i Mö...om det är så enkelt????? )
Bort med kriminaliteten, gängbildningar och vapen.
Respekt?
Glad jag inte bosatte mig i Malmö
Tyvärr ...
Men varför inte i första hand rikta uppropet mot politikerna i Malmö?
Re: Kommunens ansvar
#3: Rickard Wendel - Kommunens ansvar
polisen är statlig...
| This discussion has been closed. |