Rädda "Kallebåten" i Karösund!

Rädda "Kallebåten" i Karösund! / Uppdateringar / Rädda Kallebåten / Kommentarer


Gäst

#1

2022-04-25 14:39

Stort tack för Ert fantastiska engagemang i frågan! Marie Olsson, Sommarboende på Karön i generationer sedan 1903.

Gäst

#2

2022-04-25 14:47

Bra kämpat, vi håller tummarna. Vi fick vår vackra Ronneby-Å mer eller mindre obrukbar p.g.a. alla broarna men ingenting är omöjligt. Den går att återställa. Kalle-båten får inte gå samma väg Ingemar

Gäst

#3

2022-04-25 19:39

Stort tack för erat engagemang!!🙏Varma hälsningar från Tina Svenlert, fd Ronnebybo och med sommarstuga i Millegarne sen 20 år

Gäst

#4

2022-04-26 16:01

Hjärtligt tack för ert engagemang och initiativ i denna så viktiga fråga!!Jag har åkt över till Karön sedan jag var 1 år nu är jag 66 år och det är samma underbara upplevelse och tradition varje sommar.Ingen tidtabell behövs så fritt och smidigt.Ni politiker måste lyssna på folkets behov och önskningar om ni ska få förtroendet att styra vår kommun. Kerstin Pettersson

Gäst

#5

2022-05-19 17:18

Hej! Kallebåten är viktig. Ligger vid sin vanliga plats. Ni borde också kolla in hur det nu ser ut i Ronnebyfjärden. 90 stora orange flöten markerar musselnät som ska generera hönsfoder! Den underbara utsikten som öppnar sig vid hällarna efter familjen Laurins villa har sabbats med dessa bollar. Den utsikten har många besökare kunnat njuta av sedan slutet av 1800-talet. Mycket har gått under radarn...



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...