Fyrverkeriuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Fyrverkeriuppror.


Gäst

#451

2012-01-01 12:28

Med tanke på alla stackars djur, Fixa ett ställe där det kan ske under kontrollerade former.

Gäst

#452

2012-01-01 12:41

Varför är Sverige så tafatta med att införa en lag som förbjuder fyrverkerier och smällare? Många av våra grannländer har redan förbud. Det är många djur som blir så stressade så de dör av alla smällare, och speciellt vid 12 då det verkar som om kriget har brutit ut. Det är många människor som alltid blir skadade och vissa dör. Vill Sverige inte ha 0 statistik på det? Förbjud skiten omedelbart. Varför ska det betalas en massa utreedningar att komma fram till sunt förnuft. Vi vet alla att detta även påverkar miljön negativt. Och pengarna som regeringen håller med är våra skattepengar, folkets pengar. Ni är också de som ska styra Sverige men lyssna på folket, för ni är folkets långa arm. Då kanske det är dags att lyssna på oss att vi vill förbjuda fyrverkerierna. Mer än halva Sveriges befolkning har djur, och vi vill ha ett förbud. Varför kör ni då över oss? När kommer det att ske en förändring?

Gäst

#453

2012-01-01 12:51

Ja jag måste nu dock erkänna att jag vill stoppa även Fyrverkirer jag med nu då. Mvh: Karl-Olov "THE REAL DEAL" och " DEN BOMBÄKTA " Nordin i Falun i Dalarna

Gäst

#454

2012-01-01 13:28


Så onödigt! Miljöutsläpp som är så negativt och för
djur och människor som är rädda för raketer och
smällare.
Många olyckor inträffar.
Varför måste det finnas, ser inget nödvändigt eller
positivt i det hela!!

Gäst

#455

2012-01-01 13:33

Det är vackert att se, men det är inte värt pengar eller roligt att skjuta för min del. Jag klarar mig lika bra utan massa raketer på nyår som lyser upp himlen. För jag tänker på dessa små djur som sitter och skakar av rädsla. Som proppas i lugnade medel för att klara av dagen. Nä, då kan det faktiskt vara.

Gäst

#456

2012-01-01 13:34

Jag har en dotter som är 4 år som är jätte rädd för dessa smällare och raketer.Hon vågar inte gå ut och har varit hemma ( inomhus ) med min dotter några dagar innan julafton och får fortfarande sitta hemma med henne. Jag är ensamstående och får ringa efter barnvakt då när jag skall göra mina ärenden, ex handla,mm. Då får jag passa på att handla för flera dagar framåt som man inte varje dag får ringa om någon vill sitta hos min dotter. Min dotter är riktigt rädd. Då i början som det började med att smälla smällare och vi var ute och någon sköt smällare då skrek hon jättehögt och sa till mig: Kom mamma vi springer för dom skjuter samt hon skaka så rädd hon var. En gång var vi inne och handlade i en videobutik och någon smällde en smällare i närheten hon vägrade gå ut ur videoaffären så rädd hon var och jag fick efter 30 minuter ringa efter hennes pappa som kom och då kände hon sig mer trygg och vi kunde gå hem.Tar en minut att gå hem.Jag satte mig ner och pratade med henne och försökte övertala min dotter om att det inte är farligt ,mm och det hjälpte inte.
Jag tycker att många skjuter har inte förstånd att få skjuta för det skjuts in i butiker,mm där vem som helst kan bli skadad samt vad som helst kan inträffa.
Nej, det har gått överstyr med skjutandet och BÖR AVSKAFFA SKJUTANDET AV SMÄLLARE OCH RAKETER PÅ ALLMÄNNA PLATS OCH SKULLE SKJUTAS UPP AV PROFESSIONELLA PERSONER PÅ SPECIELLA PLATSER, SOM EX VID MALMÖ FESTIVALEN SOM SKÖTS PÅ RÄTT SÄTT VID AVSLUTNING MED RAKETER.

Jag kan inte göra något trevligt utomhus med min dotter pga hennes rädsla för raketer och smällare, då hennes hennes tillbaka blick på hennes barndom när hon blir vuxen blir ju att vi fick sitta inomhus pga rädsla och inte fick uppleva något trevligt som gå på julmarknader,mm.Det är inte så det ska vara och någon gång får det ha ett slut på skjutandet på allmän plats som både gamla,barn och djur kan få vara med och vara glada och vistas utomhus.

Dags att tänka om och följ det nya året 2012 med nya regler och lagar om fyrverkerier och smällare.


MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR

JANET. NILSSON

Gäst

#457

2012-01-01 13:35

det är klart att man skriver på då jag har och har haft hundar som verkligen lider av dessa förb...de raketer och smällare

Gäst

#458

2012-01-01 13:51

Vi måste få ett slut på detta elände,där både människor och djur kommer till skada varje nyår!

Gäst

#459

2012-01-01 13:58

Det är nu dags att detta vansinne stoppas en gång för alla. Använd pengarna till något vettigt istället ex skicka upp luftballonger i papper i massor istället!

Gäst

#460

2012-01-01 14:11

Nu får det vara slut med att vi djurägare ska måste sitta i skogen med våra rädda hundar,och alla vilda djur i skogen måste ju vara skräckslagna.Nej kan vi få en lugn och fridfull Nyårsafton och Sista april.Skärp lagen så att folk förstår.Dom vuxna skyller på att det är barnen som vill ha Raketer och smällare.Men om vi ska rentvå oss så måste det väl vara vi vuxna som rår för det.För visste inte barn om dessa så då skulle dom inte vilja ha dom heller.

Gäst

#461

2012-01-01 14:12

Sluta förorena vår vackra stad!!

Gäst

#462

2012-01-01 14:15

Bort med dom.Skicka upp ballonger i stället dom lever längre och är finare.

Gäst

#463

2012-01-01 14:16

Kan bara hålla med, bort med fyrverkerierna och smällarna!
Alldeles för många djur lider vid Nyår och dessutom är det miljöförstöring med diverse gifter som sprids ut i naturen.
Tänk även på alla som blir skadade varje år pga olyckor.
Det är några få som tjänar pengar på fyrverkerierna, de kan säkert hitta någon annan inkomstkälla.

Gäst

#464

2012-01-01 14:33

Jag har två hundar varav den ena blir vettskrämd av smällare. Detta pga en förälder som lät sina barn kasta smällare precis utanför mitt fönster och även utanför porten. Varje år får jag resa bort under nyårs för att hon ska kunna må lite bättre. Tyvärr begränsar smällandet sig inte till bara någon timme under nyårsafton...

Gäst

#465

2012-01-01 16:04

självklart måste vi vara räddaom våra djur!!!!

Gäst

#466 Re: Man kan inte förbjuda allt man inte gillar.

2012-01-01 16:08


Gäst

#467

2012-01-01 16:08

Jag längtar till den dag när mänskligheten tar sitt förnuft om vi har något förnuft till fånga och slutar med dessa egoistiska förnöjelser.Vi begriper inte vad det blir för konsekvenser för dels vår miljö och alla vilda och tama djur. Sluta NU att skjuta iväg bomber, raketer bara för att det blir ett nytt år.

Gäst

#468

2012-01-01 16:14

Inga raketer tack

Gäst

#469

2012-01-01 17:29

igår var det som vi levde i en krigszon - det hade väl varit ok om det smällt "bara" vid övergången till nytt år MEN det smällde och sprakade hela em/kvällen för att sen explodera runt midnatt och ca 1,5 tim framåt - även på fm på nyårsdagen

Gäst

#470

2012-01-01 17:49

För mig är det självklart att skriva på!

Gäst

#471

2012-01-01 18:08

Inte en dag för tidigt att detta "helvete" försvinner för både djur och människor.

Gäst

#472

2012-01-01 18:48

Hoppas det hjälper!!

Gäst

#473

2012-01-01 18:54

jag värnar om alla djur husdjur som vilda, tänker även på miljön

Gäst

#474

2012-01-01 19:41

Hoppas att smällare och fyrverkerier förbjuds snarast möjligt då djur å människor far väldigt illa, har själv en hund som är så rädd att hon får frossa och dreglar.

Gäst

#475

2012-01-01 20:44

dags dato och tid så skjuts det raketer för fullt .folk skiter i barn ungdommar och även till viss del vuxna därför behövs det regleras HÅRT i lag och strafefterföljer för företelser före och efter kl tolv.tips.kolla hur de gör i finland!!