Rädda lerums psykiatriska öppenvårdsmottagning!

Rädda lerums psykiatriska öppenvårdsmottagning! / Uppdateringar / Din upplevelse? / Kommentarer


Gäst

#1

2021-10-17 16:30

När nu Lerum stängts hoppas jag verkligen att Alingsås kan behandla BDD.

Gäst

#2

2021-10-18 06:28

Jag har ingen anhörig i nuläget(blev överflyttad till vårdcentral) men känner för alla som har svårt för att ta sig till en mottagning i en annan kommun. Ångesten som ökar - "har jag råd att åka", "klarar jag av tågresan idag", "vilket tåg måste jag ta för att hinna", "hur tar jag mig från stationen till mottagningen", "missade tåget - hur gör jag nu". Frågor som är av den "enkla sortens frågor" men som kan skapa stor ångest. Anhörigs tankar kan se ut så här "kommer min anhörig dit idag" "kommer min anhörig hem själv eller måste jag åka och hämta" "risk för min anhörig att vistas på perrong pga självmordstankar - vågar jag låta min anhörig åka själv". Har mött de här frågorna från min anhörig, från vänner som tycker det har varit ångestfylld vid resor till och från psyk i Borås samt haft frågorna själv. Det här är ända "bara" de tankar vi kunnat prata om. Hur mycket som finns inombords går aldrig att säga. Jag hoppas att sammanslagningen dessutom inte gör att det blir längre väntetider till besök. Desto fortare det går att få hjälp desto fortare kan man må bättre. Du får gärna ta mina tankar vidare. Finns mycket mer inom mig som jag skulle vilja förändra inom psykiatrin...



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...