Sverige måste få tillbaka en TRYGG SJUKFÖRSÄKRING

Sverige måste få tillbaka en TRYGG SJUKFÖRSÄKRING / Uppdateringar / AKTION: #sickasFK 28 - mejla till AGENDA / Kommentarer


Gäst

#1

2021-05-25 10:38

Blev drabbad efter en trafikolycka blev tvungen akassa därefter ålderspension vid 64 år tappade 15 00 kr månaden resten av mitt liv. Har fortfarande problem. Ulf Strömberg

Gäst

#2

2021-05-25 11:00

Har genom åren fått försämrad hälsa,mest infektionssjukdomar och på senare år en lungsjukdom. Benskörhet, olika allergier,matallergier osv gör mitt liv till en kamp att leva med. FK avslår och avslår,de anser att jag är mer frisk än vad samtliga läkare,överläkare anser..

Gäst

#3

2021-05-25 14:54

Teppo pajunen

Gäst

#4

2021-05-27 07:33

Sjukförsäkringen har flertalet vattentäta skot för att man inte ska kunna beviljas ersättning som man har rätt utifrån nedsatt elller helt nedsatt arbetsförmåga. Nu letas avslagsmöjligheter i stället för förmåga vilket leder till personlig katastrof både hälsomässigt och till slut ekonomisk konkurs. Rehabkdejan ihop med läkarnas bosttagna rätt att bedöma arbetsförmåga, regleringsbrev som gör det möjligt att runda och tolka lagen som man önskar. FKs egna metoder som har brister då det inte finns ett tydligt sätt att utreda alla ärenden utan att handläggaren själv väljer vad som ska med som underlag eller. Allt material ska kritisktk granska även då Försäkringsmedicinska utredningar som FK idag säger sig inte få granska. Tydlighet i hur länge och vilka intyg och utredningar som ska få gälla så att inte olika Hl gör olika bedömningar. Lista på vad som menas med exempelvis paus= lika för vård, FK och AF. Främst ska vård och Af bedöma arbetsförmåga då det är de som kan hälsan och dess nedsättningar och AF som kan både arbetsmarknaden samt besitter personal som Fysio, arbets, syn, hörsel samt psykoterapeuter kopplade durekt till utredningar samt arbetsplatsen.

Gäst

#5

2021-05-29 10:46

Självklart att vi ska ha en väl fungerande sjukförsäkring!!