Rädda hägg- syren och valnötsträd i Gröndal

Rädda hägg- syren och valnötsträd i Gröndal / Uppdateringar / Rädda hägg och syren på Lövholmsvägen - en uppdatering / Kommentarer


Gäst

#1

2021-01-26 21:11

Tack för info. För principens skull!!! 😤 Ja jag tänker höra av mig, fast till ingen nytta då! Men funderar på Daniel Helldén för att säga vad jag tycker om miljöpartiet Sthlm. Erinran kan väl inte ha någon verkan? Hälsar Christina med tack för vad du har lagt ner på detta!

Gäst

#2

2021-01-26 21:14

Håller med Birgitta Fransson.

Gäst

#3

2021-01-26 21:16

Tack för info. För principens skull!!! 😤 Ja jag tänker höra av mig, fast till ingen nytta då! Men funderar på Daniel Helldén för att säga vad jag tycker om miljöpartiet Sthlm. Erinran kan väl inte ha någon verkan? Hälsar Christina med tack för vad du har lagt ner på detta!

Gäst

#4

2021-01-27 08:19

Birgitta Fransson !, tack för att du kämpar. Jag ska försöka skriva ihop någonting som påpekar att detta är ett fel steg i beslut för att bevara biologisk mångfald i staden , vilket jag kommer att börja jobba med som trädgårdsmästare i vår. Det är sorgligt, bedrövligt och fruktansvärt okunnigt beslut.

Gäst

#5

2021-01-27 16:48

Det är helt osannolikt! Jag låg själv och mätte trottoaren/cykelvägen och jämförde med andra trottoarer/cykelvägar i Gröndal. Den här var bredast. Det skrev jag när jag överklagade. Helt osannolikt att förstöra en fantastiskt fin miljö som är unik för att bredda 0,5 m!!! Finns det inte viktigare saker att använda våra skattepengar till? Medborgarinflytande verkar inte heller stå högt i kurs. Dessa pengarna kan väl satsas på äldreomsorgen i stället. Åsa Blomqvist

Gäst

#6

2021-02-01 23:41

Det mest absurda är att en planerad skövling sker på den bredaste sträckan i hela Gröndal, den som allra minst är i behov av breddning och att ingenting görs åt den farligt smala och felplacerade cykelbanan genom Gröndals centrum. Priset för några decimeter bredare bana just där den behövs som minst och där priset blir som högst i förlorade natur - och kulturvärden skulle bli ohyggligt högt, inte minst i ökat politikerförakt!

Gäst

#7

2021-02-02 08:21

Otroligt byråkratiskt och feltänkt. Kan staden/stadsdelen ta på sig att nyplantera en hägg och staket så blir det en kompromiss

Gäst

#8

2021-02-15 14:35

Bredda cykelbanan med 0,5 m till priset av alla fällda träd och buskar tyder på att MP är ute och cyklar fullständigt (ursäkta vitsen). Micke G



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...