Rädda hundkapplöpningen i Landskrona

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda hundkapplöpningen i Landskrona.


Gäst

#1

2016-11-08 18:57

En sport, en hobby, en verksamhet du kan medverka i från unga år tills du är riktigt gammal och som håller dig frisk och alert! En av landets finaste anläggningar vilken vi är villiga att dela med andra intressenter med djurverksamhet på agendan. Tragedi är ordet.

Gäst

#2

2016-11-08 19:04

Jag tycker att hundkappbanan ska vara kvar

Gäst

#3

2016-11-08 19:05

Lessen
När tjänstemän gör som dom vill.
Rädda banan

Gäst

#4

2016-11-08 19:05

Det enkla svaret är att jag vill unna mig nöjet att besöka Landskrona och dess tävlingsbana för hundar och än en gång visa att det norrländska stålet biter bäst. Det vore tråkigt om kortsynta politiker och samhällsplanerare inte begrep bättre än att klampa in som tjurar i en porslinsbutik.

Gäst

#5

2016-11-08 19:16

För att förhoppningsvis påverka de makthavare som på ett fullständigt maktfullkomligt sätt begått övergrepp mot en ideell förening med snart 50 års historia inom kommunen.

Gäst

#6

2016-11-08 19:18

Är själv aktiv "hundkappare" och hoppas att denna härliga familjesport kommer växa i Sverige på sikt ! En nedlägging av Landskrona-banan skulle ge motsatt effekt!!

Gäst

#7

2016-11-08 19:18

Kom igen och hjälp oss rädda vår bana, vi engagerar gammal som ung, vinthundsägare och andra hundägare som kommer till banan och dess olika hundaktiviteter. Vi sätter Landskrona på kartan och drar många besökare och turister till stafen varje år. Man kan alltid bli bättre, och jag är säker på att föreningen är öppen för ännu fler samarbeten än de som redan finns. Men ta inte banan, vi kan aldrig bygga upp en liknande anläggning igen!!
Bella

#8 Rädda Banan!

2016-11-08 19:19

Vill förtydliga att det inte enbart är hundkappare och vinthundar som förlorar en bana att nyttja. Hundkappbanor är alltid öppna för andra hundraser än just vinthundar som får komma och träna efter maskin. Då många hundar är jaktintresserade är detta en vädligt bra träningsform och att låta hunden få utlopp av sina NATURLIGA behov!  (Y) 


Gäst

#9

2016-11-08 19:22

Ett viktigt beslut ska tagas, låt Landskrona hundkapplöpningbana få vara kvar
Anders

#10

2016-11-08 19:30

Det är så korkat av politikerna att ens inte vilja ha en debatt med berörda. Vad jag förstår ska några meter av området tas. Resten skulle bli hästhagar. Verkar som någon politiker har barn som rider? Svågerpolitik som vanligt. Banan ligger reda inklämd mellan hästar och fotbollsplaner. OM nu politikerna ska riva, så går de ju betala en flytt helt enkelt till en stad som uppskattar mångfald inom idrott. En rivning och flytt går väl på en ca 5 miljoner, så det är inget en liten klubb kan skaka fram. Dags för lata arkitekter att klura ut hur man ska få fram vägen utan att förstöra för andra.  Finns ju en reklamfilm från NCC, där det sitter och klurar på hur en ska hämta sitt barn i tid trots ombyggnad av väg. Kanske dags att byta företag? https://youtu.be/yI-OCv3m1F0


Gäst

#11

2016-11-08 19:30

I love greyhound racing

Gäst

#12

2016-11-08 19:33

Denna bana är jag uppväxt på och mitt barn har börjat sin uppväxt här. 

Tycker det är så tragiskt att en kommun kör över inte bara en klubb, utan en hela familjsport. Vi kommer ifrån hela Sverige och Europa för att umgås. Vi tävlar våra hundar och ställer ut våra hundar på utställningarna som skhk arrangerar. Då är det för alla hundraser och för alla i familjen.

Vi är turister som bor på landskrona s hotell vandrarhem camping och handlar mat i era butiker mm.

Ni i Landskrona säger att ni är för turister och föreningslivet. Varför ta bort en av dom?

Både vägen och banan kan vara. Genom att flytta på den tänkta vägen några meter ifrån banan. Så det kan inte vara så svårt. 

Ni har dock sagt att ingen ska bli drabbade genom detta bygge.

Jag hoppas verkligen att man kommer till en bra lösning för alla.

Så min familj med många många flera kan komma ner till Landskrona igen.

Vi kommer nu till helgen för att tävla i Landskrona. Vart tycker ni att vi turister ska åker och äter. Jo i Landskrona. 

Vi tankar våra bilar innan vi åker hem igen. Vart gör vi det? Jo i Landskrona.

Mycket som Landskrona tjänar på att vi kommer. 

Så jag ber er att tänka klokt och rättvist på alla sätt.

Jag vill se min dotter växa upp på Landskorna bana. Lika så hennes barn.

Kan garantera att vi kommer inte till Landskrona något mer om ni tar bort skhk s bana.

Tänk klokt smart och rättvist. 

 


Gäst

#13

2016-11-08 19:33

Landskrona Banan är ett centrum för Svensk hundkapp, här kan tävlingarna starta tidigt och stängas ner sent. Det är dessutom en förening som inte kostar kommunen en massa bidrag utan är självgående.

Gäst

#14

2016-11-08 19:33

Vill ha kvar denna fina kapplöpningsbana så många kan få njuta av dessa härliga hundar och farten och spänningen de ger.

Gäst

#15

2016-11-08 19:40

För vi är ofta där och kommer att fortsätta med det!

Gäst

#16

2016-11-08 19:45

Klart vi ska behålla detta, hundkappbanan behövs i denna stad!

Gäst

#17

2016-11-08 19:51

Så sorgligt om inte kapplöpningsbanan i Landskrona skulle få finnas kvar. Och så onödigt!

Gäst

#18

2016-11-08 20:07

Hundkapplöpningen behövs lika mycket som andra fritidsanläggningar. Den planerade vägen går att flytta några mmeter så blir alla nöjda, även ridsportutövarna som finns på området!

Gäst

#19

2016-11-08 20:11

Givetvis skall vi rädda den ända stora fina bana med hög kapacitet...här nere i Skåne!!!

Gäst

#20

2016-11-08 20:12

Viktigt för vinthundar i Sverige

Gäst

#21

2016-11-08 20:15

Vill kunna vara med om fler basenji race!

Gäst

#22

2016-11-08 20:28

Rädda Landskrona banan

Gäst

#23

2016-11-08 20:31

Därför vi vill ha kvar hundkapplöpning ;-)

Gäst

#24

2016-11-08 20:54

Rädda kvar vår förnämliga bana.Vi tävlar från norr till söder samt åker tävlande från Europa vi behöver bästa banan kvar.Alla är välkomna från ung till gammal alla är välkomna hit.

Gäst

#25

2016-11-08 21:30

Som fd hundkappare, köpte min första greyhound när jag var 10 år, är detta en självklarhet att skriva under på!! Skamligt av Landskrona kommun att ens tänka tanken!!!!! Arg, ledsen o mycket besviken på kommunen!!