Rädda hundkapplöpningen i Landskrona

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda hundkapplöpningen i Landskrona.


Gäst

#76

2016-11-18 17:13

För att jag har vinthund själv och vet vad dom vill ha.

Gäst

#77

2016-11-18 17:29

Äger en vinthund och vet vilken glädje detta är för rasen att få springa och sträcka ut på detta vis och få göra det tillsammans med samma ras.
Och detta är en aktivitet som är till för både hund och människa, så låt oss få fortsätta med denna underbara ativitet.
Alla aktiviteter är bra, glöm inte det Landskrona kommun.

Gäst

#78

2016-11-18 19:23

Har själv haft tävlingsgreyhound. Nu har jag min tredje greyhound som enbart sällskapshund och det är tack vare Landskrona hundkapp, där jag var och såg en tävlingsdag, som mitt intresse föddes för denna fantastiska och underbara ras. Min tävlingshund älskade att få koma till banan och springa, han var så exalterad att han darrade av iver. Rivs banan så blir många, många hundar ledsna när dom inte har en möjlighet att få utöva den sport de är avlade för.

Gäst

#79

2016-11-18 19:24

Jag tycker att det är vansinnigt att riva Landskrona banan.

Gäst

#80

2016-11-18 19:33

Trodde Landskrona kommun ville värna om utövande av sport, speciellt för ungdomar men även yngre och äldre. Denna sport fodrar att hunden blir väl motionerad vilket är mycket bra för dagens ungdomar o alla andra. Denna ungdomssport är jämförbar med ridning och mig veterligen får de flesta ridskolor bidrag av kommunerna. Vad är skillnaden? Dessutom belastar motionerande personer samhället mindre = friskare. Självklart ska banan finnas kvar.

Gäst

#81

2016-11-18 21:33

Självklart ska hundkapplöpningsbanan vara kvar i Landskrona, det tjänar alla på, både hundsporten och Landskrona kommun.

Gäst

#82

2016-11-18 23:17

Fruktansvärt nonchalant av kommunen att inte hjälpa till med ny bana.

Gäst

#83

2016-11-28 10:22

Även vi hundkappare behöver en plats i samhället!!