Lockande kunskap

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Lockande kunskap.


Gäst

#1

2016-11-03 10:33

Därför att frisörer jag träffad ej verkar ha kunskap om hur man behandlar o klipper ett lockigt hår. En frisör har jag mött som förstod sig på mitt hår- endast EN!

Gäst

#2

2016-11-03 10:34

För att jag har haft oförstående frisörer som gett mig en ofrivillig hockeyfrilla mm. Vill skona andra stackars barn, tonåringar och vuxna från sådana skräckupplevelser och det kan bara botas med hjälp av rätt kunskaper hos varje frisör och då är ju bästa stället att börja där deras karriär börjar, eller hur


Gäst

#3

2016-11-03 11:38

För att jag har naturligt lockigt hår och kännee igen allt. Frisörer som jag inte går tillbaka till klipper mitt hår och plattar det efteråt. Illa jag fullkomligt älskar mina lockar.

Gäst

#4

2016-11-03 12:12

Ifrågasatte min utbildning på Frisörcentrum just denna brist! Fick till svar, det behövs inte i utbildningen vilket jag skäms över att då gått i en sådan skola.
Bett även min kompis förra sommaren ta upp detta på P4 Sthlm så finna ett inslag om det där också.

Nidia
besvikenlockig

#5 Lockig

2016-11-03 15:05

För att det är helt sjukt diskriminerande att det inte redan är så !!!!!??

det är sverige 2016 , folk har lockig hår!!

Är väl en självklarhet att även detta ämne skall finnas i frisörkursen.

annars kan man kanske bli bagare men inte lära sig baka bröd också 


Gäst

#6

2016-11-03 19:44

Jag har själv lockigt hår
Vet hur det är att gå till en frisör

Gäst

#7

2016-11-03 20:18

Har lockigt hår!

Gäst

#8

2016-11-03 21:54

Jag är frisör med lockigt hår. Under min uppväxt har jag blivit så illa klippt av frisörer.

När jag valde att bli frisör har jag sagt till mig själv att ingen ska lämna min salong med eller utan lockigt hår utan att bli super nöjd.

Ett lockigt hår lever, med det menar jag att det blir alltid annorlunda lockar nästa gång man tvättar det. Dom flesta frisörer med rakt hår kan i 80% av fallen inte klippa ett lockigt hår. 

Dom behöver mer utbildning.

Jag själv har blivit klippt av mina duktiga kollegor och blev missnöjd och förbannad för att dom har klippt "fel". Även dom kunde inte klippa lockigt hår. 

Det tar ju tid innan håret växer ut och under tiden mår man dåligt och är missnöjd med allt.

Jag klipper mitt hår själv och klipper mina kunder efter MITT egna sätt att klippa. Jag har provat olika tekniker på mig själv för att kunna utföra det vidare på kunderna. Nu kan jag lockigt hår 100%


Gäst

#9

2016-11-04 06:15

Ett behov som inte är uppfyllt för oss frisörer!



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...