Stoppa bygget på Sandhamnsgatan 1

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa bygget på Sandhamnsgatan 1.


Gäst

#1

2016-10-17 15:05

Det förstör den unika naturen, med träden som sällsynta fåglar vistas i.
Huskolossen passar dessutom inte in bland kringliggande hus.

Gäst

#2

2016-10-18 06:46

Detta stora hus kommer att skymma bakomliggande hus och ta bort all sol och rymd. Det passar dessutom inte in i Gärdets miljö.
Bevara träden och den unika miljön som finns på Gärdet.
Thomas
Gäst

#3

2016-10-19 14:22

Några synpunkter från mig som boende i befintligt hus på Sandhamnsgatan 1 med fönster och balkong mot gräsmattan med lärkträd, där nytt hus planeras:
Jag upplever det planerade bygget som negativt, av följande skäl:
1) Buller och damm under byggtiden
2) En grön oas försvinner, med betydande blickfång från lägenheten och inslag av fågelsång
3) Minskat antal timmar då lägenheten träffas av direkt solljus, vilket gör den mörkare
4) Ökad insyn i lägenheten från intilliggande fastighet

Thomas

#4 Re:

2016-10-19 14:59

#1: -  

 Min balkong vetter mot gräsmattan med lärkträden. Jag har en ljudupptagning med fågelsång därifrån den 22 maj 2014.  


Gäst

#5

2016-10-19 15:35

Därför att jag anser denna förtätning av boendemiljön är direkt olämplig i området. Vem vinner på att detta hus byggs förutom byggherren? Några fåtal lägenheter blir resultatet men för alla runt detta hus mycket klar försämring.

Gäst

#6

2016-10-20 09:47

Därför att jag bor alldeles nära och tt nytt hus skulle förstöra dagsljuset hos mig

Gäst

#7

2016-10-20 09:53

Skulle ytterligare öka trängseln och försvåra för oss att komma fram på värtavägen
Gör om gör rätt!

#8

2016-10-20 19:57

Ett planerat bygge skulle vara en katastrof för fågellivet och den lilla plätt av natur som finns framför huset. Boende i huset skulle försämra  sin levnadsstandard markant genom ett märkbart mörker i lägenheterna genom märkbar skymd sikt, hela charmen med att ha fri luft, rymd och utsikt från balkongerna försvinner, samt buller och dålig luft under bygget som förövrigt inte alls skulle passa in i kvarteret New Yorks charm.


Gäst

#9

2016-10-23 13:13

Om detta bygge blir av innebär det att den lilla miniparken som nu är min utsikt med lärkträd o ekorrar försvinner, samt att min lägenhet inte kommer att få in direkt solljus mer o att vi som bor mittemot kommer att få insyn i våra kök o sovrum. //Anna Buchenhorst Värtavägen 63b

Gäst

#10

2016-10-24 17:29

Because I don't want the area ruined by that monstrosity that you plan to build

Gäst

#11

2016-11-02 05:03

Jag tycker att förtätning av bostäder går för långt dels för att insynen till varandras boende ökar vilket kan öka en människans stressfaktor. Ljuset från de närmaste husen minskar som är viktigt för oss människor. Stadsplanen på Östermalm ska präglas av öppenhet och skogspartier/parker mellan husen. Vi människor behöver grönområden för vår hälsa. Alla medborgare har inte sommarhus att åka till. Äldre och sjuka behöver ha tillgång till grönområden alldeles nära sin bostad.
Det vore klokare att förlänga staden mot förorterna och förbättra allmänna kommunikationer, även cykelleder.

Elisabet Aguado